הבורסות בניו יורק ננעלו הלילה (רביעי) בעליות חדות, למרות חוסר הוודאות בנוגע לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. ספירת הקולות נמשכת, וכעת ג'ו ביידן מוביל עם 248 אלקטורים, בזמן שדונלד טראמפ זכה עד כה ב-214 אלקטורים. כזכור, בשביל ניצחון נדרשים 270 אלקטורים.
מדד נאסד"ק זינק ב-3.9%, דאו ג'ונס קפץ ב-1.4% ו-S&P 500 רשם עלייה של 2.2%. במהלך יום המסחר רשמו המדדים עליות מעט חזקות יותר, אך צמצמו אותן לקראת הנעילה. תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נחתכת ב-11 נק' ל-0.77%.
ארה"ב בוחרת 2020 - לעמוד המיוחד של ynet
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
(צילום: shutterstock)
מחירי הנפט קפצו היום ברקע ירידה מפתיעה במלאי האמריקני. הנפט מסוג WTI קפץ ב-3.7% למחיר של 39.1 דולר לחבית, הנפט מסוג ברנט התחזק ב-3.6% ומחירו נקבע על 41.4 דולר לחבית.

ענף הטכנולוגיה מזנק

לפי CNBC, בשוק מייחסים את הזינוק בענף הטכנולוגיה ובמדד נאסד"ק למספר גורמים, בין היתר הביצועים החזקים המתמשכים של חברות הטכנולוגיה, שמספקים יציבות כלשהי בזמן של חוסר ודאות.
בנוסף, חלק מהמשקיעים והסוחרים לוקחים בחשבון את הסבירות הגבוהה לכך שהסנאט יהיה בשליטה רפובליקנית, כך שיקשה על ביידן לממש את התוכנית שלו להעלאת מס החברות ל-28%, תוכנית שתכביד על ענקיות הטכנולוגיה. אם יתרחש "גל כחול" - בחירה בביידן וכן שליטה דמוקרטית בשני בתי הקונגרס - הסנאט ובית הנבחרים - יהיה לביידן פשוט יותר לממש את התוכנית להעלות את המס, לאחר שטראמפ חתך אותו ל-21% מ-35%.
פייסבוק קפצה ב-8.3%, אמזון ב-6.3% וגוגל ב-6.2%. אובר וליפט נסקו ב-14% ו-11% בהתאמה לאחר פטור מהעסקת הנהגים כשכירים

מתקרבים לתרופה לאלצהיימר?

ביוג'ן המריאה ב-43.9% בבורסת נאסד"ק אחרי שנציגי ה-FDA גיבו את התרופה שלה להאטת התפתחות מחלת האלצהיימר. נציגי מנהל המזון והתרופות האמריקני הודיעו שהתרופה אדוקנומאב (Aducanumab) של חברת ביוג'ן הוכיחה יעילות בניסוי גדול שיתמוך בקבלת אישור לתרופה.
הוועדה המייעצת של ה-FDA לתרופות עצביות והיקפיות תתכנס באופן וירטואלי ביום שישי הקרוב כדי לדון בבקשה של ביוג'ן לקבלת אישור שיווק לתרופה.