הקבלנים ממשיכים להיאבק על כל פיסת קרקע באזורי הביקוש: קבוצת רמי שבירו וחן ואיתי גינדי זכו אמש (ה') במכרז על קרקעות בשכונת הגוש הגדול בצפון-מערב תל אביב, ממזרח לשטח שדה דב המפונה, תמורת 469 מיליון שקל. מדובר בקרקעות בהיקף של כ-4.7 דונם, המצויות ברחוב שטרן אייזק 2-6, פרופ' נאמן יובל 4 ואיינשטיין 6-8 בשכונת נופי ים, המכונה גם הגוש הגדול.
הזכויות בקרקעות מוחזקות על ידי כ-280 בעלי זכויות שונים במושע – כלומר בקרקעות פרטיות עם ריבוי בעלים וללא רישום של החלקות על שם הבעלים, כמו בשכונת התקווה. בשל ריבוי הבעלים, כאשר בעלי הזכויות בקרקע לא הצליחו להגיע להסכמות כיצד לקדם את הליכי הבנייה, הם הגיעו במרץ 2010 לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה לבצע הליך של פירוק-שיתוף בקרקע.
1 צפייה בגלריה
שנה אחרי הפינוי. שדה דב
שנה אחרי הפינוי. שדה דב
מתחם שדה דב
בעקבות זאת החל הליך כינוס נכסים של הקרקעות, לאחר ששופט בית המשפט, עמית יריב, מינה את ד"ר שלמה נס ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות', ככונס הנכסים של הקרקע. זאת לצורך ביצוע פירוק-שיתוף ומכירת הקרקעות לכל המרבה במחיר. בהתאם לכך, בתחילת פברואר 2021 פרסם נס את הקרקע למכירה.
כיום, לפי התב"ע (תוכנית בניין עיר) הקיימת ותוכניות הבנייה המאושרות החלות על השטח, ניתן לבנות על הקרקע כ-108 יחידות דיור לצד כ-2,600 מ"ר שטחי מסחר. בענף מעריכים כי היזמים שזכו במכרז יוכלו להרחיב את הזכויות בתוכנית להיקף של 190-200 יחידות דיור. על פי אתר יד2, דירות בשטח 100 מ"ר באזור נמכרות כיום בסכום ממוצע של כארבעה מיליון שקל.
עו"ד שלמה נסשלמה נסצילום: סיגל סבן
אמש, כאמור, הסתיים תהליך ההתמחרות על הקרקע, לאחר שהמחיר ההתחלתי עבורה עמד על יותר מ-333 מיליון שקל. על המכרז התמודדו חמישה קבלנים נוספים: חברת שפיר הנדסה, שותפות של החברות סלע בינוי ומשכונות בראל, שותפות של החברות השקד נדלן ונווה שוסטר, חברת נתנאל גרופ וחברת לי קאר הרצליה.
לדברי נס המחיר שישולם על הקרקע גבוה בהרבה מההערכה השמאית שניתנה לקרקע: "תהליך התמחרות היה ארוך ומורכב מאוד, אבל בשורה התחתונה העבודה המאומצת הייתה שווה את התוצאה. אנחנו מרגישים סיפוק גדול שהצלחנו להביא לבעלי הזכויות בנכס מחיר יוצא דופן, מחיר הגבוה בכ-64% מהערכת השמאות".