קרן מנומדין, התומכת ברעיונות המקדמים פיתוח בינלאומי כלכלי וחברתי תשלש את השקעותיה במגזר הדרוזי והבדואי ותשקיע כמיליון שקל בתוכניות מנהיגות לצעירים באותם מגזרים. כך אמר יו"ר הקרן, חיים טייב, בכנס "חיים משותפים בצל הקורונה", שאירחו הקונגרס הישראלי ועמותת השחר החדש בנגב.
ההשקעה תאפשר לכ-50 צעירים לעבור הכשרה, כדי לספק להם כלים להשתלב בתוכניות צוערים ובתפקידים ציבוריים בשלטון המקומי והארצי. בכנס נכחו, בין היתר, שר הכלכלה עמיר פרץ, ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן.
5 צפייה בגלריה
חיים טייב
חיים טייב
חיים טייב
(צילום: יח"צ)

האקתון לצמצום פערים מגדריים

מקום ראשון למיזם Women on Stage של היזמת מורן וובר, שנועד לעודד נשים מעולמות הטכנולוגיה להפוך למרצות ולחבר בינן לבין מארגני כנסים, במסגרת האקתון שמטרתו צמצום הפער המגדרי בין נשים לגברים, שאירגן מאיץ SHEvyon. הפרס הראשון הוא 10,000 שקל, ומיועד לקידום המיזם.
במקום השני זכה המיזם Equality to Employ, שמאחוריו עומדות חמש יזמיות, ומציע לפתח דשבורד ארגוני, כדי לתת מענה טכנולוגי נקודתי למתן מידע כבסיס לקבלת החלטות לקידום שוויון ארגוני בארגון, ובמקום השלישי זכה המיזם Equalibox, שהובילו 11 מנהלות בכירות בתחום ההיי-טק, שמציע ארגז כלים יישומי לארגונים.
המיזמים זכו בפרסים כספיים לקידום ולמימוש המיזם, כולל מעטפת של ייעוץ משפטי. "המאיץ שלנו הוא פלטפורמה להגדלת נוכחות נשים בצמתי קבלת החלטות בתחומים שונים", אמרה נטע גרנות, מומחית בחדשנות וממייסדות המאיץ.
5 צפייה בגלריה
משתתפות בהאקתון לצמצום הפער המגדרי
משתתפות בהאקתון לצמצום הפער המגדרי
משתתפות בהאקתון לצמצום הפער המגדרי
(צילום: יח"צ)

סטארט-אפ המתנדבים מגיע ליישוב מצפה אילן

היזמית והדוגמנית לשעבר, מיכאלה ברקו, מקימת הסטארט-אפ החברתי-טכנולוגי טריביו (מקשר בין מתנדבים למקום ההתנדבות), ועמנואל בוחבוט, מנכ"ל טריביו, ביקרו את ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה. באמצעות האפליקציה הצטרפו למתנדבים, שנטעו עצים במבנה הקבע של מכינת בית אסף על שם אסף רמון ז"ל, ביישוב מצפה אילן, הקרוי על שמו של אביו, אילן רמון ז"ל.
5 צפייה בגלריה
מיכאלה ברקו, עמנואל בוחבוט, אילן שדה, מירב בן שימול (ראש תחום אסטרטגיה במרכז המועצות האזוריות)
מיכאלה ברקו, עמנואל בוחבוט, אילן שדה, מירב בן שימול (ראש תחום אסטרטגיה במרכז המועצות האזוריות)
מיכאלה ברקו, עמנואל בוחבוט, אילן שדה ומירב בן שימול (ראש תחום אסטרטגיה במרכז המועצות האזוריות)
(צילום: מועצה אזורית מנשה)

