המרוץ לרכישת ישראייר לא מסתיים: מוטי בן משה הגיש הבוקר (ג') הצעה משופרת לרכישת חברת התעופה לפי שווי של 165 מיליון שקל, גבוהה יותר מהצעתו של רמי לוי שנבחרה על ידי נאמן ישראייר.
עיתוי ההגשה המאוחרת של בן משה עלול היה להיות בעייתי, משום שבעלי האג"ח, נושי ישראייר, נמצאים לקראת סיום תהליך ההצבעה להצעת הרכש הנבחרת על ידם, שתוצאותיה אמורות היו להתפרסם היום בשעה 18:00.
אלא שבית המשפט אישר הארכה עד מחר בשעה 12:00 להגשת עמדת נושי ישראייר בנוגע להחלטתם בנושא הצעת הרכישה הנבחרת על ידם לישראייר. זאת לאחר שהנאמן דיווח היום לבית המשפט על קבלת "הצעה משופרת" של בן משה.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
כמו כן, בן משה מעמיד מספר תנאים כדי להשלים את העסקה, מה שעלול להרתיע את בעלי האג"ח מהחשש שיתגלה כי תנאי המתלה לא מתקיימים ובן משה ייסוג.
גורמים המשתתפים במכרז הביעו פליאה מדוע חיכה בן משה, שהתמודד מהתחלה על הרכישה, עד כה בהגשת ההצעה המשופרת. זאת לאחר שביום ה' האחרון התקיימה אספת בעלי אג"ח שלאחריה היו אמורים משתתפיה להצביע על ההצעה הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
(צילום: מוטי קמחי)
שווי ההצעה של דור אלון שבשליטת בן משה עומד על 165 מיליון שקל בחלוקה הבאה: 100 מיליון שקל מהסכום במזומן ו-30 מיליון שקל באמצעות 2.4% ממניות דור אלון, 18 מיליון שקל מוצעים כאופציות פוט למניות דור אלון שיקבלו המחזיקים, 17 מיליון שקל ויתור על חוב של אי.די.בי לישראייר.
ל-ynet נודע כי רמי לוי שיפר ביממה האחרונה את הצעתו והגדיל את האפסייט (רווח הנגזר מהשבחת ערך החברה בעתיד) שיקבלו בעלי האג"ח: אם לאחר שנתיים מהרכישה, שוויה של ישראייר יהיה גבוה מ-130 מיליון שקל, הם יקבלו 5 מיליון שקל נוספים.
שווי ההצעה של רמי לוי עומד עם השיפור האחרון על 123 מיליון שקל: 75 מיליון שקל במזומן לבעלי האג"ח, 26 מיליון שקל במניות חברת BGI שבאמצעותה הגיש את הצעת הרכש ו-17 מיליון שקל ויתור של חוב של ישראייר.
כנפיים גלובל של משפחת בורוביץ' הציעה 95-90 מיליון שקל במזומן. קיימת הצעה של באדיה קפיטל הקנדית יחד עם קרן חברת אוסטרלית בסך 170 מיליון שקל, אולם זו נעדרת בינתיים ערבויות ולא נלקחת עדיין בחשבון בידי המחזיקים.
פורסם לראשונה: 12:48, 08.12.20