הורדתם תמונה או שעון מהקיר, ונשאר חור של מסמר או של דיבל? ובכן, זה מסוג התיקונים שלא מצריכים הזמנת בעל מקצוע, וכמעט כל אחד יכול לבצע בעצמו.
כמובן שאם ממילא הזמנתם הנדימן הביתה לתיקונים כלליים, הרי שתוספת של סתימת כמה חורים לא תשפיע כמעט על המחיר, אך להזמין במיוחד בעל מקצוע, ולשלם מינימום, זה לא כלכלי במיוחד.
לכן, אם אין לכם רשימת תיקונים, יש לכם מעט זמן פנוי וחדוות DIY, הנה המוצרים שתצטרכו, שלבי העבודה וכמה טיפים לתוצאה מושלמת.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החומרים הדרושים: הכינו הכל מראש

חומר מילוי, מים, שפכטל (מרית, כשרצוי שניים כאלה לעבודה נוחה יותר), קערת זוכית או נירוסטה שאתם כבר לא צריכים, כפית או מקל ערבוב, נייר ליטוש עדין

לפני שמערבבים את חומר המילוי

תחילה, שייפו את אזור הקיר שבו יש חור בעזרת נייר הליטוש, והיפטרו מחתיכות צפע רפויות.
לאחר מכן, הסירו את שאריות האבק עם מטלית לחה. חשוב מאוד שהקיר יהיה נקי וסטרילי, בכדי שהאבק לא יתערבב עם חומר האיטום, מה שיפגע גם כן באיכות האיטום.
שימו לב, שאין טעם להכין את חומר המילוי לפני ששייפתם את אזורי הקיר המיועדים למילוי. זאת, משום שחומר המילוי מתייבש מהר יחסית. לכן, רק כשכל קירות בבית מוכנים לעבודה, ערבבו את האבקה עם המים.
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כך תכינו את חומר המילוי

כדאי להשתמש בחומר מילוי אבקתי, שניתן לרכוש בחנות לחומרי בניין או לתחזוקת הבית. המחיר ליחידה הוא 30-40 שקל.
תחילה מלאו בקערה מים, ופזרו את חומר המילוי בצורה אחידה פנימה. היחס הנכון הוא שתי כוסות מים לכל כוס אבקה. המתינו דקה לפני שאתם מתחילים לערבב, בכדי שלא ייווצרו גושים. הקפידו לערבב בכיוון אחיד, עד שמתקבלת משחה סמיכה.
אם במהלך הערבוב זיהיתם גושים, הוסיפו מעט מים והמשיכו לערבב. זאת, משום שגושים פוגמים באיכות האיטום.
שימו לב שהחומר צריך להיות מספיק סמיך בכדי שידבק אל הקיר מבלי לטפטף, אך גם מספיק דליל בכדי שיהיה נוח לעבוד איתו.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כך תמלאו את החורים בקיר

מלאו את החור באמצעות מריחה, בעזרת השפכטל. קל יותר לעשות זאת עם שני שפכטלים, ולהעביר את החומר מצד לצד. דחסו מעט את החומר פנימה, כשהשפכטל בזוויות שונות אל קו הקיר.
התנועה הרצויה היא תנועת האות איקס, מה שיבטיח כניסה של חומר המילוי פנימה בצורה שווה. הקפידו לדחוף את חומר המילוי, כך שלא ייווצרו בועות בפנים. חשוב להקפיד לנקות את הקיר מחומר מילוי עודף, לפני שהחומר מתייבש.
המתינו כשעה עד לייבוש חומר המילוי (לרוב כשהוא משנה את הגוון שלו). לאחר מכן, הסתכלו על קו הקיר. אם חלק מהחומר שקע פנימה, מלאו אותו שוב שנית, והמתינו שוב לייבוש.
בסיום, שייפו שוב את האזור עם נייר לטש, עד שמרקם הקיר יחזור להיות אחיד. כעת, הקיר מוכן לסיוד או לצביעה.