זנחתם את המחשב הביתי ועכשיו אתם נדרשים לעבוד איתו? הלפטופ ישן ולא תומך בתוכנות של העבודה? גם בכירים בהנהגת המדינה מוצאים את עצמם נדרשים לעבוד מהבידוד בימים אלו, ולא מהלשכה. המשרד הביתי, ככל הנראה כאן כדי להישאר גם אחרי שהמשבר יחלוף. גם אם תמשיכו לצאת לעבודה בכל יום, סביר מאוד שמעסיקים רבים יאפשרו לעבוד יום או יומיים בשבוע מהבית. לכן, השקעה בציוד בסיסי, תשרת אתכם לצורכי עבודה לאורך זמן, ותאפשר לכם לעבוד בתנאים מקצועיים יותר.
במרבית התפקידים המשרדיים, כדי לעבוד בנוחות מהבית תצטרכו מחשב, אוזניות עם מיקרופון ומצלמת רשת. אם יש לכם לפטופ, תוכלו להסתפק רק בו, אך להתפשר על איכות הסאונד והצילום.
ניסינו לבדוק מה תוכלו לקבל בכל רמת מחיר, על מה תצטרכו להתפשר ובאילו מקרים אין טעם להשקיע, כי ממילא לא תשתמשו בכל הפיצ'רים הקיימים. המחיר הכולל הכי זול שמצאנו עבור מחשב נייח בסיסי חדש, מצלמת רשת בסיסית ואוזניות בסיסיות הכוללות מיקרופון עם סינון רעשים הוא 2,000 שקל. ככל שתצטרכו אפשרויות מתקדמות יותר, כך המחיר יעלה בהתאם.
לגבי התקנות, גיבויים ותיקון תקלות מרחוק, תשמחו לגלות ש-90 אחוז מהן ניתן לבצע מבלי שטכנאי יגיע לביתכם, אלא בהשתלטות מרחוק, תמורת סכום שעתי סביר למדי. לכל מי שרוצה לשדרג את סביבת העבודה שלו, ולא קיבל ציוד מתאים מהמעסיק, הנה המדריך המקיף עם כל השאלות שכדאי לשאול וטיפים לבחירה שתענה על הצרכים שלכם, ותתאים לתקציב העומד לרשותכם.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
רבים לא מבינים במפרט טכני של מחשב, ומתקשים לקבל החלטה בעצמם. כיצד ניתן לרכוש בצורה מושכלת?
"ניתן לבקש כמה הצעות מחיר מטכנאי מחשבים, ולהשוות את המפרטים", אומר לירן לוסקי, טכנאי מחשבים באתר "המקצוענים". " יש טווח מחירים מומלץ לכל קטגוריה. כדי לדעת שאתם מקבלים את התמורה עבור מה ששילמתם. כלומר, אתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים מחיר גבוה, ולא בהכרח מקבלים את המפרט המקסימלי והמתקדם ביותר שתוכלו לקבל בעבור אותו סכום בדיוק, לכן ההשוואה של המפרט חשובה, וכדאי שהוא יהיה כמה שיותר ברור ומפורט, ורק בכתב".

לפטופ ומחשב נייח: לשדרג או להחליף?

"רוב שיחות הטלפון בשבועיים האחרונים הם של אנשים שלא השתמשו זמן רב במחשב הביתי או בלפטופ, זנחו אותם בצד או שכחו סיסמאות", אומר לוסקי. "כשהמחשבים ישנים במיוחד, התוכנות מתעדכנות ולא כל המחשבים הישנים יכולים לתמוך בתוכנות האלו. לכן, היו הרבה דרישות לשדרוגים. במקרים של שכחת סיסמה, יש צורך להימצא פיזית מול המחשב, ולפי ההנחיות החדשות, ניתן לעשות זאת רק באמצעות משלוח, ולא הגעה פיזית לבית הלקוח".
באילו מקרים כדאי להשקיע בשדרוג מחשב נייח ומתי אין טעם?
לוסקי: "אם המחשב הוא ישן, כלומר מעל 5 שנים, לא תמיד ישתלם להשקיע בתיקון. זה מאוד תלוי בסוג החומרה שהם קנו למחשב בעבר. ישנם מקרים שבהם גם אם יחליפו וישדרגו חלקים, המעבד מאוד ישן, ולא תמיד יהיה לו מספיק 'כוח' להריץ תוכנות מסוימות. הוא אולי יהיה מהיר יותר, אבל יהיו דברים שלא יעבדו. שדרוג עולה 300-850 שקל ברוב המקרים, ויש בהחלט מקרים שבהם זהו פתרון כלכלי שיאפשר להמשיך להשתמש במחשב לפחות לעוד שנה-שנתיים, ויאפשר דחייה של קניית מחשב חדש".
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מה טווח המחירים המומלץ לכל קטגוריה?
לוסקי: "כשמדובר במחשב נייח, ישנן 3 קטגוריות עיקריות: מחשב בסיסי המיועד לשימוש תוכנות רגילות של אופיס וגלישה באינטרנט, יעלה בחל ה-1,500 שקל ויכול להגיע עד ל-2,400 שקל. המעבד הוא i3, והוא מתאים לצרכים של המשתמש הבסיסי. מחשב כזה בהחלט יכול לתת להם שקט למשך 3-5 השנים הבאות.
קטגוריית הביניים, היא למי שזקוק לביצועים טובים יותר של המחשב, עם היקף זיכרון גדול יותר ועם יכולת הפעלה של תוכנות מתקדמות יותר. לוסקי: "במקרה כזה, המעבד הוא i5, וטווח המחירים הוא 2,600-4,000 שקל. הפער יהיה בעיקר בהתאם לאיכות כרטיס המסך, היקף הזיכרון והאם ירצו להוסיף הארד דיסק נוסף.
הקטגוריה המתקדמת יותר היא מחשב לגיימרים או לאנשים שעושים שימוש בתוכנות גרפיקה, בתוכנות לעריכת ווידאו ועושים שימוש מוגבר במחשב. לוסקי: "מחירו מתחיל בסכום של 3,500 שקל עבור מעבד i7. אם רוצים להוסיף יותר זיכרון וכרטיס מסך מתקדם יותר המחירים יכולים לעלות 4,000-5,000 שקל. במקרים חריגים במיוחד, המחיר יכול לטפס גם ל-10 אלף שקל, אבל מדובר במחשב עם ביצועים מאוד מאוד גבוהים, שהרוב כלל לא זקוקים להם".
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ומה לגבי לפטופים?
לוסקי: "החלוקה הקטגורית דומה מאוד לחלוקה הקטגורית של המחשבים הנייחים, רק שהמחירים יותר גבוהים, שכן הכל במכשיר אחד. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שבמקרה של תקלות, גם עלות התיקונים תהיה גבוהה יותר. זהו שיקול שמי שעובד שעות מול מחשב, צריך לקחת בחשבון. לעתים שווה לרכוש מחשב נייח לעבודה בבית, גם אם הוא זול יחסית. הביצועים שיתאפשרו איתו ונוחות העבודה למשך שעות ארוכות, יכול להפוך את זה למשתלם יותר לטווח ארוך".
בלפטופים ככל שהמסך שלהם קטן יותר והמשקל קטן יותר, המחיר עולה. לוסקי: "ניתן להשיג לפטופ ברמה טובה מאוד עם אחריות מורחבת בעלות של כ-3,000 שקל. גודל המסך הפופולארי הוא 15.5 אינטש, כשמחשבים עם מסך קטן יותר, יעלו יותר".
מה אמור לעשות מי שרוכש מחשב חדש ולא יודע להתקין את תוכנות האופיס?
"התקנת תוכנות זה בהחלט משהו שניתן לעשות מרחוק", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "התקנת האופיס, התקנת תוכנות אנטי וירוס ומשחקים לילדים – כל אלו ניתנים להיעשות על-ידי טכנאי מרחוק. בהחלט ניתן להתקשר לטכנאי שמנחה טלפונית צעד אחר צעד, משתלט על המחשב ומתקין עבורכם את כל מה שצריך, ואף מלמד אתכם כיצד לבצע גיבוי בעצמכם".
"בגלל שהשירות ניתן מרחוק, ואינו כרוך בעלויות הגעה ובזבוז זמן לבית הלקוח (דבר שממילא אסור בימים אלו), התעריף יורד, והשירות מרחוק הוא מאוד נוח ואפקטיבי", אומרים במוקד השירות.
"חשוב לבדוק את המחירונים הקיימים בשוק ולשאול מראש מה יהיה התעריף – האם גלובאלי או שעתי, ולבקש הערכת היקף שעות נדרש לכל התקנה או פעולה שמתבצעת מרחוק. אם התשלום הוא שעתי, וחורגים ברבע שעה, לא נהוג לגבות על שעה מלאה נוספת. יש טכנאים שיגבו רק על שעה אחת, או מעט יותר מעל, אבל בטח לא על שעתיים מלאות".
האם הצעת מחיר נמוכה מדי של מחשב או לפטופ אמורה לעורר חשד?
לוסקי: "חשוב לבדוק מהו הדור של המעבד. רבים לא יודעים, אבל לעתים טכנאי מחשבים חאפרים מנסים להרוויח על מחשבים שנמצאים אצלם במחסן הרבה זמן, או שהם יכולים להשיג אותם בזול כי הם כבר לא נמכרים היום. חשוב לבדוק את המדבקה על המחשב, ולוודא שרשום עליה הדור שלו. לדרוש מפרט ברור של המחשב, ולהתעקש על הדגם, על סוג המעבד ועל איזה דור הוא. למשל, דור 3 הוא דור מאוד ישן, כשכיום נמכרים כבר דור 8 ודור 9. צרכנים שלא מבינים יכולים למצוא את עצמם משלמים מחיר רגיל, אך מקבלים מעבד מדור מאוד ישן".
11 צפייה בגלריה
אתם גיימרים, גרפיקאים או אנשי וידאו? אם כן, תצטרכו להשקיע במחשב
אתם גיימרים, גרפיקאים או אנשי וידאו? אם כן, תצטרכו להשקיע במחשב
אתם גיימרים, גרפיקאים או אנשי וידאו? אם כן, תצטרכו להשקיע במחשב
(צילום: shutterstock)
ומה לגבי מחשבים מחודשים?
לוסקי: "אני מאוד לא ממליץ על מחשב מחודש, גם אם נותנים לכם אחריות של שנה. לרוב, תקלות מתחילות כעבור שנה, ואלו מחשבים שאין לדעת אם הם ישרדו. אלו מחשבים שהיו בשימוש אצל חברה, ופשוט החליפו את כל הפלסטיקה, כשבפנים הרכיבים עדיין ישנים. ואז הסבירות שהלוח של המחשב יישרף, די גבוהה".
לדברי לוסקי, "אין לדעת אם יש קורוזיה ברכיבים הפנימיים או לא. ואז, מה תעזור אחריות אם הלוח נשרף? זה מתכון לצרות, ולכן גם אם הפער במחיר משמעותי, זה לא מומלץ. עדיף לרכוש דגם זול יותר ופחות מתקדם, אבל חדש".
כשעובדים מהבית, מתחברים למחשב של המשרד מרחוק, מבצעים שיחות וידאו ולעתים מדובר בפגישות עבודה וירטואליות חשובות מאוד, או במוקד שירות לקוחות שאמור לשמור על תקשורת בטוחה ולהימנע מניתוקי שיחות. האם יש משמעות לסוג החיבור – אלחוטי או עם כבל?
