ניו יורק בצל הקורונה: הכרזת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על מצב חירום לאומי בארה"ב, שיאפשר לו לקבל סיוע פדרלי של עוד 50 מיליארד דולר להתמודדות עם הקורונה, מטיסה את המדדים בוול סטריט למעלה. דאו ג'ונס מזנק כעת ב-6.9%, S&P 500 עולה ב-7%, נאסד"ק מתחזק ב-6.6%
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עלה היום ב-0.7% (23 סנט) ונקבע על 31.7 דולר לחבית בניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי צלל מחיר הזהב השחור ב-23% - הירידה השבועית החדה ביותר של הנפט מאז דצמבר 2008. הירידה נרשמה על רקע ציפיות השוק כי התפשטות נגיף הקורונה יוריד דרמטית את הביקוש לנפט למשך מספר שבועות לפחות, ועל רקע המהלכים שביצעו סעודיה ורוסיה להגדיל את ייצור הנפט.
מוקדם יותר ירד מחיר הזהב ב-4.6% ונקבע על 1,516.7 דולר לאונקיה. זהו היום הרביעי ברציפות שהמתכת היקרה רושמת ירידות. בסיכום שבועי איבד הזהב מערכו 9% - שיעור הירידה החד ביותר של המתכת מאז ספטמבר 2011. לפי הסבר אפשרי אחד באתר "מארקט-ווטש", הירידות בזהב נרשמו, בין היתר, בגלל משקיעים שמכרו את המתכת כדי לכסות הפסדים בגזרות אחרות.
2 צפייה בגלריה
ירידות בבורסות
ירידות בבורסות
ירידות בבורסות
(צילום: AP)

סגירה ירוקה בבורסות אירופה

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות. מדד הבנצ'מארק הפן-אירופי Stoxx 600 עלה ב-1% בהובלת מניות המשאבים הבסיסיים שזינקו ביותר מ-5% ומניות מגזר הרכב שזינקו ב-1.5%. עם זאת, בסיכום שבועי צנחו בורסות אירופה ב-18.7%. בכך חתמו הבורסות ביבשת את השבוע הגרוע ביותר מאז אוקטובר 2008. צלילת המדדים האירופיים השבוע נגרמה בעיקר בגלל צלילה של 11% שנרשמה באירופה אתמול - ההפסד היומי הגדול ביותר של בורסות אירופה מעולם.
השווקים הגיבו בצלילה להכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הפסקת הטיסות מאירופה לארה"ב בשל התפשטות נגיף הקורונה ולאחר החלטת הבנק האירופי המרכזי שלא להוריד את הריבית. בלטה היום במסחר באירופה מניית חברת התרופות רוש (Roche) שקיבלה אישור ממינהל התרופות האמריקאי (FDA) לפיתוח וייצור בדיקת קורונה מתקדמת, שעשויה להאיץ פי 10 את יכולת אבחון החולים בוירוס. בעקבות הצעד זינקה מניית החברה ב-3.1%.
בתוך כך, הבנק המרכזי של נורבגיה חתך את הריבית במפתיע ב-0.5% לרמה של 1%, וזאת כדי להתמודד עם השלכות התפשטות הקורונה. לפי הבנק, הוא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות ומוכן לבצע עוד הורדות ריבית במידת הצורך. בנק הפיתוח הגרמני KfW שבבעלות המדינה הודיע שיוכל להעביר סיוע בסך של חצי טריליון אירו לכלכלת גרמניה בשל סיכוני הקורונה, כך לדברי שר הכלכלה, פיטר אלטמאייר. שר האוצר, אולף שולץ, מסר כי יינתנו הקלות מס לחברות במיליארדי אירו. דובר איקאה מסר כי רשת הריהוט תסגור תסגור באופן זמני 21 חנויות ושני מרכזי קניות גדולים באיטליה בעקבות המצב.
באסיה, ניקיי ביפן ננעל בירידה של 6.1% והוא בשוק דובי. זאת לאחר שכבר איבד היום 10%. שנגחאי ננעלה ב-1.2%. באוסטרליה נרשמה התאוששות מפתיעה לאחר שהבורסה איבדה 8% ואחרי כן עלתה ביותר מ-4%. עם זאת, גם היא עדיין בשוק דובי. האנג סנג נחלש ב-2.4%.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
בורסת וול סטריט
(צילום: AP)

אפל פותחת מחדש 42 סניפים בסין

חברת אפל הודיעה כי פתחה מחדש את כל 42 חנויותיה בסין, לאחר שדובר החברה אישר את הפרטים לסוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס. החנויות סגרו את שעריהן בתחילת פברואר, לאחר ההגבלות שהטילה המדינה בניסיון להאט את התפשטות וירוס הקורונה, אך הן נפתחו מחדש בהדרגה בשבועות האחרונים.
אפל מסרה שסגירת החנויות שלה בסין – שהיא אחד השווקים המרכזיים שלה – היא הסיבה שנאלצה לתקן כלפי מטה את תחזיתה הרבעונית בחודש שעבר. אך בעוד המצב בסין משתפר לכאורה, אפל צפויה להיפגע במקומות נוספים בזמן שהנגיף מתפשט ברחבי העולם. השבוע סגרה החברה את כל 17 חנויותיה באיטליה לאחר שהממשלה המקומית הטילה סגר על המדינה.
שוק המטבעות הדיגיטליים נחתך גם הוא בחדות בעקבות משבר הקורונה ואיבד 93.5 מיליארד דולר מערכו ב-24 השעות האחרונות. המסחר בבורסת תאילנד הופסק זמנית לאחר קריסה של 10%, כשעתה נרשמות ירידות של 6%. בהמשך לכך, נרשמה הפסקת מסחר במדד Nifty50 בהודו, גם כן לאחר ירידות של כ-10%.
בורסת אוסטרליה מאבדת פחות מ-1% לאחר שבאופן חריג רשמה עלייה דומה. מדד MSCI האזורי, שאינו כולל את בורסות יפן, נופל ב-4.5%. מניות התעופה באסיה הובילו את הירידות, וכך מניית ANA מאבדת 9.3%, ג'פאן איירליינס נחלשת ב-13% וקוריאן איירליינס צונחת ביותר מ-10%. קתאי בהונג קונג מאבדת יותר מ-7%. בתוך כך, הין היפני מתחזק מול הדולר ב-0.9% ל-105 ין לדולר.
פורסם לראשונה: 07:04, 13.03.20