נביעות הודיעה הערב (ד') שהיא אוספת בקבוקים נגועים בעובש מהמדפים, בעוד שלקוחה של החברה ממרכז הארץ, טוענת שכבר לפני שבוע התלוננה מול החברה על עובש שגילתה בבקבוקי מים מינרליים 1.5 ליטר. לפחות לקוח נוסף אחד התלונן לחברה על מקרה דומה, בשישיית בקבוקים שקנה בנהריה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נביעות, שנמצאת בבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים, הדגישה שנמצא עובש במספר קטן של בקבוקי מים מינרלים בנפח של 1.5 ליטר, שתוקפם פג ב-15 בנובמבר 2021 והם מסומנים בקודי הייצור 151120099 ו-151120109.
3 צפייה בגלריה
נביעות
נביעות
נביעות
(צילום: יח"צ)
נביעות הודיעה כי "דיווחה על המקרה לשירות המזון במשרד הבריאות, ומבקשת ממי שברשותו בקבוק זה לא לצרוך את המים", כך נמסר. "לקוחות שמחזיקים בבקבוקים יכולים לפנות למוקד צרכנים בטלפון 1800-224-041 לצורך החזרתם וקבלת אחר תמורתם". במקביל, היא פועלת לאיסוף המוצר.
3 צפייה בגלריה
פורסם לפני 3 ימים. הפוסט של הלקוחה
פורסם לפני 3 ימים. הפוסט של הלקוחה
פורסם לפני 3 ימים. הפוסט של הלקוחה
(צילום מסך מפייסבוק)
הלקוחה פרסמה פוסט בפייסבוק לפני שלושה ימים, לפיו קנתה כמה שישיות מים באחת מרשתות השיווק הגדולות. כשבני המשפחה לגמו מהמים הם חשו לטענתה בטעם מוזר. מאוחר יותר הבחינו בכתם שחור בצד הפנימי של בקבוק המים ומצאו שמדובר בעובש. באותה שישייה נמצא בקבוק נוסף לטענתם, עם כתם עובש. "לכל שאר הבקבוקים מאותה שישייה יש ריח וטעם מוזר", כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק.
3 צפייה בגלריה
התמונות בפוסט
התמונות בפוסט
התמונות בפוסט
(צילום מסך מפייסבוק)
"מתוך דאגה לבריאות הציבור הודענו ב-16 בדצמבר לנביעות על מנת שיבואו לקחת את הבקבוקים כדי לדגום אותם ולבדוק מה בדיוק גדל והאם יש אולי צורך לעשות ריקול לכל הבקבוקים מאותה אצווה. היינו בטוחים שהם יגיעו עוד באותו היום, מתוך דאגה לבריאות הציבור ולצרכנים שלהם.
"היום יצרתי איתם שוב קשר כדי לראות מה קורה ולמה לא באו לאסוף את הבקבוקים. לטענתם אולי ניסו ליצור קשר, אבל לא ענו וזהו. לא עשו עם זה כלום. אז הפעם נתתי להם שני מספרים ואמרתי להם שאם לא עונים שינסו להתקשר לוואטסאפ שלא תהיה להם אפילו האפשרות לטעון שלא ענו ואין קליטה. והנה עבר היום ונביעות לא יצרו איתנו קשר על מנת לקחת את הבקבוקים ולבחון מה גדל לנו בהם".
התופעה של עובש בבקבוקי פלסטיק מוכרת בעיקר מבקבוקים לתינוקות ופעוטות, שם העובש נצבר בעיקר בקשיות פלסטיק או במסננים. זאת לא הפעם הראשונה שעובש מתגלה בבקבוקים של חברה שמשווקת משקאות קלים. עובש נתגלה בעבר גם בבקבוקי נסטי בטעם אפרסק, מוצר שמכיל סוכר.
מנביעות נמסר בתגובה: "כפי שמצוין בפוסט, ניסינו ליצור קשר עם הלקוחה, אולם התקשינו לעשות כן על רקע אי זמינותה הטלפונית. מרגע ששירות הלקוחות השיג אותה, המוצר נאסף, כפי שנהוג בכל פניית לקוח".