בסוף פברואר זה יקרה - נתחפש, נחגוג את פורים, אבל מעט שונה הפעם. זה יהיה פורים בלי דמויות חדשות של וולט דיסני כי הוליווד בתרדמת מאז פרוץ הקורונה. זה יהיה פורים גם בלי דמויות פסטיגל כי לא היה בקורונה פסטיגל שבשגרה. אבל הבנות שחולמות להתחפש לוונדר וומן יכולות להיות רגועות, שושי זוהר קיבלה את הזיכיון הבלעדי לעיצוב התחפושת של וונדר וומן בסרט החדש שרק עתה יצא לאקרנים בסין ובארה"ב, ויש לציין כי בארץ יש שכבר הצליחו לראות אותו במסך הטלוויזיה בבית בסגר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שושי זוהר עיצבה לפורים גם 14 תחפושות חדשות של נועה קירל בהשראת הלהיט מיליון דולר, שמחירן עומד על 99 עד 199.9 שקל. בנוסף, עיצבה זוהר תחפושות חד קרן עם כנפיים מרחפות שעלותן 49.9 עד 199.9, וגם "קולקציית עין הרע", שמחירה 209.90 שקלים. כל התחפושות ברמת גימור איכותית, עבודת יד בדגש על הפרטים הקטנים, וכולן בעלות תו תקן ישראלי.
8 צפייה בגלריה
תחפושות נועה קירל של שושי זוהר
תחפושות נועה קירל של שושי זוהר
תחפושות נועה קירל של שושי זוהר
(צילום: רן ברגמן)

8 צפייה בגלריה
תחפושות לפורים קולקציית עין הרע שושי זוהר
תחפושות לפורים קולקציית עין הרע שושי זוהר
קולקציית עין הרע של שושי זוהר
(צילום: רן ברגמן)
זוהר, הגורו המיתולוגי של ענף התחפושות בישראל, חשפה היום (שלישי) את הקולקציה שלה שכוללת 800 תחפושות שונות בתצוגת השואו רום שלה בחולון, כולן פרי יצירתה. זוהר משדרת לגמרי פורים שבשגרה עם הבדל אחד בולט, בגלל הסגר הקנייה מתבצעת אונליין במקום מדידות ובחירת תחפושת בחנות.
בימים רגילים הייתה עכשיו הסתערות על החנויות, והתחפושות הפופולריות היו נעלמות במהרה מהמדפים. השנה, בשל הקורונה, שיא המכירות צפוי להגיע דווקא בשבועיים שלפני פורים, כשהחנויות אמורות להיפתח.
"ספגנו לא מעט עיכובים בשל הקורונה", אמרה הבוקר ל-ynet הילה זוהר, סמנכ"ל השיווק של חברת שושי זוהר. "זה היה לא פשוט להתאפס על המצב ולהיות יצירתיים אבל התוצאה מדברת בעד עצמה. אז נכון שאין דמויות פסטיגל השנה ודיסני לא חידש כי תעשיית הקולנוע נעצרה, אבל תמיד יישארו גיבורי העל שהילדים אוהבים לצד הנסיכות והברביות למיניהן, ויש לנו מגוון שלם. ברוח התקופה, יש דגש חזק על תחפושות של צוותי רפואה ופרמדיק מד"א, ובכלל דמויות של כוחות ההצלה יהיו להיט בפורים הקרוב".
8 צפייה בגלריה
תחפושות צוותי רפואה שושי זוהר
תחפושות צוותי רפואה שושי זוהר
תחפושות ברוח התקופה: רופאים, אחיות ופרמדיקים של שושי זוהר
(צילום: רן ברגמן)
בשואו רום הוצגו תחפושות של בת הים הקטנה, סדרת חיות כמו ינשוף, פינגווין או פרפרית-בלרינה, לצד קולקציה חדשה של נסיכות וכלות, דמויות LOL חדשות, וגם ביצת ההפתעה שמשגעת את העולם ה-RAINBOCORNS. לבנים יש תחפושות של גיבורי העל הפופולריים, וסדרת תחפושות אימה לבני נוער כמו שלד זוהר, פרדי קרוגר ועולם הדמדומים.
8 צפייה בגלריה
תחפושות לפורים גיבורי על של שושי זוהר
תחפושות לפורים גיבורי על של שושי זוהר
פופולריות תמיד: תחפושות גיבורי על של שושי זוהר
(צילום: רן ברגמן)
התחפושות של שושי זוהר נמכרות כבר עכשיו בחנויות האונליין של רשתות הצעצועים המובילות כמו טויס אר אס, עידן 2000, כפר השעשועים, הפיראט האדום, הפנינג ועוד, במחירים של 49.90 -199.90 שקל. וכן, באתר של שושי זוהר.
ויש גם שחקן חדש בזירת התחפושות בארץ - אליאב פיזמוני, מנכ"ל טויריפיק. "לראשונה בישראל אנחנו מייבאים את התחפושות של לגו המקוריות. אנחנו המדינה החמישית בעולם שקיבלה את התחפושות הללו לשיווק. מדובר בלהיט עולמי. כבר מדצמבר, עם הגעת התחפושות לישראל, קיבלנו פניות רבות מחנויות ומצרכנים. יש 17 תחפושות שונות, החל מ-129.90 שקל לתחפושת, באיכות גבוהה שעומדת בכל התקנים. יש ציפייה שהתחפושות הללו יהפכו ללהיט של פורים".

