חברת הטכנולוגיה האמריקנית מקסלינאר MaxLinear רוכשת את חטיבת הבית החכם של אינטל, המייצרת שבבים המשמשים בציוד ביתי מקוון ומוצרי אינטרנט הדברים. סכום העסקה - 150 מיליון דולר.
על פי ההערכות, לחטיבה יש כ-1,000 עובדים בסך הכול בעולם, מתוכם כ-300 המועסקים במרכז הפיתוח של החברה בישראל. על פי הערכה, מרבית עובדי החברה בישראל יקבלו הצעה להצטרף לחברה הרוכשת. מנכ"ל מקסלינאר אף אמר שהוא מאוד שמח על הצוות הטכנולוגי המצויין שהחברה מקבלת ברכישה הזו.
1 צפייה בגלריה
  מפעל אינטל בקריית גת
  מפעל אינטל בקריית גת
מפעל אינטל בקריית גת
(דוברות אינטל)
על פי הדיווח של הרוכשת, העסקה צפויה לתרום לה הכנסות של כ-60-70 מיליון דולר לרבעון ובלי השפעה כלשהי על הרווח. הידיעות על כוונת אינטל למכור חטיבה זו התפרסמו כבר בנובמבר בשנה שעברה, כאשר מנכ"ל החברה אמר שהחברה מתכוונת למכור פעילוית שאינן מהותיות לחברה. עסקי הבית החכם של החברה מייצרים שבבים שמספקים חיבור אלחוטי לראוטרים ביתיים. הם מציעים מגוון שבבים שמאפשרים חיבור ל-WiFi ומנהלים את תנועת המידע עבור הצרכנים.
"אנחנו מאוד נרגשים מהפוטנציאל העצום לצמיחה שיש כאן ומהיכולת לשפר את הצעת הערך שלנו ללקוחות הקיימים שלנו עם תוספת של חטיבת פלטפורמות ה-Intel Home Gateway", אמר ד"ר קישור סנדריפו, יו"ר ומנכ"ל MaxLinear.
לדבריו, "נכסים אלה מוסיפים היקף משמעותי לכל עסקינו, תוך כדי אפשרות לספק למוצרי WiFi כולל הרחבת התיק לכלול פתרונות IoT. אנו שמחים לקבל את פני צוות ההנדסה ברמה העולמית עם מיטב יכולות הטכנולוגיה".
"לשתי החברות יש היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה ואני בטוח שהרכישה הזו תתבצע בצורה שקופה ומהירה ללקוחותינו", אמר Weng Kuan Tan, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית.