הפסקות חשמל ברחבי הארץ, בגלל עומס החום: תושבים באזורים שונים בארץ מדווחים כי אין להם חשמל כבר מספר ימים ושהם סובלים מתקלות דווקא בימים אלה של חום כבד.
תושבי חולון וראשון לציון מדווחים על הפסקות חשמל חוזרות ונשנות בעיר. תושב נס ציונה אמר ל-ynet כי "זה כבר היום שני לתקלות בנס ציונה, שכונות שלמות מנותקות מחשמל. אתמול התקלה החלה ב-15:00 והסתיימה רק בשבת לפנות בוקר".
1 צפייה בגלריה
קווי חשמל
קווי חשמל
קווי חשמל
תושב פתח תקווה טוען: "שלושה ימים של הפסקות חשמל חוזרות ונשנות באזור פתח תקווה, אלפי בתים ללא חשמל למשך שעות ארוכות. אנשים נתקעים במעליות, מכשירי חשמל שניזוקו וכמובן ללא מזגנים. מציע לכם לבדוק את הנושא, מדובר במחדל עצום של חברת חשמל, שלא הצליחה 3 ימים לתקן את התקלה.
"לפני חמש דקות החשמל שוב חזר. אבל ככה זה כבר שלושה ימים. מפסיק לשעתיים-שלוש וחוזר לכמה שעות. ההפסקה הארוכה ביותר הייתה של כחמש שעות אתמול. היום בבניין שלנו אנשים נתקעו פעמיים במעלית, ויש הרבה דיווחים על מוצרי חשמל שנפגעו".

בכפר חורפיש טוענים: הפסקות החשמל יזומות

הפסקות חשמל ממושכות גם בכפר חורפיש. תושב הכפר סיפר ל-ynet כי "מזה כשבוע מתנתק החשמל בבתים רבים בכפר במשך שעות ארוכות וחוזר לעבוד רק בשעות הלילה המאוחרות. פנינו פעמים רבות לחברת החשמל ואמרו לנו שיש עומס וזה בטיפול, אבל הבעיה חוזרת כל יום מחדש. מיותר לציין שאנחנו נמצאים בתקופה של עומס חום קיצוני ובתים ועסקים רבים נמצאים במהלך כל שעות היום ללא חשמל, מה שגורם נזק רב לעסקים ולתושבים - ואין מענה הולם מחברת החשמל.
"הגיע אלינו מידע שהפסקות החשמל הן יזומות מהחברה בגלל העומס הרב, והן מבוצעות בכפרים באזור כמו בית ג׳ן, סאג׳ור ועוד. בחברה טוענים שזה בגלל תקלות. אם אלה הפסקות אזוריות, למה הן קורות רק בכפרים הדרוזים והערבים באזור ולא ביישובים היהודים (בוצעה בדיקה ביישובים היהודים באזור ולא הייתה להם בעיית חשמל). נודה אם תפנו לחברת החשמל לתגובה עניינית כי אנחנו לא מקבלים מהם תשובות".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "עומס החום הנדיר והחריג הוביל בימים האחרונים לשבירת שיא צריכת החשמל ולתקלות רבות הנובעות מגל החום. עובדי החברה ומנהליה נמצאים בשטח לאורך כל שעות היממה ומטפלים בתקלות תוך התמודדות עם תנאי מזג אויר חריגים ויוצאי דופן, הגורמים לקצרים ולשריפות בציוד (כגון שנאים ונתיכים).
"משך הטיפול בפגיעות ממושך ועלול במקרים מסוימים להימשך זמן רב. עומס החום גורם לתופעה של לתקלות חוזרות ונשנות וגם בכך מטפלים צוותי החברה.
"בחלק גדול מישובים ערביים בגליל ובנגב, אנו עדים להפרעות כתוצאה ממאות חיבורים פיראטיים אשר גורמים לקריסת הרשת, וכל הפעלה מחודשת אחרי שיקום של שעות, מחדשת את הפגיעה. "אנו מתנצלים בפני הלקוחות שלנו על חוסר הנוחות ופועלים בכוחות מתוגברים לטיפול ותיקון הפגיעות".