עסקת נדל"ן גדולה נוספת בלב תל אביב: קבוצת הביטוח הפניקס וחברת בנייני העיר הלבנה רוכשות מקרן ריאליטי את מתחם בזק לשעבר ברחוב לינקולן 16 בעיר ללא הפסקה תמורת 183 מיליון שקל. החברות מתכוונות לפתח במקום מרכזיית התקשורת מתחם חדש של עירוב שימושים שיכלול מסחר, מלונאות ומגורים להשכרה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המגרש, המשתרע על שטח של 4.5 דונם ועליו מבנה בנוי בשטח של 2,000 מ"ר עם שטחים תת קרקעיים, מאכלס כיום את בית הספר למחול "ביכורי העיתים" וסניף סופרמרקט של רשת ויקטורי. הוא ממוקם בקרבת רחוב יהודה הלוי ושדרות רוטשילד, מתחם המשרדים החדש יצחק שדה (לשעבר חסן עראפה) שנבנה בימים אלה ופרויקט השוק הסיטונאי. הוא אף צמוד לתחנה התת קרקעית הגדולה ביותר של רשת הרכבת הקלה, בה יעברו שלושה קווים, כולל הקו האדום שהפעלתו מתוכננת בעוד כשנה וחצי.
3 צפייה בגלריה
מתחם לינקולן 16 תל אביב
מתחם לינקולן 16 תל אביב
מתחם לינקולן 16 תל אביב
(צילום: טל גבעוני)
במסגרת העסקה, הבטיחה המוכרת, קרן ריאליטי, את המשך פעילותו של מרכז ביכורי העיתים כמרכז תרבותי-חברתי בשכונה. הנכס נרכש על ידי הקרן בשנת 2015 בשותפות עם חברה פרטית שבבעלות צבי וענת ברק תמורת 122 מיליון שקל. בעת הרכישה, ייעודו של המתחם היה לתעסוקה וכלל זכויות בנייה של כ-17 אלף מ"ר למשרדים במגדל בן 16 קומות. במשך השנים קידמה הקרן, בשיתוף עם העירייה, את השימוש העתידי במתחם, שמיועד לשימושים למגורים ומסחר בבנייה מרקמית, בהתאם לתוכנית המתאר של העיר.
3 צפייה בגלריה
מתחם לינקולן 16 תל אביב
מתחם לינקולן 16 תל אביב
בית הספר למחול "ביכורי העיתים" במתחם לינקולן
(צילום: טל גבעוני)
3 צפייה בגלריה
מתחם לינקולן 16 תל אביב
מתחם לינקולן 16 תל אביב
מתחם לינקולן 16 תל אביב
(צילום: טל גבעוני)
את קרן ריאליטי ומשפחת ברק ייצגה בעסקה עו"ד קארין פריד, שותפה במשרד הרצוג פוקס נאמן. את הפניקס ובנייני העיר הלבנה ייצגו עו"ד דנה סואידמן ושלומי כהן ממשרד גרוניצקי ושות'.
אוהד רוזן, מייסד ושותף מנהל בקרן ריאליטי, מסר: "הפרויקט מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את תפיסת הקרן –רכישת נכסים אורבניים שאינם בשימוש המיטבי או מהווים 'פילים לבנים', ולהשפיע על סביבות הנכסים שהיא מפתחת, תוך שילוב הקהילה והרשות המקומית בשימושי הביניים במהלך תהליך ההשבחה, ומהווה דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה הפורה עם עיריית תל אביב לטובת תושבי העיר".
לדברי גיא פורת, מנהל הפניקס נדל"ן, "רכישה זו עומדת בקנה אחד עם האסטרטגיה אותה גיבשנו הכוללת, בין היתר, הגדלת חשיפה לסקטור המגורים ולשכירות ארוכת טווח. החיבור עם חברת בנייני העיר הלבנה נולד מתוך יכולותיה המוכחות בייזום והשבחה של נכסי נדל"ן בתל אביב, וכחלק מאסטרטגיה של הקמת פלטפורמה משותפת לעסקאות עתידיות. מדובר בחטיבת קרקע ייחודית בגודלה, במיקומה ובשימושים הצפויים בה".
איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה, הוסיף: "פרויקט זה הוא חוליה נוספת באסטרטגיה העסקית למיקוד בפיתוח קרקעות ייחודיות במרכז תל אביב. אנו מתמקדים בהקמת פרויקטים אורבניים חדשניים, הכוללים עירוב שימושים, תוך היכרות עמוקה עם התהליכים העירוניים".