מגדל משקיעה כמיליארד שקל בשטחי מסחר ומשרדים

חברת מגדל ביטוח יצקה במשך למעלה מ-24 שעות את יציקת הרפסודה למגדל המשרדים בפרויקט Exchange Ramat Gan, שנבנה בשיתוף חברת אזורים במתחם עלית, על המגרש בו פעל בית החרושת המיתולוגי לשוקולד. המגדל יכלול שני מגדלים, מיועדים למגורים ולמסחר. ההשקעה הצפויה של מגדל, בשטחי מסחר ומשרדים שלה, עומדת על כמיליארד שקל.
נכחו: צחי הרץ, מנהל נדל"ן ישראל בחטיבת ההשקעות של מגדל ביטוח, רונן גינצבורג, מנכ"ל חברת דניה, שבונה את מרתפי הפרויקט וראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן.
5 צפייה בגלריה
רונן גינצבורג, כאמל שאמה, צחי הרץ
רונן גינצבורג, כאמל שאמה, צחי הרץ
רונן גינצבורג, כאמל שאמה וצחי הרץ
(צילום: אילן ספרא)

לבנט וציריך קפיטל בשת"פ

ציריך קפיטל, חברת אחזקות ומימון פרטית, שמחזיקה בכ-3 חברות הנסחרות בנאסד"ק בהיקף כולל של כ-13 מיליארד דולר, ובעלת קשרים עם שוק ההון ועולם הבנקאות בדובאי, חתמה על הסכם ייצוג עם חברת לבנט מקבוצת גרופ 107, מפתחת טכנולוגיות בתחום ההשקעות בשוק ההון, לקידום מערכת המסחר החדשנית של לבנט. היקף העסקה לתקופה של חמש השנים הקרובות מסתכם בכ-50 מיליון דולר. חתמו: ד"ר פאהד אל מרחבי, מנכ"ל ציריך קפיטל, אדי כץ, מנכ"ל ובעלים קבוצת גרופ 107. נכח במעמד: גיא עמר, מנהל הטכנולוגיות הראשי ושותף מייסד בגרופ 107, מומחה בתחום הבלוקצ'יין וטכנולוגיית מטבעות קריפטו.

מאירים לנזקקים את החג

יורם בדש ושמוליק מנדביצקי, מנכ"לים משותפים באלקטרה קמעונאות, שמנהלת את רשת מחסני חשמל, פתחו בשיתוף פעולה עם מחלקת חסד של עמותת הידברות. הרשת תתרום לעמותה כ-50% מהרווחים שלה בחנוכה, לרכישת מוצרי חשמל חדשים למשפחות נזקקות.

החמישייה המנצחת

התקיים אירוע הסיום של המחזור הראשון של Quantum SPARK - מרכז החדשנות שהקימה ביוני השנה קבוצת תעבורה-לבנת, בשיתוף קבוצת תדיראן, Hyundai (קוריאה), וקבוצת VDL (הולנד). חמשת המיזמים שהתקבלו לתוכנית, צפויים לשלב את הטכנולוגיות שפיתחו בחברות השותפות בחממה.
בזוכים: AutoTrust, סטארט-אפ המפתח פתרון לניצול מיטבי של מערכות בטיחות ונהיגה חצי-אוטונומית, כשיונדאי מוביס כבר בוחנת פיילוט איתם להטמעת המערכת לצורך ברכבים של הקונצרן; ThermoTerra, סטארט-אפ העושה שימוש באנרגיה ירוקה, הנוצרת כתוצאה משינויי לחות באוויר, לטובת חימום וקירור של מבנים ושטחים, ישולב במערכות המיזוג של תדיראן; וחברת IntellAct, שפיתחה פלטפורמת מבוססת וראייה ממוחשבת לניהול ואופטימיזציה של תהליכי הכנת מטוסים לטיסה, תוטמע בחברת לאופר (מקבוצת ממן) במערך הלוגיסטי שלה בנתב"ג.

העמותה המסייעת בדרכים נכנסת לאפליקציית yellow

"לחצן חילוץ" של 'ידידים - סיוע בדרכים' יוטמע באפליקציית yellow. הטמעת הלחצן תנגיש את פעילות הידידים למיליוני משתמשים חדשים וצפויה להגדיל משמעותית את פעילות העמותה, שכבר היום עונה למעל 700 אלף פניות נהגים בשנה, שקיבלו סיוע ללא כל תשלום, מ- 28 אלף מתנדבי העמותה. ניר שטרן, מנכ"ל פז: "כחברה שדוגלת בעשיה ואחריות חברתית החיבור עם ידידים הוא המשך טבעי ומעשי לסלוגן שלנו: פז אתכם לאורך כל הדרך".
5 צפייה בגלריה
(צילום: סיון פרג')