כ-500 אנשי שיווק ופרסום לקחו חלק בסקר המפרסמים הגדול של קהילת מנהלי שיווק מצייצים, שהתקיים במהלך דצמבר הנוכחי, ובחן את מגמות הפרסום במהלך 2021, ושפך אור על העדפות המפרסמים עם הפנים קדימה ל-2022.
לפי הסקר, נראה כי גם השנה הפרסום בדיגיטל ממשיך לשמור על מקומו בפסגה ובהשוואה לסקר אשתקד שבו העידו כ-81% שישקיעו את הנתח הגדול ביותר מתקציב הפרסום שלהם בדיגיטל, הרי שב-2021 העידו למעלה כ-85% מנשות ואנשי השיווק כי הדיגיטל ייהנה מנתח התקציב המשמעותי ביותר. מתוצאות הסקר עולה כי כ-35% מהמשיבים רוכשים ישירות את המדיה הדיגיטלית שלא דרך משרדי פרסום, כ-29% רוכשים מדיה דרך משרד פרסום, כ-19% דרך סוכנות מדיה וכ-11% לא רוכשים מדיה כלל.
2 צפייה בגלריה
superbrands
superbrands
דסק Ynet. המוביל
כשנשאלו המפרסמים על היכן יפרסמו ב-2022, אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות המשיך להוביל את הרשימה זו השנה הרביעית בסקר וזכה ל-39% מאנשי ונשות השיווק. אתר מאקו מקבוצת קשת זכה ל-37%. באתרים הכלכליים, קיים שוויון בין אתר גלובס לאתר כלכליסט (25%), ואתר החדשות N12 זוכה ל-22% מהמשיבים.
השינוי הגדול ביותר שהעידו נשות השיווק ואנשי השיווק הייתה הסטת תקציבים לדיגיטל (43% מהמשיבות והמשיבים), לצד פיתוח מוצרים שונים, הרחבת קטגוריות ועדכונים בתוכניות המבצעים. כשהמשיבות והמשיבים נשאלו כיצד ישתנה התקציב ב-2022 עבור סוג המדיות, העידו מרבית המשיבים כי תקציב הדיגיטל יגדל משמעותית (מעל 40%), תקציב הטלוויזיה יגדל בצורה מתונה ותקציבי המדיות המסורתיות ייקטנו או ללא הבדל.
2 צפייה בגלריה
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
(צילום: גדעון מרקוביץ)
אמיר שניידר וטל ספיבק, שותפים מנהל בקהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים, התייחסו לתוצאות הסקר ואמרו בתגובה: "מגפת הקורונה יצרה מציאות עולמית שונה, שגררה גם דפוסי צריכה עדכניים לחלוטין. הצרכנים אימצו את המציאות החדשה ודילגו לצרכנות שנת 2025. המפרסמים היו צריכים לעצור לרגע ולכן מסלול מחדש. רובם עדכנו את המסרים השיווקיים ואת הקמפיינים והתאימו מוצרים ותשתיות לעולם החדש. כאשר מעמיקים בתוצאות הסקר שאנו מקיימים כבר שלוש שנים, ניתן לראות שקריאת הכיוון ממשיכה להיות ברורה והמעבר ממשיך לפרסום במדיה הדיגיטלית. ניתן לראות עלייה ועניין רב בפרסום באמצעות קהילות. הפרסום באמצעותן צלח מאוד בתקופת הקורונה ותעשיות רבות חתכו מתווכים והגיעו ישירות לדלת הצרכן דרכן. אנו מאמינים כי גם בשנה הבאה נראה התחזקות של מדיות דיגיטליות, אם כי כדאי לזכור שהדרך לליבו של הצרכן לאו דווקא עוברת באמצעות באנר אלא באמצעות כלים שלובים".
דניאל גולדינג, מנהלת פעילות חברת Segmanta בישראל, התייחסה לסקר ואמרה: "זו השנה הרביעית ברציפות שאנו משתפים פעולה עם ׳מנהלי שיווק מצייצים׳ בכדי לסכם את שנת השיווק והפרסום בשוק הישראלי ולהבין לאן הרוחות ינשבו בשנה הבאה. שנה ייחודית ומאתגרת זו, ממשיכה להראות את המגמה הברורה שעולמות אלה פונים ומשקיעים את מירב תקציביהם – עולם הדיגיטל".