"בימים אלו החיבור לא יציב בכל החברות, ויש בהחלט הרבה שיבושים בתשתיות של כלל החברות", אומר בוריס ויינברנד, טכנאי מחשבים באתר "המקצוענים". "הן לא היו ערוכות לעומסים האלה. ההמלצה שלי היא לדאוג שמחשב נייח יהיה מחובר חוטית לראוטר עם כבל רשת מסוג קאט6, ואם הכבל ארוך מ-40 מטר, אז כדאי לקנות כבל קאט 7. ההפרשים במחיר זניחים. החיבור האלחוטי לפעמים עושה צרות – נתקע או מתנתק".
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הקמבק של מצלמות הרשת: האם יישארו איתנו גם אחרי משבר הקורונה?

מאז ש"זום" הפך משם של אפליקציה לשם של תופעה חברתית, וכבר משתמשים בו כפועל (Verb) בשפה העברית, מצלמות הרשת עושות קמבק וחוזרות לחיינו. שיחות הוידאו הקבוצתיות, פולשות אל החלל הביתי שלנו ואמנם ניתן לבצע אותן גם מהנייד, אבל כשמדובר בסביבת עבודה מקצועית, רבים מעדיפים לקיים את פגישות העבודה מהמחשב. לא רק מטעמי תדמית, אלא גם בשל הצורך לחלוק מסמכים, להעביר מצגות ולהיות מחוברים למייל.
בשונה ממוצרי הלייפסטייל כמו אוזניות, רמקולים, מקלדות ולפטופים, הוא לא ממוצרי המדף הכוללים מבחר גדול של חברות. ואולם, קיים מגוון גדול של מצלמות טובות שיתאימו לצרכים שלכם, במחיר של החל מ-110 שקל 790 שקל.
11 צפייה בגלריה
 רוצים לשלוט בזווית הצילום? תצטרכו מצלמת רשת בנפרד
 רוצים לשלוט בזווית הצילום? תצטרכו מצלמת רשת בנפרד
רוצים לשלוט בזווית הצילום? תצטרכו מצלמת רשת בנפרד
(צילום: יח"צ, באדיבות Logitech)
מי יכול להסתפק במצלמה המובנית של הלפטופ ומי כבר יצטרך מצלמת רשת?
"ברגע שעושים כמות גדולה יחסית של שיחות וידאו מהבית, לצורכי עבודה, לרוב מצלמת הלפטופ כבר לא תספיק", מסביר איתי שוויפל, מנהל פעילות Logitech ישראל."מעבר לכך, שהזווית שלה לוכדת בעיקר את הפנים של המשתמש, ופחות מתאימה למי שמנהל פגישה מרובת משתתפים, אלא בעיקר למי שנוכח בפגישה כמאזין. גם המיקרופון של הלפטופ חלש יותר. אנחנו כן מזהים גידול בקטגוריה הזו של מצלמות רשת, וגם מזהים מגמה שבה משתמשים ביתיים, משתמשים בציוד שבעבר נחשב לציוד מקצועי, והיום הוא כבר נחשב לסטנדרט".
למי כדאי להשקיע במצלמת רשת מתקדמת ומי יכול להסתפק בדגם בסיסי וסטנדרטי?
"למשתמש הביתי הרגיל שבעיקר עושה בו שימוש באפליקציות כמו זום, לרוב מצלמה בסיסית בסכום של עד 250-300 שקל תספיק", אומר לוסקי. "אין טעם למהר ולהוציא סכומים גבוהים, שכן ממילא גם אם תהיה לכם מצלמה משוכללת, איכות הזרמת התוכן תהיה איטית, ותוריד לכם את הרזולוציה. גם מצלמה בסיסית מגיעה כיום עם איכות של Full HD ועם מיקרופון מובנה. ואולם, עדיין עדיף להשתמש באוזניות עם מיקרופון בנוסף, כי לעתים אתם יכולים לשמוע הד או לשמוע את עצמכם פעמיים".
