שופרסל לא מסתפקת במכירות לצרכן הסופי, ופועלת להרחבת פעילותה גם לשוק המוסדי. היום (שלישי) נודע כי שופרסל רכשה 75% מחברת אמיגה שיווק מזון, אחת החברות הגדולות בארץ להפצת מזון לשוק המוסדי, שבבעלות גיל אמיגה.
שופרסל תרכוש את הפעילות של אמיגה תמורה 23 מיליון שקל באופן מיידי ותשלם 8 מיליון שקל נוספים בהמשך. גיל אמיגה ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה, וזו תוכפף תחת חטיבת שופרסל עסקים, הכוללת גם את פעילות קאש אנד קארי (שבה שופרסל מוכרת מוצרים בסיטונאות לבעלי עסקים).
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
מחזור מכירותיה של אמיגה לפני הקורונה שפגעה קשות בשוק המוסדי היו למעלה מ-100 מיליון שקל, ולפני שנה הוערכה חברת ההפצה בלמעלה מ-40 מיליון שקל.
אמיגה, שהוקמה בשנת 1950 על ידי שאול אמיגה ומנוהלת על ידי בנו גיל, משווקת על פי נתוני דן אנד ברדסטריט כ-60% מהמזון הכללי לשוק המוסדי באזור גוש דן רבתי. החברה פועלת בצריפין ובבעלותה מרכז לוגיסטי חדש על שטח של 4,000 מ"ר, ממנו מופצים מוצרי מזון לכ-3,000 לקוחות מוסדיים בכל רחבי הארץ, שביניהם חברות קייטרינג גדולות, גופי הסעדה מובילים, מסעדות של מלונות, גני ארועים ומשרדי ממשלה.
החברה צמחה ממעדנייה בשכונת התקווה שעדיין פועלת תחת ניהולם של בני משפחה. כיום משווקת החברה אלפי מוצרי מזון של כל חברות המזון בישראל, מאסם ועד יונילוור, ובהם שמנים, קטניות, אורז, רטבים, ירקות קפואים וכו'. זאת בנוסף למוצרים משלימים, כמו כלים ואריזות חד פעמיות וחומרי ניקוי.
אומיגה לא רק מפיצה אלא גם מייבאת בעצמה מוצרים למטבח האיטלקי האסייתי והאוריינטלי, כגון פסטות ורטבי עגבניות מאיטליה ושמנים מיוחדים.
שופרסל הציגה את פעילות הקאש אנד קארי כמנוע צמיחה משמעותי, אך ככל הידוע (תוצאות הפעילות לא מדווחת בנפרד בדו"חותיה) בשלב זה עדיין לא מדובר בהצלחה גדולה. אחד החסמים המשמעותיים שהחברה התמודדה איתם הוא הצורך להגיע לסניף לאיסוף עצמי, מה שמקשה על הקמעונאים הקטנים. הרשת גם פתחה בפיילוט לשווק בעצמה מצרכים למכולות ומינימרקטים באזור השרון.
רכישת חברת הפצה ותיקה ומצליחה כמו אמיגה תהווה עבור שופרסל קיצור דרך לשוק המוסדי ובכך צפויה להגדיל את מכירותיה ולחזק את כוחה החזק במילא מול יצרני וספקי המזון. יש לציין כי נראה ששופרסל בראשות המנכ"ל איציק אברכהן עומלת בשנים האחרונות על יצירת מנועי צמיחה נוספים, אם באמצעות כרטיס אשראי, הקמת אתר קניות און ליין, רכישת רשת ניו פארם ועוד.