כמו על אנשים וענפים רבים בארץ ובעולם, שנה מאתגרת במיוחד עברה גם על נמל חיפה. זאת בין היתר בשל התמודדות עם תפעול נמל בזמן קורונה, כולל מטענים חיוניים שנפרקים מידי יום ברציפים, ועובדי הנמל הנדרשים לעבודה ממוגנת ובקפסולות קשיחות. במקביל, קידם נמל חיפה את היערכותו לתחרות העתידית בנמלים והחל בהליך ההפרטה. אולם, לצד כל זאת, שבר נמל חיפה את שיא כל הזמנים בשינוע מכולות, מעבר לשיא הקודם שנקבע בשנת 2018.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סך הכל שונעו בנמל 1,465,706 מכולות סטנדרטיות, 6% יותר משנת 2019. השיא הקודם נקבע בשנת 2018 ועמד על 1,463,917 מכולות. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בפריקה של מכולות יבוא מלאות, עם עליה של 9%, בדומה לעליה ביחס לשנת 2018. ביצוא נרשמה יציבות ביחס ל-2019 וירידה של 3% ביחס ל-2018.
2 צפייה בגלריה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
(Bravo-Zulu Aerials)
בשנה הקרובה צפוי נמל חיפה להתחיל בשדרוג של העגורנים לפריקה וטעינה של אוניות מכולה (עגורני גשר) במסוף כרמל, כך שהנמל צפוי להיות מסוגל לשרת אוניות מכולה ענקיות. נכון להיום משרת הנמל אוניות בסדר גודל של עד 15,300 מכולות.
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, אמר: "אל מול הקשיים האובייקטיבים איתם התמודדנו, הבנו את גודל השעה וחשיבות המשימה. בזו אחר זו הגיעו לנמל אוניות עם מטענים חיוניים למשק, ועובדי הנמל 'התנפלו עליהן' בכל הכוח. עובדי נמל חיפה מבינים שבכל שנה הם נדרשים למצוינות, והשנה, לאור הנסיבות, היטיבו להרים את עצמם רמה נוספות".
2 צפייה בגלריה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
(Bravo-Zulu Aerials)
אשל ארמוני, יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, הוסיף: "מדובר בתעודת כבוד לנמל חיפה, לעובדי הנמל, ולהנהלת הנמל. דירקטוריון והנהלת החברה מחויבים להמשך העשייה ולהבטחת עתידו של הנמל. שנת 2021 כבר כאן, וגם היא מאתגרת מאוד".