מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: רמקול סטריאו בלוטוס' 2 חלקים עם אוזניות בלוטוס' SpeakerBuds, דגם BH504 של Duolink. מחיר: 495 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשנים האחרונות רמקול נייד הפך לפריט ציוד חובה לכל טיול ונסיעה. הרמקול של חברת Duolink מציע גימיק נוסף - ומגיע עם זוג אוזניות אלחוטיות בילט אין. את הדרך שלו הוא התחיל בקיקסטארטר, שם הוא סחף כמה אלפי תומכים נלהבים, ועכשיו כשיצא החוצה, האם הוא עומד בציפיות? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
הרמקול של Duolink
הרמקול של Duolink
הרמקול של Duolink
(קרדיט: יח"צ קי גרופ)
הרמקול של Duolink מגיע כרמקול אחד, מז'אנר הקטנים, שניתן לפצל לשני רמקולים, כשבתוך כל אחד מהם יש אוזניית בלוטות' IN EAR. כאשר האוזניות יושבות בתוך הרמקול, המוזיקה תנגן מהרמקול, וכאשר מוציאים האוזניות - המוזיקה עוברת לאוזניות. כשהרמקול מחובר כיחידה אחת הוא נמצא ב"מצב מסיבה", וכשמפצלים אותו לשניים הוא אמור להשמיע את המוזיקה בסטריאו.

לזכות המוצר נראה שהפירוק של הרמקולים נותן אפקט מגניב - בקלות יש שני רמקולים במקום אחד, שיכולים להתפרש על טווח של חמישה מטר, כך שאפשר לשים רמקול בכל חדר ולשמוע את המוזיקה במרחב גדול יחסית. מצד שני, לא חשנו באפקט הסטריאו, גם בשירים שההפרדה במוזיקה בין ימין לשמאל מובהקת.
החיסרון הגדול ביותר הוא שהווליום של הרמקולים ממש נמוך, גם יחסית לרמקולים קטנים אחרים שאנחנו מכירים. כשהרמקולים מופרדים הבס כמעט לא מורגש. כאשר שני החלקים מחוברים יחד הווליום סביר, אם כי עדיין קצת חלש, והבס עדיין לא מרשים במיוחד.
האוזניות הן בהחלט החלק המפתיע. אוזניות לא רעות בכלל, הווליום דרכן בסדר גמור וכך גם הבס. מעוצבות בצורה יעילה כך שלא נפלו כשניסינו לרוץ איתן ואף שרדו קפיצות. גם לקבלת שיחות הן עבדו מצוין.
אולם, מעבר לאוזניות עצמן שהן טובות כאמור, ה"קטע" של המוצר שוב מהווה בעיה. הרמקול משמש כקייס להטענה. אמנם הטענה מלאה מספיקה לשש שעות, אבל אם אתם רוצים לצאת איתן לכל היום מהבית, תיאלצו לקחת את קייס ההטענה הגדול ביותר שאי פעם סחבתם איתכם.
חוץ מזה, כשהאוזניות באוזן, הרמקול לא עובד. אז המוצר הוא או אוזניות, או רמקול. מה גם שאם נאבדה אוזניה, הלכו הרמקולים - ואם איבדתם רמקול, הלכו האוזניות. אין הטענה ישירה רק לאוזניות, למשל. אלמנט בעייתי נוסף - מדובר ברמקול נייד, כלומר כזה שמזיזים אותו, אבל כל תזוזה המוציאה במעט את האוזניות מהמקום, מה שקורה די בקלות כשמזיזים הרמקול, מפסיקה את המוזיקה.
על הרמקול עצמו אין שום כפתורים, פרט לכפתורי הדלקה, אחד לכל צד. אין שום כפתור העברת שירים. אלו נמצאים על האוזניות בטאץ'. הוא עובד לא רע, אבל שום דבר לא מסומן, אז זה מין משחק ניחושים.
לסיכום, פרט לקטע המגניב והמחיר שמגלם גם רמקול וגם אוזניות, לא ברור מה עניין הגימיק. יותר מזה, אם מחשבים את העלות הכוללת, יש חברות רציניות בשוק עם אוזניות אלחוטיות ורמקול קטן, כל מוצר לחוד, שעולים ביחד אותו דבר.
אולי הקטע של לסחוב הכל ביחד זה מה שמגניב? אולי, אבל כאן מגיע חיסרון נוסף - החוט שמחזיק את שני חלקי הרמקול בתוך ידית הנשיאה כשמתניידים. מדובר במעין שרוך שיצא מהתושבת מספר פעמים במהלך שבוע הבדיקה. אז נותרנו עם רמקול סביר, אוזניות בסדר, וקטע.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.