אפל ופייסבוק פרסמו הערב (רביעי) את דו"חותיהן לרבעון השני של השנה. ההכנסות של אפל הסתכמו ב-89.58 מיליארד דולר, ניתור של 54% לעומת התקופה המקבילה - ומעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 77.36 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 1.4 דולרים, מעל תחזיות האנליסטים לרווח למניה של 99 סנט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את העלייה בהכנסות של אפל הובילו מכירות האייפונים שהסתכמו ב-47.94 מיליארד דולר - זינוק של 65.5% לעומת התקופה המקבילה, ומעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 41.4 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
פייסבוק ואפל
פייסבוק ואפל
פייסבוק ואפל
(צילום: shutterstock)
גם קטגוריות המוצר האחרות של החברה רשמו כולן צמיחה מרשימה, כאשר מכירות המק עמדו על 9.1 מיליארד דולר (עלייה של 70.1%), מכירות המוצרים הלבישים והאביזרים על 7.84 מיליארד דולר (עלייה של 24.7%) ומכירות האייפד על 7.81 מיליארד דולר (זינוק של 78.7%). ההכנסות מקטגוריית השירותים עלו בשיעור נמוך יחסית של 26.6%, אך היא עדיין שומרת על מעמדה כקטגוריה השנייה בחשיבותה של אפל עם הכנסות של 16.9 מיליארד דולר.
בחלוקה גיאוגרפית, בלטו במיוחד ההכנסות בסין שזינקו ב-87.5% ל-17.73 מיליארד דולר. ההכנסות באמריקה עלו ב-65.5% ל-34.31 מיליארד דולר, באירופה ב-55.8% ל-22.26 מיליארד דולר, וביפן ב-48.7% ל-7.74 מיליארד דולר. אזור אסיה-פסיפיק, שכולל את הודו ומהווה יעד צמיחה משמעותי של אפל, הוא עדיין הקטגוריה הגיאוגרפית הקטנה ביותר של החברה, אך בדו"ח רבעוני זה בפער מזערי בלבד לעומת יפן, עם הכנסות שאחרי ניתור של 94.2% עומדות על 7.54 מיליארד דולר.

פייסבוק: ההכנסות זינקו ב-48%

פייסבוק פרסמה בדו"חותיה כי רשמה רווח נקי למניה של 3.3 דולרים, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח למניה של 2.37 דולרים. הרווח הנקי זינק ב-94% ל-9.5% מיליארד דולר.ההכנסות הסתכמו ב-26.17 מיליארד דולר (זינוק של 48%), מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 23.67 מיליארד דולר. מניית פייסבוק מזנקת ב-5.5% במסחר המאוחר בניו יורק.
החברה בראשות מארק צוקרברג הגדילה משמעותית את שיעור הרווח התפעולי ל-43% וזאת לעומת תחזית לשיעור רווח תפעולי של 34%. מספר המשתמשים החודשי הגיע ל-2.85 מיליארד, מעט מתחת לתחזיות שעמדו על 2.86 מיליארד.
"היה לנו רבעון חזק ככל שעזרנו לאנשים להישאר מחוברים ולעסקים לצמוח", אמר צוקרברג עם פרסום התוצאות, "נמשיך להשקיע באגרסיביות כדי לספק חוויות חדשות כולל בתחומים חדשניים כמו מציאות רבודה ומדומה ומסחר".