אין דבר מעצבן יותר מטפטוף מים בתוך הבית.
בשונה ממים שיוצאים מהיחידה החיצונית, ואמורים להיות מנוקזים דרך צינור ניקוז חיצוני, הרי שמים לא אמורים לטפטף מתוך היחידה הפנימית אליכם הביתה.
אם יש לכם פרקט בחדר, ריהוט, שטיחים, וילונות – הדבר יכול לגרום לנזקים שלעתים יהיה בלתי אפשרי לתקן. לכן, כדאי להקפיד על תחזוקה מונעת, ולתקן את התקלה מיידית.
אם זה קורה, סימן שיש תקלה. מהן הסיבות הנפוצות לכך? לפניכם הסקירה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פילטרים סתומים? נקו אותם בעצמכם

הפילטרים (מסננים), מסננים את האוויר שהמזגן שואב מפנים הביתה, לצורך קירור החדר. אם הם נסתמים, הם גורמים למאייד להתאמץ. במצב כזה, כשהמאייד עובד בצורה לא תקינה, זה ימנע זרימה חופשית של מים אל היחידה החיצונית, ויגרום לנזילה ביחידה הפנימית.
מה ניתן לעשות לבד: בהחלט אין צורך להזמין טכנאי מזגנים ולהיפרד מסכום של 200-250 שקל, עבור דמי שירות מיותרים.
פשוט מאוד פותחים את היחידה הפנימית, שולפים אותם בזהירות ושוטפים אותם תחת מים זורמים. הקפידו לייבש אותם לפני שאתם מחזירים, כדי שלא יתפתח עובש שלא תוכלו להיפטר ממנו, וריחות לא נעימים מהמזגן בהמשך.
תחזוקה מונעת שכזו, תמנע מהתקלה לחזור, ולכן אחת לחודש וחצי עד חודשיים, בהתאם לתדירות השימוש במזגן, חשוב לנקות את הפילטרים.

מחסור בגז? אל תמהרו למלא או להשקיע בתיקון

במצב של מחסור בגז, יכול להצטבר קרח על גבי המאייד. במצב כזה, כשהוא יפשיר, המים יטפטפו פנימה, מהיחידה החיצונית. שימו לב, שמכיוון שמזגן היא מערכת סגורה, גז לא אמורה לצאת ממנה. לרוב, גם אם תמלאו גז, הרי שהתקלה תחזור על עצמה, אם לא תמצאו את מקור הדליפה.
מה ניתן לעשות: במקרה כזה, אין ברירה אלא להזמין טכנאי מזגנים. במזגנים ישנים, יש דליפת גז סבירה, אך מינימלית. אם המזגן חדש, בקשו ממנו לרשום לכך שהוא נותן אחריות על מילוי הגז. כלומר, אם הבעיה לא נפתרת, והוא חוזר לאתר את מקור הדליפה, הוא מקזז לכם את עלות מילוי הגז.
אם מקור הדליפה הוא במדחס או בסוללות, לרוב לא יומלץ להשקיע בתיקון. השיקול צריך להיות שווי של מזגן חדש באותה רמה.
אם המזגן כבר בן כמה שנים ועלות התיקון מגיעה לכדי 40 אחוז משווי של מזגן חדש, לרוב זה לא יהיה כלכלי להשקיע בתיקון, ומוטב כבר להחליף את המזגן.
כמה זה אמור לעלות? מילוי גז אמור לעלות 400-500 שקל למזגן קטן יחסית, ו-500 עד 600 שקל למזגן גדול יותר. איתור ותיקון דליפה אמור לעלות 900-1,200. לכן, במזגנים קטנים וזולים יחסית, מוטב לרכוש מזגן חדש. זהו תיקון שישתלם במזגנים יותר יקרים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תעלת ניקוז סתומה? אין ברירה אלא להזמין טכנאי

תעלת הניקוז היא תעלה פנימית, שתפקידה לנקז את מי המזגן אל מחוץ ליחידה החיצונית. אם היא נסתמה או נסדקה, המים יכולים למצוא את דרכם אל תוך הבית שלכם.
מה ניתן לעשות: במקרה כזה, אין ברירה אלא להזמין טכנאי, אשר יפתח את המכסה התחתון של תעלת הניקוז וינקה אותה. בהזדמנות זו, בקשו שהוא יוודא שהשיפוע של צינור הניקוז תקין".

סתימה בצינור הניקוז? אל תנסו להחדיר ענפים לתוכו

במקרים רבים, הנזילה תתרחש בשל העובדה שצינור הניקוז מקופל או תלוי בשיפוע לא נכון.
מה תוכלו לעשות בעצמכם: לפני שאתם ממהרים להזמין טכנאי, בדקו את מצב הצינור. לעתים מספיק ליישר אותו, או לסדר את השיפוע שלו עצמאית. אם הוא אכן סתום, לא כדאי לנסות לפתוח אותו עצמאית. כמו כן, כדאי להימנע מהחדרת ענפים לתוכו, שכן הם יכולים להישבר בתוכו, ואז כלל לא ניתן יהיה לתקן זאת, ויהיה צורך בהחלפת הצינור. במקרה כזה, מוטב להזמין טכנאי. אם הצינור כבר התבלה, עדיף להחליף אותו.
כמה יעלה התיקון? פתיחת סתימה או החלפת צינור יעלו לכם 300-400 שקל. לכן, לרוב עדיף כבר להחליף את הצינור, ולא להשקיע בפתיחת הסתימה בו.
עוד כתבות בנושא:

סתימה בסוללה? אין ברירה, הזמינו טכנאי

ישנה סוללה הממוקמת ביחידה הפנימית של המזגן, ואשר דרכה עובר האוויר החם או הקר. אם יש בה סתימה, נוצר מעין ואקום, שמונע מהמים להתנקז אל צינור הניקוז.
מה ניתן לעשות: במצב כזה, יש לבצע ניקוי עמוק של היחידה הפנימית ולפתוח את הסתימה.
כמה זה אמור לעלות? עלות התיקון היא 350-500 שקל, כשהמחיר יכול להתייקר במזגנים עם גישה מורכבת יותר אליהם.
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 07:21, 18.08.20