דירקטוריון התעשייה האווירית אישר היום (שני) את מינויו של ראש חטיבת מערכות הטילים והחלל של החברה, בועז לוי, לתפקיד המנכ"ל. הוא מחליף את נמרוד שפר, שסיים את תפקידו בסוף החודש שעבר.
לוי נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום הטילים. הוא החל את תפקידו בתעשייה האווירית לפני 30 שנה כמהנדס בפרויקט החץ, ובהמשך כיהן כראש הפרויקט והביא אותו לשיאים טכנולוגיים. בשנת 2006, הקים לוי את מינהלת מערכת הנשק להגנה אווירית "ברק 8" בתעשייה אווירית. בשנת 2010 מונה למנהל מפעל מערכות הגנה אווירית, אותו הקים בתעשייה האווירית. ב-2013 מונה לסמנכ"ל התעשייה האווירית ולמנהל חטיבת מערכות טילים וחלל (מט"ח), המעסיקה כיום כ-3,700 עובדים ב-6 מפעלים שונים ביהוד ובבאר יעקב. החטיבה בניהולו היא הרווחית ביותר מבין חטיבות התעשייה האווירית במשך שמונה השנים האחרונות.

1 צפייה בגלריה
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית הבא

בשבועות האחרונים התחוללה סערה סביב הליך המינוי. אתמול, ביומו האחרון של ההליך שארך מעל ארבעה חדשים, פרש מהמירוץ האלוף במילואים חגי טופולנסקי וטען כי ההליך לא התנהל באופן תקין. מנגד טענה התעשייה האווירית כי גורמים חיצוניים הפעילו לחצים כבדים ופסולים למינויו של טופולנסקי לתפקיד המנכ"ל וכי הוא החליט לפרוש לאחר שהגיעו לתעשייה האווירית חוות דעת שליליות הקשורות לתיפקודו כמנהל מפעל עסקי בחברת אלביט. כן נטען כי מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל התערב בהליך, אך הוא הכחיש זאת היום. מי שעוד הגיע לקו הסיום הוא סמנכ"ל הכספים של החברה אייל יוניאן אשר היה המינוי המועדף על ועד העובדים.
בוועדת האיתור של התעשייה האווירית חברים מלבד היו"ר הראל לוקר גם ד"ר עו"ד יוסי צחנובר; היועץ הכספי לשעבר לרמטכ"ל בני גנץ, תא"ל במיל' ראם עמינח; ועו"ד מהא עלי. במקביל להליך המינוי מנהלת התעשייה האווירית תהליך של יציאה להנפקה בבורסה בת"א. במסגרת הלחצים שהופעלו ע"י משרד הביטחון בקשר לזהות המנכ"ל הבא, נדחה בידי נציגי כחול לבן בוועדת השרים להפרטה שוב ושוב תהליך ההנפקה, במה שנראה כמו הפעלת לחץ באשר למינוי מנכ"ל.
עתה יהיה מעניין לראות אם משרד הביטחון וכחול לבן "יענישו" את התעשייה האווירית ויבטלו את הנפקת מניות מיעוט של החברה. הליך הנפקת מניות המיעוט של החברה מקודם כבר מזה שנים והגיע לשלב הקריטי של אישור ועדת השרים להפרטה. בשל הפריטטיות של הממשלה לא ניתן לקבל החלטה בוועדה ללא אישור שר הביטחון בני גנץ, ושני נציגי כחול לבן בוועדה, השרה אורית פרקש הכהן ושר המשפטים אבי ניסקורן.