8 צפייה בגלריה
תחפושת לגו נינג'גו
תחפושת לגו נינג'גו
מגוון תחפושות לגו: החל מ-129.90 שקל לתחפושת
(באדיבות טויריפיק)

עלייה של מאות אחוזים במכירת תחפושות ואביזרים

לדברי בני גרינאפל, מנכ"ל רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, "לפורים השנה כולנו מתכוננים בזהירות ובשמחה ומקווים לסגור מעגל. לפני שנה נכנסנו למגפה ואני רוצה לקוות שהשמחה השנה תהיה כפולה ומכופלת. הסגר הגדיל את המכירות של תחפושות ואביזרי פורים במאות אחוזים. זו השנה הראשונה שיש באתר אפשרות לקנייה אונליין, המציאות לא הותירה ברירה. אם נצא מהסגר בזמן, אולי יוותרו שבועיים וחצי למכירה ישירה בחנויות".
לדבריו, בשנים רגילות "מכירות פורים מתקיימות על פני 7-8 שבועות. אני מקווה שלמרות הגזל שאנו חווים בחודשים האחרונים כאשר רשתות חיוניות מנצלות לרעה את ההיתר שקיבלו מהמדינה למכור גם צעצועים ושלל מוצרים שאינם חיוניים, רשתות מתמחות כמו עידן 2000 וכפר השעשועים יובילו עדיין את שוק התחפושות הן במגוון והן במחירים".
אורי לנדא, מנכ"ל אתר הצעצועים "אמיגו", אומר כי "השנה יש ירידה בהזמנת תחפושות מסין ועלייה משמעותית בקנייה מעסקים מקומיים. הלקוחות מפחדים להזמין מחו"ל בגלל זמני המשלוחים, תקני הבטיחות וחוסר התאמה בין המידות הישראליות למידות מסין".
8 צפייה בגלריה
תחפושות לפורים אמיגו
תחפושות לפורים אמיגו
תחפושות לפורים של אמיגו: אנטמן, אלזה ובאטמן, החל מ-69.90 שקל לתחפושת
(באדיבות אמיגו)

"אם כבר אונליין - עדיף תוצרת הארץ"

לאור העיכובים במשלוחים של חבילות שהוזמנו באתרים מחו"ל, עברה מכירת התחפושות אונליין גם לזירה המקומית. "אם להזמין תחפושת אונליין, עדיף תוצרת הארץ שתגיע מהר", מספרים הורים. "אין סיבה לתעדף אתרים סינים השנה, בעיקר מהחשש שהמשלוח לא יגיע עד החג".
שיו זיסבלט בן השנתיים מתל אביב יתחפש השנה לארטיק אננס. לדברי אמא שלו, נעמי זיסבלט, יצרנית הקרטיבים הטבעיים פאלטאס, "בכל פורים הילדים מגיעים מחופשים למפעל בחופשת החג אבל השנה אנחנו בסגר. אצלנו בבית מתחפשים בפורים עם הילדים, כל יום לנושא אחר. השנה הוחלט שכל המשפחה תתחפש לדמויות מהסרט פרוזן. ניסינו להזמין תחפושות מחו"ל אבל לא הצלחנו. מקווים שנמצא אונליין כאן".
8 צפייה בגלריה
שיו בתחפושת אננס
שיו בתחפושת אננס
שיו בתחפושת אננס
"הקורונה הכניסה אותנו להמון שעות בית בסגרים", מספרת זיסבלט. "לאחרונה צפינו בסרט מואנה, שמצילה את האי שלה ומחייה אותו מחדש. זה גרם לי לחשוב שהטבע מאותת לנו להפסיק להתעלל בו. כך שבשורה התחתונה, אומנם פורים באווירה אחרת אבל עם פחות זיהום אוויר".
אצל משפחת שמעון מנתניה, דניאל ואחיו נועם כבר בחרו תחפושת, ורק מחכים שאפשר יהיה לצאת מהבית ולרכוש אותה בחנות. האב מיקו: "בשנה רגילה קניית תחפושת זה ממש בילוי. הילדים מודדים ומתלבטים עד שמתבייתים על הדמות שאליה הכי מתחברים, כמובן סביב גיבורי על. לא פעם יצאתי מהחנות גם עם שתי תחפושות לכל ילד. השנה אי אפשר ללכת לחנויות, לפתוח את התחפושות הארוזות על הקולבים ולמדוד. הפעם נעשה את זה אונליין. כבר התחלנו לחפש. אני מקווה שיהיה גן עד פורים כי זה חג שיכול להחזיר לילדים בארץ את החיוך ואת שעות הילדות שנלקחו מהם בגלל הקורונה".