שוויפל: "בעלי עסקים קטנים מכווני און-ליין שמעבירים קורסים, סדנאות, הרצאות והדרכות, כבר משתמשים במצלמת 'סטרים-קאם', שהיא מסוג 4k ואשר כוללת תאורה מובנית, יכולת מעקב אחרי האובייקט המצולם בתנועה ושמירה עליו בפוקוס. זו גם נהייתה מתנת בת-מצווה, שמעסיקה לא רק את ההורה אלא גם את הילדים בטיק-טוק".
ואולם, קחו בחשבון שאם אתם משקיעים במצלמה יקרה יחסית (של כ-800 שקל), אתם לא בהכרח תצליחו ליהנות מהרזולוציה, שכן ממילא יוטיוב מורידה את הרזולוציה, ובהזרמת תכנים בשידור חי, איכות השידור בלאו הכי לא תהיה ברמה הגבוהה שמאפשרת המצלמה.
ויש גם עניין של עודף הרזולוציה, שלא כולם מעוניין להיות מצולמים במצב של חדות-יתר. כלומר, אם עור הפנים שלכם לא במצב מושלם, לא בטוח שתרצו להיות מוקרנים ברזולוציה המקסימלית ממילא. נוצר מצב שבו גם מי שרוכש מצלמה מאוד מתקדמת, מתכנת אותה כך שהיא לא תפעל על הרזולוציה המקסימלית. ואז, בהחלט מדובר בהוצאה מיותרת.
לסיכום: עד שירדו משמעותית מחירי המצלמות המתקדמות, בהחלט ניתן להסתפק במצלמה המובנית ממילא בלפטופ (אם מספיק לכם צילום ראש שלכם, לצורך ניהול שיחה), או במצלמת רשת בסיסית, אם אתם זקוקים לזווית רחבה יותר – אין מה להשוות, זה בהחלט מחמיא יותר וגם נוח יותר לשימוש בשיעורי ספורט וירטואליים.
רוב המצלמות מגיעות עם אפשרות להתכוונן בקלות, מבלי שזווית המסך תקבע את זווית הצילום. כמו כן, במקרים שממש חשובים לכם, תוכלו להיעזר בחצובה חיצונית. המצלמות מגיעות עם בורג שיתאים לרוב החצובות. קיים גם 'מתאם בורג', למקרה שיש לכם מצלמה שלא תואמת לחצובה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אוזניות לצורך עבודה שונות מאוזניות למוזיקה

בשוק האוזניות הטווח הוא מאוד רחב כשמדובר באוזניות המיועדות לצורכי לייפסטייל: כלומר אוזניות המיועדות למוזיקה, לספורט או לכל שימוש מתחום הפנאי. שם הטווח הוא בין 70 ל-1,800 שקל. לעומת זאת, כשמדובר בשוק האוזניות לעבודה, הטווח מצטמצם מעט מבחינת החברות השונות, אבל בכל קטגוריה קיים מגוון מאוד גדול של מחירים החל מכמה עשרות שקלים ועד כ-1,200 שקל.
החידוש הגדול הוא שכיום, לאור המעבר לאון-ליין, גם מוצרים שבעבר היו נמכרים בשוק של מכירות בסיטונאות בשוק העסקי, ניתן לרכוש אותם גם ביחידות בודדות, במחיר אטרקטיבי לצרכן הסופי, אף יותר מזה שנמצא בשוק מוצרי המדף.
"אני מעריך שלאור השינויים ששוק העבודה עובר בימים אלו, צרכנים יעדיפו לעבור למוצרים שבעבר היו שמורים לקטגוריה המקצועית", אומר רונן ברקוביץ', מנכ"ל ביקונקט, יבואנית ג'ברה. "כיום ניתן לקנות בטווח של 200-300 שקל, מוצרים עם סאונד ברמה גבוהה, שבעבר רק חברות גדולות היו רוכשות במרוכז למוקדים טלפוניים".
