נעילה ירוקה בבורסה בת"א: המדדים התחזקו בעקבות הודעת משרד התרבות והספורט על אישור קיום של מופעים - ת"א 35 ות"א 125 טיפסו ב-0.9%. טבע נחתכה ב-2.6% עקב כתב האישום. אחרי הדו"חות: נייר חדרה זינקה ב-12.7%, לפידות קפיטל קפצה ב-9.5%.
ישראל קנדה עלתה ב-4.4% עקב הדיווח בכלכליסט על המגעים לרכישת קבוצת המלונאות טמרס. אורביט טכנולוג'יס עלתה ב-14% לאחר שחתמה על חוזה אסטרטגי לשיווק והפצת מוצרי תקשורת לווינית עם חברת Satcom Direct. אחרי הדרמות היום בבנק הפועלים - המניה קפצה ב-2.2%.
2 צפייה בגלריה
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
(צילום: shutterstock)
היום הושלם מיזוג סלקום וגולן טלקום: הכנסות החברה הממוזגת יעמדו על 4.2 מיליארד שקל לפי דוחות 2019 - גבוה יותר מהוט ופרטנר; סכום התמורה הבסיסי יעמוד על 513 מיליון שקל במזומן וללא הלוואה; אלקטרה מוצרי צריכה רושמת רווח מצטבר של כחצי מיליארד שקל מאז רכישת גולן; חלקה של אמ"צ תמורת המכירה - כ-574 מיליון שקל.
כתב אישום הוגש הלילה נגד יצרנית התרופות טבע בארה"ב בשלושה סעיפים של תיאום מחירי תרופות שהוביל להעלאתם . טבע הגיבה: "דוחה בתוקף את ההאשמות ותגן בנחישות על החברה בבית המשפט. טבע שיתפה פעולה לאורך כל החקירה וניסתה להגיע להסדר שישרת את האינטרסים של החברה, מחזיקי העניין שלה והמטופלים אותם החברה משרתת. משרד המשפטים סירב לשקול חלופות שלא יפגעו קשות בטבע ובבעלי העניין שלה".
2 צפייה בגלריה
קאר שולץ מנכ"ל טבע
קאר שולץ מנכ"ל טבע
קאר שולץ מנכ"ל טבע
(צילום: יריב כץ)
דרמה בוועדה למינוי דירקטורים בבנק הפועלים. דוד אבנר, דירקטור בבנק הפועלים שהיה חבר בוועדה התפטר ממנה בשבוע שעבר. זאת לפני שסיימה את עבודתה בדבר בחירת מועמדים לדירקטוריון הבנק, ביניהם סטנלי פישר. לכלכליסט נודע כי התפטרותו של אבנר נעשתה על רקע טענות שהעלה כנגד התנהלותה של הוועדה. אבנר אישר לכלכליסט את המידע ומסר כי התפטרותו נבעה מ"טענה שהיתה לו כנגד התנהלות הוועדה".
הביקוש לחומרי ניקוי וחיטוי הזניק את תוצאות סנו ברבעון השני - הרווח הנקי ניתר ב-49% ל-47.8 מיליון שקל, ההכנסות צמחו ב-9.1% ל-405.5 מיליון שקל. דווקא הביקוש לנייר טואלט ירד עקב הצטיידות יתר ברבעון הראשון לקראת הסגר - רשם נסיגה של 2.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה נהנתה מהכנסות מימון בגובה 2 מיליון שקל, כפול מבתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מירידה בהפסדים של השקעות בניירות ערך.
תוצאות פרשמרקט: הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 25.5 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ב-48% ל-338 מיליון שקל, בעיקר בזכות הרחבת היקף הפעילות.
לפידות קפיטל מזנקת ב-9.2% לאחר הדוחות: החברה סגרה לראשונה רבעון מלא עם הכללת תוצאות אפריקה השקעות שכוללות את האחזקות בחברות הנדל"ן דניה סיבוס ואפריקה מגורים. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-31.2 מיליון שקל, זינוק של 285% ביחס לרבעון המקביל - שבו עדיין לא היתה אפריקה השקעות חלק מלפידות. השוואה הכוללת את נתוני אפריקה השקעות ברבעון המקביל (בדיקת נתוני הפרופורמה של לפידות קפיטל, שכוללים את האיחוד עוד לפני ביצועו בפועל) משקפת צמיחה של 27% ברווח הנקי.
תוצאות נייר חדרה: הכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-343 מיליון שקל, לעומת 402 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ברבעון עמד על 51 מיליון שקל, לעומת-50 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על מיליון שקל, בהשוואה ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי בנטרול אירועים חד פעמיים עמד על 4 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הבורסה בת"א נפתחה על רקע המגמה המעורבת שנרשמה בניו יורק - מדד דאו ג'ונס ירד אמש ב-0.2%, S&P 500 עלה ב-0.4%, נאסד"ק עלה ב-0.8%).
אתמול נרשמה בבורסה נעילה חיובית: מדד ת"א 35 טיפס ב-0.2%, ת"א 125 הוסיף 0.3%. לאחר דוחות הרבעון השני - פוקס קפצה ב-9.9%, עדיקה ניתרה ב-9% והקפיצה את החברה האם גולף ב-9.7%. דלתא נהנתה מהמגמה בהלבשה והמריאה ב-18%.  עוד לאחר תוצאות הרבעון השני - דלק רכב ניתרה ב-11.9%, מגדל ביטוח התחזקה ב-8.2%, אלוני חץ טיפסה ב-5.1%; סומוטו נסקה ב-17.6% עקב בחינת פיילוט משותף עם חברת החשמל. הפניקס רשמה מחזור מסחר חריג של 112 מיליון שקל - כמעט פי 20 מהממוצע היומי שלה בשנה האחרונה.
פורסם לראשונה: 10:11, 26.08.20