בימים אלה חוגגת מדינת ישראל את יום העצמאות ה־73, הכולל את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. יום משמעותי זה מזוהה עם הטקסים שבו: הדלקת המשואות, טקס פרסי ישראל, חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, מופעי זיקוקים בכל רחבי הארץ ויתר האירועים הנערכים מדי שנה בשנה.
בשנה שחלפה, הלוא היא שנת מגפת הקורונה, מי שעמדו קוממיות בחזית המאבק ודאגו לילות כימים לבריאותם, רווחתם וצורכיהם האישיים של יותר מתשעה מיליון אזרחי המדינה, היו העיריות והרשויות המקומיות.


1 צפייה בגלריה
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
(צילום: קובי קואנקס)


על כך בשנת עצמאות זו בחרנו בקפידה רבה, אנוכי וצוות מחלקת המוספים המיוחדים ב"ידיעות אחרונות", להעניק את אות ישראל לרשויות המקומיות, ובמיוחד לאותן עיריות ורשויות שנמצאו על ידינו מצטיינות במיוחד בימים מאתגרים אלה. אותן רשויות, שלמרות הסגרים והעוצר בפועל בבתים הצליחו להפעיל בהצלחה מרובה את כל המערכות האפשריות לשירות התושבים – בריאות, חינוך, רווחה, תרבות פנאי, חוגי העשרה, ספורט וכל מה שהדעת מבקשת, ואפשרו לכם, התושבים ואזרחי המדינה, להמשיך במסגרת החיים הנורמלית השוטפת במגבלות העיתים.
אנו רואים באות ישראל לרשויות המקומיות תקדים ראשון מסוגו, הממחיש לכולנו את תפקידו המרכזי של השלטון המקומי בחיינו, ללא תלות בהשקפה פוליטית. הלוא מה שכולנו מבקשים זה איכות חיים טובה בסביבה שבה אנחנו מתגוררים, עובדים, קונים, מבלים ומתרועעים עם חברים או בני משפחה. נדגיש, כי עוד בטרם עידן הקורונה, היה לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי בהתמודדות עם האתגרים הללו, אולם המגפה הוכיחה לכולנו מעל ומעבר לכל ספק, עד כמה הרשות המקומית היא היא שעושה עבור כולנו את "ההבדל הקטן".
הינני מתכבדת להציג בפניכם במוסף חגיגי זה רשויות, אשר משותפת לכולן העובדה שהן מהוות הזדמנות בלתי רגילה לזוגות צעירים ומשפרי דיור, שעם שוך המגפה תוהים כיצד לשפר ולייצר איכות חיים אופטימלית בסביבת מגורים מותאמת, שבה ניכרת הנהגה דינמית, צעירה, תוססת ומקצועית לעילא ולעילא.
בכתבות העומק שתקראו על כל אחת ואחת מערי הבוטיק הללו, נציג בפניכם את ההזדמנויות הרבות הטמונות באותן ערים, שרובן ככולן עוברות בעצם ימים אלה תהליכים משמעותיים מאוד של קליטת אוכלוסיות חזקות ובד בבד חיזוק התשתיות הקיימות בכל התחומים – חינוך, בריאות, תרבות פנאי, ספורט ותשתיות משלימות, לטובת התושבים, ותיקים כחדשים.
אודה על האמת, הבחירה לא הייתה קלה כלל ועיקר. מתוך 255 רשויות ו-77 עיריות שישנן כיום בישראל, מצאנו כי רובן הגדול עמדו במשימה בהצלחה מרובה. אבל מה לעשות, מתוך הטובים והטובים מאוד צריך לבחור את ה"מעולים", וכך הינכם מוזמנים לקרוא ולהתוודע אל הרשויות הנבחרות במוסף זה, החל מראשי העיריות וכלה בראשי מחלקות ופקידים מסורים, כולם אמונים על מלאכת קודש ייחודית ומגוונת מאין כמותה, שכל תכליתה לדאוג לרווחתכם ולאיכות חייכם.
לטעמנו, אות ישראל לרשויות המקומיות היא תמורה צנועה בתכלית לגיבורים רבים שעמדו לרשותנו מאחורי הקלעים, ואם תרצו, אפשר לראות בכך אף צל"ש של ממש, אולי לא בשדה קרב של רובים, טנקים ומטוסים, אולם בהחלט שדה קרב סיזיפי של מגפה, שאיש מאיתנו לא הכיר את שלבי התפתחותה ולא יכל לנחש מה יילד יום.
אנו סמוכים ובטוחים, כי אות ישראל לרשויות המקומיות יהפוך למסורת מפוארת שתחולק מדי שנה בשנה ביום העצמאות, ויוענק לו משקל שאינו פחות מפרסים וטקסים מסורתיים אחרים. ככל שנוקפות השנים, כך גם כולנו, אזרחי ישראל, מכירים בחשיבות השלטון המקומי ובתרומתו המכרעת לאיכות חיינו.
השנה אזרחים מביעים תמיכה מעשית, מתוך ערבות הדדית, עם הלוחמים הנעדרים ובני משפחותיהם. כאות הזדהות, אני קוראת לכם לצרף סרט צהוב לצד דגל המדינה.

חג עצמאות
שמח לכולם!
עו"ד שיר הספרי - מיתוג ערים ונדל"ן