עבור מוצר עם סאונד גבוה יותר, תצטרכו לשלם יותר. קטגוריית הביניים, למשל, במוצרים המיועדים לעבודה, תעלה כ-450 שקל עם כבל. אם תרצו להשקיע בדגם אלחוטי, המחיר יזנק פי 2, ויעמוד על כ-819 שקל.
11 צפייה בגלריה
ההבדלים בין אוזניה לאוזניה הם בעיקר באיכות סינון רעשים במיקרופון ולא באוזנייה
ההבדלים בין אוזניה לאוזניה הם בעיקר באיכות סינון רעשים במיקרופון ולא באוזנייה
ההבדלים בין אוזניה לאוזניה הם בעיקר באיכות סינון רעשים במיקרופון ולא באוזנייה
(צילום: יח"צ, באדיבות JABRA)
"איכות האוזניות נמדדת בעיקר בסינון הרעשים במיקרופון ולא באוזנייה", מסביר ברקוביץ'. "לרוב, באוזנייה תשמע טוב בכל מקרה, אבל כשילד צועק בבית, ואתה לא רוצה שישמעו את רעשי הרקע, זה מסנן את הרעשים שסביבך, כך שהמאזין שומע בעיקר אותך מדבר".
ויש גם את קטגוריית הפרימיום, שאם תקבלו אותה מהמעסיק שלכם, אתם כנראה עובדים בחברת היי-טק. שוויפל: "כיום מאוד נפוץ המושג שנקרא וולקם-פק (חבילת קליטה לעובדים). הרצון לשמור על עובדים איכותיים, גורם לחברות לתת להם ערכה דיגיטלית כשהם מתחילים את העבודה בחברה, בקבוק וויסקי, מקלדת מפנקת ואף מנוי לחדר-כושר (שבימים אלה, נשמע כמו חלום רחוק)".
11 צפייה בגלריה
עובדים במוקד שירות? כנראה שתעדיפו כבל ולא אלחוטי
עובדים במוקד שירות? כנראה שתעדיפו כבל ולא אלחוטי
עובדים במוקד שירות? כנראה שתעדיפו כבל ולא אלחוטי
(צילום: יח"צ באדיבות Logitech)
בקטגורית הפרימיום כבר מדובר על אוזניות בסכום של 1,000-1,600. טווח המחירים יושפע מאורך חיי הסוללה (8-30 שעות, תלוי בדגם), מהמשקל של האוזנייה, מאיכות סינון הרעשים באוזניות ובמיקרופון, מהחומרים מהם היא עשויה, ומהשאלה עד כמה היא מציקה למשתמש גם אחרי 4 שעות שימוש רצופות. ויש גם עניין נוסף: באוזניות הפרימיום היקרות במיוחד, לא תהיה לכם פיה (מדונה) לאוזניות, אלא המיקרופונים יהיו נסתרים. כלומר, תוכלו לנהל שיחה כך שהצד השני ישמע אתכם היטב גם ללא פיה, ולהשתמש בה גם לצורכי לייפסטייל (שכן גם כשהפיה מתקפלת, עדיין מדובר במוצר המזוהה עם עולם העבודה).
לעובדים העובדים שעות ממושכות במשמרת המחייבת אותם לעבוד עם אוזניות, משקל האוזניות הוא בהחלט שיקול מכריע. ועדיין, חשוב להדגיש שתוכלו בהחלט למצוא אוזניות נוחות, קלות ועם סאונד איכותי באוזניה ובמיקרופון, גם בסכום של 200-300 שקל, עבור דגם חוטי המתאים לעבודה ממושכת.
אם חשוב לכם מאוד גם הסאונד, ואתם מאזינים רבות למוזיקה במהלך עבודתכם, אם אתם אודיופילים, גיימרים או חובבי גאדג'טים, תצטרכו להשקיע קצת יותר. במקרה הזה, כדאי לדעת שיש הבדלים בין האוזניות, כשאלו המונחים המקובלים במפרטים של האוזניות: אוזניה שהיא בתוך האוזן- In ear, מעל האוזן On-ear או מכסה את כל האוזן - Over the ear.
