עיצומים בבנק ישראל: עובדי הבנק פתחו בעיצומים על רקע מה שהם מגדירים כ"חשש ליציבות הניהולית של הבנק".
במכתב חריף ששיגרה הנהלת ועד עובדי הבנק לחברי הוועד והגיע ל"כלכליסט" נכתב, כי החשש נובע מעזיבתם של 7 בכירים בשנה האחרונה את הבנק, בהם: המפקח על הבנקים, ראש חטיבת המטבע, מנהל כוח אדם ודובר הבנק. לדברי הוועד, "חלקם השאירו כיסאות ריקות, ועדות איתור מתעכבות, או לא מאויישות". זאת לטענת הוועד, בשל התנהלות בעייתית והיעדר שקיפות שמוביל ל"חשש אמיתי ליציבות הניהולית של בנק ישראל".
1 צפייה בגלריה
הנגיד פרופסור אמיר ירון
הנגיד פרופסור אמיר ירון
הנגיד, פרופ' אמיר ירון
(צילום: דוברות בנק ישראל)
לפי המכתב, ביממה האחרונה עובדי הבנק היו קורבן להתנהלות חמורה של נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ומנהלים נוספים בהנהלת הבנק, אשר פוגעת לטענתם בזכויות העובדים. במכתב, אין פירוט על אילו זכויות מדובר, אך עולה כי המאבק של עובדי הבנק הוא לא לגמרי "למען הבנק" ובשלב מסוים יגיעו דרישות הקשורות לתנאי העסקתם.

דורשים לפתוח במו"מ

במכתב דורשים העובדים לשבת עם מנכ"ל הבנק, חזי כאלו, שהגיע אף הוא לגיל פרישה וצפוי לעזוב בתקופה הקרובה, כדי לפתוח במו"מ. לפי העובדים, בימים האחרונים חל "ערעור מערכת היחסים שנבנתה בין הנהלת הבנק לעובדיו עד למינויו של הנגיד, תוך מעורבות פעילה של אינטרסנטים, בעלי תפקידים, שפועלים באופן המסכן את פעילותו התקינה של הבנק", כך לשון המכתב.
גורמים המעורים בפרטים מדברים על ואקום ניהולי שפוקד את הבנק, ואקום שמנוצל על ידי גורמים בתוך הבנק. "אנו מקווים כי הנגיד וחברי ההנהלה ישכילו לחזור לניהול שיח שקוף ומכבד עם נציגות העובדים, אך לא נהסס לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי להגן עליכם חברינו לעבודה", חותמים בוועד עובדי הבנק.
ירון נהנה משקט תעשייתי יותר משנה שלמה מאז כניסתו לתפקיד, כאשר אחד מהחסרונות הבולטים שלו היה כי הוא אינו נהנה מניסיון ניהולי כלל וכלל, לרבות של ארגון כה מורכב כמו הבנק המרכזי הישראלי המונה כ-800 עובדים וכולל היסטוריה מלאת סכסוכים.
מאז כניסתו, נטשו כמה מבכירי הבנק, ומעט מאוד מינויים נעשו עד כה. למרות שהוא נגיד מאז סוף דצמבר 2018, ירון מינה את אנדרו אביר למשנה לנגיד רק בתחילת החודש, אך הוא לא מינה מחליף לאביר שכיהן כמנהל חטיבת השווקים, אחת החטיבות החשובות בבנק האחראית על רכישת המט"ח וניהול תיק נייר הערך של הבנק.
גורם בהנהלת הבנק מסר, כי "אנו משוכנעים שההנהלה ועובדי הבנק רואים עין בעין את החשיבות במהלכי החדשנות שמוביל הנגיד ומקווים שיגיעו לעמק השווה בנושאים המדוברים".