למרות הקורונה: קבוצת בזק פרסמה היום (ה') את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2020, שמציגים רווח נקי של 332 מיליון שקל. זאת לעומת רווח נקי של 300 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה - עלייה של כ-11%. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2.18 מיליארד שקל, לעומת 2.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-3%. עם תחילת המשבר הוציאה קבוצת בזק כ-1,200 עובדים לחל"ת מתוך מצבה של כ-10,000 עובדים, ובימים האחרונים החלה בהחזרתם ההדרגתית לעבודה מלאה.
החברה, בניהולו של דודו מזרחי והיו"ר שלמה רודב, דחתה את פרסום התחזית לשנת 2020 בדו"ח השנתי האחרון לנוכח משבר הקורונה. כעת היא מעדכנת כי "לנוכח המשך מגיפת הקורונה, מגבלות התנועה והפעילות בקשר אליה ואי הוודאות הקיימת במשק ובעולם כתוצאה מכך, בשלב זה עדיין אין באפשרות החברה לפרסם תחזית מבוססת ביחס לתוצאות הקבוצה לשנת 2020. החברה רואה חשיבות בהמשך מתן תחזית, ולפיכך תמשיך לעקוב בחודשים הקרובים אחר ההתפתחויות, ותשקול בהתאם למצב את המועד המתאים לפרסום תחזית ביחס לתוצאות הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
(צילום: דוברות בזק)
המגזר הקווי בבזק, שממשיך להוות את הכנסתה העיקרית, מציג רווח של 295 מיליון שקל, לעומת רווח של 321 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 8%. הכנסותיו עמדו על 1.02 מיליארד שקל, לעומת 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל – ירידה של 2.4%. ההכנסות מטלפוניה ממשיכות להישחק והסתכמו ב-248 מיליון שקל, אל מול 269 מיליון שקל בתקופה המקבילה – ירידה של 8%.
בהתאם למגמה העולמית, החברה איבדה 25 אלף מנויי טלפוניה ברבעון ומספרם עמד בסופו על 1.693 מיליון. מדובר על יציבות בקצב אבדן המנויים, שכן ברבעון הקודם איבדה החברה 25 אלף מנויים וכך גם ברבעון לפניו. ההכנסות מאינטרנט ירדו ב-0.5% והסתכמו ב-395 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אז עמדו על 397 מיליון שקל. מספר מנויי האינטרנט מציג ברבעון ירידה של 9,000 מנויים ועמד בסופו על 1.57 מיליון (584 אלף מנויים מתוכם בסיטונות). מדובר בהאטה בקצב אבדן המנויים, שכן רבעון קודם איבדה החברה 14 אלף מנויים ורבעון לפניו 24 אלף מנויים.

עלייה מינורית במנויים של yes

חברת הלוויין yes מסיימת את הרבעון עם רווח נקי של 14 מיליון שקל, לעומת הפסד של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל (שנבע אז בעיקרו מהפרשה חד פעמית של 45 מיליון שקל לפרישת עובדים). הכנסות החברה הסתכמו ב-338 מיליון שקל, לעומת 343 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 1.5%. החברה מציגה לראשונה זה חמישה רבעונים רצופים עלייה מינורית במצבת המנויים, הודות לשירותי הטלוויזיה מבוססי האינטרנט של החברה, STINGTV ו-yes פלוס, המכפרים על נטישת המנויים בלוויין.
החברה גייסה הרבעון 1,600 לקוחות, כך שמספרם עמד בסוף השנה על 556 אלף. ברבעון קודם איבדה החברה 7,000 לקוחות ורבעון לפניו 3,000 לקוחות. שיעור נטישת המנויים עמד על 5.9%, בהשוואה ל-5.6% ברבעון המקביל. החברה השיקה היום ממיר מבוסס אנדרואיד TV, כצעד נוסף במעבר משירותי לוויין לאינטרנט. עם זאת, החברה לא מציגה בשורה במחיר, שנותר גבוה ועומד על 199 שקל.
2 צפייה בגלריה
יו"ר בזק שלמה רודב ודודו מזרחי מנכ"ל בזק
יו"ר בזק שלמה רודב ודודו מזרחי מנכ"ל בזק
יו"ר בזק, שלמה רודב (מימין), ודודו מזרחי, מנכ"ל בזק
(צילום: אלדד רפאלי, רונן טופלברג)
חברת הסלולר פלאפון מסיימת את הרבעון עם הפסד של 2 מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 573 מיליון שקל, לעומת 578 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של כ-1%. ההכנסות מציוד קצה עלו בכ-4% למרות משבר הקורונה, ועמדו על 168 מיליון שקל, לעומת 161 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות משירותים ירדו בכ-3% ועמדו על 405 מיליון שקל, לעומת 417 מיליון שקל ברבעון מקביל, לנוכח פגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים.
מספר מנויי הסלולר מציג ברבעון עלייה של 31 אלף מנויים ועמד בסופו על 2.367 מיליון מנויים, המציב את החברה עם נתח השוק השלישי בגודלו עם כ-21% מכלל לקוחות הסלולר. מדובר על יציבות בקצב גיוס המנויים, שכן רבעון קודם גייסה החברה 26 אלף מנויים ורבעון לפניו 47 אלף מנויים. שיעור נטישת המנויים עמד על 7.1% לעומת 8.6% ברבעון הראשון של 2019.
בזק בינלאומי, המשמשת ספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, מציגה רווח נקי של 27 מיליון שקל, אל מול רווח של 25 מיליון ברבעון המקביל – עלייה של 8%. הכנסות החברה הסתכמו ב-317 מיליון שקל, לעומת 341 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019 – ירידה של 7%. החברה מציינת כי "השינוי בהכנסות נובע בעיקר מהקיטון בהכנסות מאינטרנט, ירידה במכירות ציוד תקשורת לעסקים ומשיחות בינלאומיות, אשר קוזזה בחלקה על ידי עלייה בהכנסות משירותים עסקיים".
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, אמר: "ברבעון הנוכחי מצבת לקוחות האינטרנט התייצבה, לראשונה מזה כחמש שנים, וזאת על אף התחרות המתעצמת, והמגבלות הרגולטוריות הקשות החלות על החברה. נכון להיום הגענו ללמעלה מ-400 אלף לקוחות עם נתב Be. התמודדנו בהצלחה רבה עם העלייה החדה בהיקפי השימוש שהגיעו לשיאים חדשים בתקופת הקורונה. אנו רואים גם היווצרות של הזדמנויות חדשות, כמו למשל, במגזר החרדי, העובר מהפיכה של ממש המתבטאת בשימוש רב יותר בשירותי תקשורת מתקדמים".
רן גוראון, מנכ"ל החברות הבנות בבזק, הוסיף: "ברבעון הזה אנו רואים את עוצמת החברות עם מוצרים ושירותים שהפכו להיות חיוניים ונחוצים יותר מתמיד, עם התפרצות מגפת הקורונה. שלוש החברות צמחו בכמות המנויים, כאשר בפלאפון זו השנה הרביעית ברציפות, וב-yes זו הצמיחה הראשונה מזה שנתיים. התנהלות החברות בתקופת הקורונה הייתה מהירה ומקצועית והתאמנו שגרות ניהול כך שבשיא, כ-80% מהעובדים עבדו מרחוק. עמדנו בביקושים שוברי שיאים, והצלחנו לבצע הרחבות ושדרוגים מהירים כדי להבטיח ללקוחותינו הפרטיים והעסקיים שירות מלא ואיכותי בעת כה חשובה".