גורמי ביטחון הנחו את רשות המיסים להגביר את הביקורת ולצמצם את הפעילות שהיא מאפשרת לישראלים לבצע מולה ממדינות זרות, מחשש לסיכוני סייבר, כך נודע היום (ראשון) לכלכליסט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גם ישראלים הגרים בחו"ל יכולים להידרש לשלם מיסים בישראל, במיוחד כאלה שנמצאים לעתים תכופות בחו"ל. אולם לאחרונה, התרבו המקרים של חסימת האפשרות להעביר כספים מחו"ל לרשות המיסים, ללא מתן הסבר. כך למשל, לכלכליסט נודע על מקרה שבו אדם רצה לשלם מס הכנסה מגרמניה אך סורב על ידי הרשות.
1 צפייה בגלריה
  רשות המיסים
  רשות המיסים
רשות המיסים
(ארכיון)
החששות בכל הנוגע לפריצה למאגרי מידע ממשלתיים אינם חדשים כמובן, אולם לא ניתן להפריז בחשיבות המידע האצור בידי רשות המיסים. מלבד אינספור חשבונות בנק של ישראלים מהם נגבה המס, ומלבד סכומי העתק שרשות המיסים גובה בעצמה מידי שנה במסגרת הדיונים של רשויות המס השונות עם הנישומים - בעלי העסקים הישראלים, מידע עצום על הפעילות העסקית של ישראלים - בארץ ובחו"ל. חדירה למאגרי המידע האלה יכולה להיות מסוכנת. לפיכך, גופים כמו מערך הסייבר הלאומי ומערכת הביטחון שמות דגש מיוחד על אותו מאגר וסוגרות  אותו בפני חיבורים מחו"ל.
עוד נודע לכלכליסט, כי גם חלק משירות רשות שוק ההון בחו"ל נחסמו לאחרונה, כמו למשל גישה להר הביטוח, זאת על רקע איומים שונים, בניהם איומי סייבר. ברשות שוק ההון, להבדיל מרשות המיסים מדובר בניהול סיכונים פנימי.
מרשות המיסים נמסר: "משיקולי אבטחה ובתאום עם הגורמים המנחים, הרשות מקיימת בקרות הדוקות יותר על התחברות מחו"ל, תוך הפעלת שיקולים שונים וניהול סיכונים. אין מדובר בחסימה גורפת של התחברות מחו"ל וכן כי כל פנייה המתקבלת בעניין נבחנת לגופה".
מרשות שוק ההון נמסר בתגובה כי "מתוך שיקולים של ניהול סיכונים ובאופן זמני, הוגבלה הגישה לשירותי הרשות מחו"ל".