שר התקשורת דודי אמסלם, האריך היום (ה') בשבועיים את האישור שנתן לחברות לקיצור זמני המענה הטלפוני, בעקבות הקורונה. עקב כך, המוקדים של החברות ימשיכו לעבוד שמונה שעות במקום עשר ביממה, עד 17 במאי.
מדובר במוקדי הפניות הטלפוני העוסקים בפניות שאינן תקלה בקבלת שירות, גניבה או אובדן של ציוד קצה ושירות נדידה בינלאומית. למשל, מוקדים אלה עוסקים בפניות לגבי גביית יתר בחשבונית או התנתקות מהחברה.
1 צפייה בגלריה
מוקדי שירות במתכונת מצומצמת
מוקדי שירות במתכונת מצומצמת
מוקדי שירות במתכונת מצומצמת
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, חלק מהמוקדים הפרונטליים של החברות, שאינם ממוקמים בקניונים, חזרו לפעילות חלקית.
שאר ההטבות שהשר נתן לחברות התקשורת לא הוארכו. בין היתר, ב-26 לאפריל כל סוגי המענה בשירות הלקוחות חזרו להיות מחוייבים לענות לצרכנים תוך שש דקות, אחרי שבשל המשבר השר נתן היתר לחברות לענות תוך יותר משש דקות.
בנוסף, המשרד חזר בו מהצעת חוק שיזם למניעת תחרות על מנויים בסלולר. לפי הצעת החוק, היה נאסר על החברות להציע מבצעים ללקוחות.
ממשרד התקשורת נמסר בהודעה לעיתונות כי "ההחלטות התקבלו לאחר שהמשרד בחן לעומק שיקולים צרכניים, ועל מנת לאפשר לבעלי הרישיונות להפנות את מירב משאביהם בעת הזו לשמירה על רציפות תיפקודית ותיקון תקלות תוך שמירה על ההנחיות אשר ניתנו לציבור בשל משבר הקורונה.
"ההחלטה עשויה להפחית את השהייה בו זמנית של עובדים בזמן חילופי משמרות, וכן את כמות הנסיעות הנדרשות בתחבורה ציבורית.
"בכוונת גורמי המקצוע במשרד התקשורת לקיים בשבועים הקרובים הערכות מצב לבחינת סוגית שעות פעילות מוקדי השירות בנושא בירור חשבוניות וסיום התקשרות, ובהתאם להן יתקבלו החלטות בנושא".