הבורסה ננעלה היום (א') בעליות חדות ברקע כניסתן לתוקף של ההקלות בסגר. המדדים ת"א 35 ות"א 125 קפצו ב-2.8%, מדד הבנקים זינק ב-5%, מדד הנדל"ן התחזק ב-3.8%. פתאל החזקות זינקה ב-10.8% בפסגת ת"א 35, עזריאלי ושיכון ובינוי קפצו ב-8.8%.
אלוני חץ התחזקה ב-8.1%, אמות עלתה ב-7.9%, פועלים ב-6.9%, מבנה ודיסקונט רשמו עלייה של 5.9%, מליסרון טיפסה ב-5.7%, מזרחי טפחות ב-5.3%. מניית לאומי התחזקה ב-3.5% וריכזה את המחזור הגבוה בבורסה.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)

ברקע למסחר

מניית אייסקיור מתחזקת לאחר שקיבלה רישיון לשיווק של המוצר שלה בהודו. מערכת ה-ProSense של אייסקיור מקפיאה ומנוונת גידולים באמצעות הקפאה שלהם בעזרת מחט מיוחדת. לפני כשנה חתמה אייסקיור עם חברת סוני שמפיצה ציוד רפואי בהודו על הסכם להפצה בלעדית של המוצרים באזור ניו דלהי. במסגרת ההסכם התחייבה סוני להזמין מוצרים בשווי של 187 אלף דולר, בסמוך לקבל אישור השיווק קיבלה אייסקיור מסוני מקדמה של 67 אלף דולר. החברה מעריכה שהמוצרים יסופקו עד סוף השנה הנוכחית, ופועלת להתקשרויות עם מפיצים נוספים למכירת מוצריה בהודו.
חברת אפריקה מגורים הודיעה על החלפת מנכ"ל. אורן הוד, שניהל את החברה בתשע השנים האחרונות יסיים את תפקידו באמצע יוני 2020 והמשנה למנכ"ל מיכה קליין יחליף אותו. בעל השליטה יו"ר החברה יעקב לוקסנבורג (לוקסי) מסר "ברצוני לברך את אורן הוד על כהונה מוצלחת בה המשיך לבסס את אפריקה ישראל מגורים כאחת החברות הגדולות והמובילות בתחומה בישראל אשר נהנית מהיקפי ביצוע ומכירות משמעותיים, צבר קרקעות להמשך צמיחה ואיתנות פיננסית מהבולטים בענף".
אלביט מערכות זכתה בחוזה של 103 מיליון דולר לאספקת חליפות לוחמה אלקטרונית (ל"א) מקיפות עבור חיל אוויר של מדינה באסיה. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שלוש שנים וכולל תמיכה לוגיסטית לטווח ארוך. במסגרת החוזה, אלביט מערכות תצייד את מסוקי הלקוח בחליפות ל"א מקיפות הכוללות גם מערכות אמצעי נגד. חליפות הל"א תספקנה למסוקים הגנה משופרת על מנת לעמוד בדרישות המבצעיות של הלקוח.
בחצות נכנסו לתוקף ההקלות שאותן אישרה הממשלה בבוקר יום שישי. כל החנויות במרחב הציבורי יכולות להיפתח, הקניונים ישארו סגורים. מסעדות יכולות מעתה למכור בטייק-אווי, מספרות ומכוני יופי יכולים לפעול, כמו גם מכוני קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר.
סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה שלשום את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה", והותירה את הדירוג עצמו על A1. לפי הפרסום של מודי'ס, השינוי בתחזית הדירוג של ישראל נובע משתי סיבות: ההרעה בתחזית הפיסקאלית על רקע ההידרדרות בגירעון התקציבי - אשר מתעצמת על רקע משבר הקורונה; והירידה באפקטיביות של המדיניות הפיסקאלית, שנובעת בין היתר מהאקלים הפוליטי המקוטב.
הבורסה סיימה את השבוע שעבר בעלייה של 3.3% במדדים המובילים ת"א 35 ות"א 125. החברה לישראל נסקה ב-22.6% בראש ת"א 35, דלק קידוחים צללה ב-7.1% בתחתית המדד. מדד ת"א בנקים רשם את השבוע המוצלח מבין המדדים הענפיים וקפץ ב-6.2%, ת"א נדל"ן מניב צלל ב-3.7% ורשם את התוצאה השבועית הגרועה מבין המדדים.
פורסם לראשונה: 08:50, 26.04.20