"למי שחשוב מאוד סינון הרעשים, הרי שאוזניה שמכסה את כל האוזן נחשבת להכי טובה לשם כך", מסביר יוסי גול, מנכ"ל טופ אודיו, יבואנית Bowers & Wilkins. "כי אז, לא רק ביטול הרעשים האקטיבי מסייע בכך, אלא גם הפיזיקה הבסיסית שבה האוזניה אוטמת את הרעשים סביב האוזן, ומנטרלת את רעשי הסביבה".
לדברי גול, "לא סתם 80-90 אחוז מהמכירות של אוזניות עם אקטיב נויז קנסלינג, הן אלו שמכסות את האוזן לגמרי. כנראה שיש לכך סיבה. הפער ביניהן הוא כרגע של כ-300 שקל בין 'מעל האוזן' לבין אוזניה שמכסה את כל האוזן. כלומר, 1,290 מול 1,590 שקל)".
ומי שמעוניין לשמור על קשר עם הסביבה, לעתים, יכול לבטל את עוצמת הסינון?
גול: "כיום, בדור המתקדם של האוזניות, יש בהחלט דגמים שמתחברים לאפליקציה, ומאפשרים לשלוט בעוצמת סינון הרעשים. ואז, המשמעות היא שגם אם קונים אוזניות לצורכי עבודה, שבה רוצים להתנתק לגמרי, אין צורך לקנות אוזניות נוספות לצורכי פנאי, שבה רוצים להתהלך במרחב הציבורי, ולהיות מודעים לרעשי סביבה של מכוניות מתקרבות, למשל".
לדבריו גול, "פשוט משנים את ההגדרה באפליקציה, וממש כמו ווליום, שולטים בעוצמת הסאונד שנכנס מבחוץ. עוד דבר נחמד, הוא שבאפליקציה יש כל מיני מצבי סאונד (לעבודה, ליוגה, לספורט וכו'), שמאפשרים לשמוע מוזיקה גם בלי להיות מחוברים לשירותי הזרמת מוזיקה חיצוניים, דבר שפועל גם כשהסמארטפון אינו מחובר לאינטרנט".
11 צפייה בגלריה
כיום כבר ניתן לשלוט בעוצמת סינון הרעשים דרך אפליקציה
כיום כבר ניתן לשלוט בעוצמת סינון הרעשים דרך אפליקציה
כיום כבר ניתן לשלוט בעוצמת סינון הרעשים דרך אפליקציה
(צילום: יח"צ באדיבות Bowers & Wilkins)

אוזניות אלחוטיות או עם רק עם כבל? תלוי מה הצרכים שלכם

אז איך מקבלים החלטה שהיא לא רק תלוית מחיר, אלא גם תואמת את הצרכנים שלכם?
ישנו בהחלט הבדל גדול במחיר, שיכול להגיע לכדי פי שניים בדגמים מסוימים. שוויפל: "לרוב, מוקדי שירות יסתפקו ברמקולים עם כבל, בעיקר משיקולי חיסכון. הם מיועדים למעל אלף עובדים במוקד, הבלאי שלהם גדול, ולכן החברות מעדיפות לקנות דגמים זולים יותר ולהחליף בתדירות גבוהה יחסית".
לדברי שוויפל, "מי שזקוק לאוזנייה בסיסית ביותר הכוללת מיקרופון עם פיה ('מדונה'), יכול להסתפק גם באוזנייה בסכום של 150 שקל, אבל להתפשר על הווליום ועל העובדה שהיא תכלול רק ביטול רעשים במיקרופון ולא באוזניה. כלומר, מי שמתקשר אליך לא ישמע את רעשי הרקע בבית שלך, אך לך לא יהיה 'סינון רעשים', ותשמע פחות טוב את מי שמתקשר, אם אתה נמצא בסביבה רועשת יחסית".
