המרוץ של רשתות השיווק אחר הארנק הדיגיטלי: רמי לוי משיק ארנק דיגיטלי שיאפשר תשלום באמצעות הסלולר בכל חברות הקבוצה - הסופרמרקטים, קופיקס ולוי תקשורת. בעתיד יש כוונה להשתמש בו בבתי עסק נוספים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התשלום באמצעות הסלולר יחויב דרך כרטיס האשראי של הלקוח: לקוחות כרטיס האשראי של רמי לוי (בשותפות עם ישראכרט) שישתמשו באפליקציה ייהנו מהטבות נוספות. הארנק של לוי לא יהיה ניתן לטעינה, והוא יתאפשר על ידי הורדה לסלולר של אפליקציה ייעודית שפותחה בחברה-בת של רמי לוי ושמה "סוויץ' מערכות ליבה".
2 צפייה בגלריה
תשלום דיגיטלי
תשלום דיגיטלי
ארנק דיגיטלי
(צילום: Shutterstock)
לוי הוא הראשון שמשיק ארנק כזה: אומנם רשת שופרסל הודיעה בשבוע שעבר כי רכשה 49.9% מפייבוקס של בנק דיסקונט כדי להציע ארנק דיגיטלי ומוצרים בנקאיים נוספים על הפלטפורמה שמפעילה דיסקונט, אך העסקה דורשת את אישור הרגולטורים, ולכן עדיין אין לשופרסל מוצר מוכן לשיווק.
גם רשת ויקטורי נמצאת במירוץ אולם נראה שזה יקח לה יותר זמן. אייל אביד אמר אתמול: "כרגע אנחנו עוד לא שם. יש לי הסכם עם ישראכרט שכשיגמרו לפתח את האפליקציה שלהם גם אני אשתמש בה. אני גם חתום עם אפל פיי שאם יכנסו לארץ אני אעבוד אתם".

עכשיו בפיילוט

האפליקציה של לוי תושק ברבעון הראשון של 2021, וכעת היא נמצאת בפיילוט אצל 20 מעובדי החברה. בניגוד לשופרסל, שבחרה ללכת למיזם בשותפות עם בנק אולי מתוך חזון להקמת בנק דיגיטלי בעתיד, לוי החליט לפתח את האפליקציה בכוחות עצמו ולהציע אותה לשיתוף פעולה עם גופים פיננסיים שיציעו באמצעותה ללקוחות מוצרים נוספים כמו ביטוח, הלוואות, ועוד.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: AFP)
את חברת סוויץ' הקים לוי כמעט בחשאי לפני שנה, והוא גייס עבורה עובדים מתחום הפינטק. כיו"ר החברה מכהן רן אפרתי, יו"ר רשת קופיקס ובכיר בהנהלת הקבוצה. בדו"חות הרבעון השלישי של רמי לוי שיווק השקמה ל-2019 הופיע רמז ראשון למיזם. "החברה ייסדה חברה בשם סוויץ' כחלק מהיערכותה לעשור הבא מבחינה טכנולוגית".
רן אפרתי אמר לממון ול-ynet: "הארנק הוא פלטפורמה שנציע לאחרים. אנחנו לא מתחתנים עם אף אחד. כל בנק שירצה לשתף פעולה יוכל לקבל גישה למאגר הלקוחות שלנו ולהציג את מוצריו. כמו שבמדף בסופר אנחנו מציעים מוצרים של ספקים שונים, כך גם בארנק. אם המתחרים חושבים שהם בחזית הטכנולוגיה, הם לא לבד".

כרגע אין סליקה

בשלב הזה אין אפשרות לבצע פעילות סליקה של בתי עסק באמצעות ארנק דיגיטלי, אבל התחזית היא שבעתיד תאפשר הרגולציה לחבר חשבונות בנק לארנקים אלקטרוניים ולא רק לכרטיסי אשראי, ואז יוכלו מנפיקות הארנק, רשתות הקמעונאות למיניהן, ליהנות גם מעמלות סליקה, שבהן טמון פוטנציאל הרווח הגדול עבורן לצד מתן הלוואות, ביטוחים וכו' שהלקוח יכול לקנות באפליקציה בלחיצה בלבד. יתרון נוסף לבעלי הארנק - הגישה הישרה ללקוח באמצעות הסלולר, המידע על הלקוח, והצמצום בעלות של מערך הקופות בסניפים.
איך יתבצע השימוש בארנק הדיגיטלי של רמי לוי? הלקוח יישאל מה מספר הטלפון שלו, והוא יקבל הודעת פוש לאפליקציה לאישור סכום התשלום. באמצעות הקלדת הסיסמה של הלקוח תתבצע פעולת התשלום. הארנק גם יציע הטבות וקופונים שמותאמים ללקוח, ובהמשך גם מוצרים פיננסיים.