בשיתוף בנק הפועלים

יולטה נולד מאהבה למכשירי כתיבה, מוצרי נייר מעוצבים ושאר דברים יפים. בני הזוג עמי גואטה ואסף יולזרי היו שכירים, ועם השנים ביתם התמלא במחברות, פנקסים, עטים מיוחדים, לוחות שנה ושלל מוצרי נייר מעוצבים – אוסף מפואר שנקנה בכל פעם כשאחד מהשניים טייל בחו''ל. הם החליטו להפוך את האהבה לעסק. יולטה הוא צירוף שמות המשפחה של השניים. ב־2012 הם השיקו חנות אינטרנטית, ושנתיים אחר כך חנות פיזית.
>> בואו לבחור את העסק האהוב עליכם בתחרות עסקים קטנים – תחרות חביב הקהל
"החפצים שבהם אנחנו מוקפים מדי יום אינם איזוטריים או שוליים, הם התפאורה של חיינו ועליהם לספק לנו הנאה ויזואלית וקסם יומיומי בפעולות החיים הכי שגרתיות", הם אומרים. חנות הדגל בתל־אביב הפכה בית חם למוצרי נייר ולייפסטייל שנבחרים על ידיהם בקפידה. ניתן למצוא את המוצרים גם בחנות האונליין וגם בכ־70 חנויות שונות ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
תחרות עסקים קטנים 12 אסף גואטה עמי גואטה  אביבית בנדר מנהלת בכירה בבנק הפועלים
תחרות עסקים קטנים 12 אסף גואטה עמי גואטה  אביבית בנדר מנהלת בכירה בבנק הפועלים
אסף יולזרי ועמי גואטה, בעלי יולטה, עם אביבית בנדר, מנהלת בכירה בבנק הפועלים
(צילום: נמרוד גליקמן)
בני הזוג מספרים שאחד הקשיים שלהם הוא "להפריד בין החיים הפרטיים לעסק". השיחות על העסק תופסות מקום גדול מדי בתקשורת ביניהם, למרות ש"אנחנו מנסים להקפיד על חלוקת תפקידים ברורה וגם לא לדבר על העסק כל הזמן".
הם נפגשו עם רונית ברוסטין כרמלי, מנטורית לעסקים ויועצת קריירה למנהלים, וסיפרו לה: "אנחנו זמינים לעסק 24/7, עד כדי כך שקרה לא אחת שתוך כדי שיחת סקייפ לילית לקוריאה, למשל, אחד הילדים שלנו יורד למטה, נכנס לפריים, ואנחנו מוצאים את עצמנו מנהלים משא ומתן כשיש לנו ילד על הברכיים. אנחנו חייבים לעבוד על הפרדה בין הבית והמשפחה לבין העסק, כי הכל התערבב לבליל אחד גדול".
כרמלי מבינה שהשניים בעצם יודעים את הפתרון, שהוא לבצע את ההפרדה באופן אקטיבי, אבל לא בטוחים איך להגיע לשם, לכן היא מציעה להם לקבוע כללים. "מה שעוצר אתכם הוא שלא קבעתם כללים להפרדה הזאת, בואו ננסה כעת".
2 צפייה בגלריה
תחרות עסקים קטנים 12 אסף גואטה עמי גואטה  רונית כרמלי מנטורית בכירה למנהלים
תחרות עסקים קטנים 12 אסף גואטה עמי גואטה  רונית כרמלי מנטורית בכירה למנהלים
אסף יולזרי ועמי גואטה, בעלי יולטה, עם רונית כרמלי, מנטורית בכירה למנהלים
(צילום: נמרוד גליקמן)

מחשבות קדימה

ראשית, שעות העבודה חייבות להיות מוגדות וברורות, מבחינת ימים ושעות. שנית, הם רוצים להגדיל את הזמן המוקדש למשפחה, ולכן בימים מסוימים ובשעות מסוימות הטלפונים נשארים בצד, וכל תשומת הלב מופנית למשפחה. לבסוף הציעה כרמלי כלל נוסף, שהוא להקצות זמן משפחתי אישי של כל אחד מהם עם הילדים, מה שמשחרר את בן הזוג השני להמשיך לעבוד באותן שעות, ולנהל למשל שיחה עם קוריאה בלי ילד על הברכיים. "אנחנו בטוחים שזה יקדם אותנו, זו התחלה מעולה כדי לשים גבולות ברורים איפה העסק נגמר ומתחילה המשפחה וההפך", הם סיכמו.
לשניים יש לא מעט מחשבות קדימה בנוגע להתרחבות, כולל גם פתיחת סניפים נוספים. לכן הם נפגשו גם עם אביבית בנדר, מנהלת הפיתוח העסקי התאגידי של בנק הפועלים, על מנת לשמוע איך אפשר להתקדם, לפתח ולהרחיב את העסק. "העסק מרשים. אני מבינה שאתם בזירה הקמעונאית והסיטונאית, ואני חושבת שאתם חייבים לחשוב קדימה. היום עולם הקמעונאות מתפתח באינטרנט בצורה חזקה, לכן צריך להשקיע זמן ומחשבה ולבנות תוכנית עסקית לטובת האי־קומרס (מסחר אלקטרוני). יש לנו שיתוף פעולה מעולה עם אמזון, דרכו אפשר לסייע רבות על מנת לראות איך לצמוח ואיפה המרחב הדיגיטלי הנכון ביותר לפעול. במרחב הזה אתם תהיו חייבים להשקיע לפחות כמו שאתם משקיעים ביופי של החנות המדהימה הזאת.
"הכל תלוי בקצב", מסבירה בנדר. "התרחבות של עסק חייבת להיות מלווה במימון פיננסי משמעותי כדי לייצר קפיצת מדרגה בזמן קצר. השינויים בשווקים הללו מאוד תכופים, ולכן אני ממליצה לכם בחום להתייעץ עם הבנקאים שלכם, ולשקול לקיחת הלוואה להתרחבות, שתאפשר לכם את הצמיחה שאתם רוצים".