אבל הבחירה באוזניות עם כבל, היא לא רק מטעמי חיסכון. ברקוביץ': "על הכבל יש כפתורים נוחים לשימוש להעברה מיידית של השיחה למצב "השתק", להגברה ולהנמכה של הווליום ובצורה שקל מאוד לשלוט במצבים ולהיות מודעים למצב השיחה. זאת, כדי למנוע אי נעימויות במוקדי שירות לקוחות, שבהם הלקוח האזין למידע שלא היה צריך להאזין לו".
לדברי לוסקי, "כשהאוזנייה היא אלחוטית, הכפתורים ממוקמים על האזניות עצמן (ולא על הכבל), באופן שבו אין נורית חיווי, וקל יותר להתבלבל ולא לדעת האם השיחה היא במצב השתק או לא. אני באופן אישי תמיד מעדיף שימוש בכבל, ככל הניתן. לא רק משום שיש פחות דיליי, אלא גם משום שמי שעובד מספר שעות ביום, עדיף שישתמש בכבל ולא באמצעי אלחוטי".
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מה היתרונות ומה החסרונות של האוזניות האלחוטיות?
"אם אתם רוכשים בעצמכם את האוזניות, ולא מקבלים אותם מהמעסיק, יש לכם כבר אפשרות בחירה", אומר לוסקי. "במקרה כזה השיקול הוא האם אתם זקוקים לשליטה לעתים תכופות במצבי השיחה השונים, כדאי בכל זאת להישאר עם אוזניות עם כבל לצורכי עבודה מול מחשב. אם אתם טיפוסים דינאמיים, שקמים כל רגע ומנהלים שיחות גם תוך כדי עמידה או הליכה, ולא רוצים להיות כבולים, השקיעו באוזניות אלחוטיות. ואולם, קחו בחשבון, שכדאי לעבור ממצב האזנה במחשב תהיו תלווים בדיסקאון-קי. כדי לנהל עם אותן אוזניות שיחה בסלולרי שלכם, תצטרכו כל הזמן לפתוח ולסגור את כפתור הבלוטות'.
עוד כתבות בנושא:
עם או בלי סינון רעשים?
שוויפר: "גם כאן, השאלה היא לא מה יותר טוב, אלא מה יותר מתאים לכם. ועל השאלה הזו כדאי לענות, עוד לפני שניגשים להשוואת המחירים. אמנם 'סינון רעשים' באוזניים מייקר משמעותית את המוצר, אבל הוא לא בהכרח מתאים יותר לכולם".
למשל, עבור מי שלא רוצה להתנתק לגמרי מהבית, כלומר הוא משגיח על ילדים וצריך להיות בקשר לא רק בקשר עין עמם, אלא גם במצב האזנה (חלקי לפחות), כדאי לבחור באוזניות ללא סינון רעשים.
מי שמסתכל לטווח ארוך, ומעוניין לעשות בעתיד (כשהנחיות הסגר יבוטלו) שימוש באוזניות לא רק לצורכי עבודה, אלא גם לצורכי מוזיקה ואף ליציאה מחוץ לבית איתן (להליכה, למשל), שייקח בחשבון שסינון רעשים אולי יאפשר לו לשמוע טוב יותר מוזיקה, אבל גם "ינתק" אותו מדי מהסביבה, וימנע ממנו לשמוע מכוניות, אופנועים, צלצול אופניים, או כל רעש אחר, שיכול דווקא להגן עליו, בזמן שהוא עושה ספורט ושקוע ממילא במוזיקה.
כלומר, סינון רעשים הוא אינו בהכרח טוב יותר מאוזניות ללא הפיצ'ר הזה, אלא מתאים לאנשים מסוימים ולסוגי שימושים מסוימים. לכן, גם אם אתם מוצאים דגם זול יחסית, השיקול שלכם לא צריך להיות המחיר, אלא ההתאמה לצרכים שלכם.
צריכים טכנאי מחשבים לתמיכה מרחוק? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"