"מאז שאין חיות טרף - אין סיבה לרוץ". למשפט הגאוני הזה אחראי ג', חבר מהצבא ומשורר רחוב, ויש בו לא מעט: באמת, לפני קצת יותר מ־2.5 מיליון שנה, אבות אבותינו פיתחו טכניקה שכוללת לשים רגל אחת לפני השנייה במהירות במטרה לצוד חיות, ואני מניח שבשלב כלשהו החיות החליטו להסתובב מדי פעם, ולרוץ אחריהם בחזרה. בכל אופן, ספורט חדש הגיע לעולם - אם כי אז עוד לא קראו לו (או למשהו) ספורט.
ריצה תחרותית, במסגרת פסטיבלים מקומיים, התפתחה בין השנים 1000 ל־600 לפני הספירה, והפכה (בדומה לבישול) בשנים האחרונות לטירוף מוחלט, ולענף הספורט העממי הפופולרי ביותר בעולם. העובדה הזאת הביאה איתה כמות אינסופית של תוכן: מגזינים, אתרים, סרטים, ספרים, פודקסטים - כמה כבר אפשר להתעסק בפעולה שכוללת נעליים, חולצה, מכנסיים (או טייטס אם זה הטעם שלכם) – ויציאה החוצה? ובכן, מתברר שהרבה.

4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


במיוחד השנה. 2020 הביאה איתה מגפה שאני מניח ששמעתם עליה, ואיתה בא הצורך לצאת מהבית לאנשהו, לא חשוב לאן. מישהו שהכרתי היה מגיע עם בגדי כדורסל לשחק פוקר, כי זה מה שהוא היה מספר לאשתו שהוא עושה. היום יש לי הרגשה שרבים ממי שיורדים למטה כדי לרוץ עושים את זה סתם כדי להתאוורר קצת מלחצים ביתיים וסגרים חונקים. לא אנחנו, חס ושלום. כשאנחנו יורדים למטה, זה בשביל לרוץ לפחות 10 קילומטר. בשבועות האחרונים עשינו את זה זה כמה וכמה פעמים, עם כמה וכמה סטים של בגדים לשני המינים. המסקנות, כמו שאומרים, לפניכם. אנחנו, כמו שאומרים, בדרך כלל מאחוריכם.

ON RUNNIG

מדי פעם אני נתקל באנשים שמתקשים להבין מה זה המותג הזה, מה כתוב פה, איך אומרים את זה ועוד. במקרה של On Cloud אין טעם להתעסק עם הגייה, צריך לנסות. לנעלי הריצה וההליכה שלהם אני מכור כבר תקופה ארוכה, ואני עובר תהליך דומה גם עם הבגדים. קחו את ה־Lightweight Shorts (מחיר 343.20 שקל לחברי מועדון) לדוגמה. אין פה רוכסנים או נקודות קשות, הם נהנים מאוורור יוצא דופן, וכשלובשים אותם מרגישים את הבד האיכותי והעמיד. הם לא זולים, אבל בדומה לנעליים של on, הם יהיו אחת הקניות הספורטיביות הכי טובות שתעשו. גם ה־Performance T, חולצת הריצה שלהם (319.20 שקל לחברי מועדון), נוחה ולא משפשפת, מתייבשת במהירות ונעימה מאוד - אבל האמת היא שאם אתם מתלבטים כי ההוצאה לא קטנה, הייתי הולך על המכנסיים לגברים ו/או הטייטס לנשים. ואם כבר, שימו בשקית גם את הגרביים (71.20 שקל לחברי מועדון, 50 אחוז הנחה אם תקנו נעליים): העקב שלהם מעוצב כך שהם לא זזים על הרגל, והם נוחים כמו מעט מאוד גרביים שאני מכיר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

קלווין קליין

באופן כללי, מכנסי ריצה הם פריט לבוש ספורטיבי לא פשוט כפי שהוא נשמע. זאת אומרת, הוא פשוט מאוד לאצנים שיורדים מ־4 דקות לקילומטר בחימום, פחות למי שצופה בעיניים כלות איך חבורות אצנים עם כרס בירה עוברת אותו תוך כדי שיחה על פוליטיקה. במילים פשוטות, המכנסיים לא צריכים להיות קצרים מדי, או ארוכים מדי, או צמודים מדי, או רחבים מדי. הם צריכים להיראות חסרי מאמץ.
וחייב לומר שההתאמה המושלמת של מכנסי הריצה מסדרת Performance של CK (במחיר של 125 שקל ב־Factory 54) הפתיעה אותי ממש. כאצן שמסתכל יותר על המרחק שעברתי מאשר על זמן הריצה, יש לי כמה וכמה זוגות של חברות שמתמחות במוצרי ספורט ייעודיים, הרבה יותר מהשימוש בפועל. אולי בגלל זה, ואולי פשוט כי המכנסיים של CK כל כך מוצלחים. הייתי מעדיף אומנם כיס נסגר כלשהו לטובת מפתח שכן הכיסים ה"רגילים" בצדדים פחות משכנעים בזמן ריצה, אבל חוץ מזה, הם חלום. השילוב של אורך מכנס בינוני עם גזרה רחבה יחסית, בד סופר נעים וחלק פנימי רך ומונע שפשופים מיותרים יחד עם לוגו קטן וצנוע שלא גורם לציפיות אקסטרה, התלבש (תרתי משמע) בול. רק הקצב שלי עדיין לא משהו.
הניסיון המתמיד של כולנו לשלב בין הלוגיסטיקה של החיים לפעילות גופנית שתעזור לנו ליהנות מהם לאורך זמן, מביא לכך שכמה פעמים ביום ניתקל באנשים בלוק ספורטיבי מלא, גם בלוקיישנים בלתי ספורטיביים בעליל. בתור של הסופרמרקט, בדרך לאסוף את הקטנים מהמסגרות שלהם, או סתם כאאוטפיט יומיומי בלי סיבה. אבל יש גם את הצד השני של זה. יש את מי שמעדיף להיראות אופנתי ופונקציונלי דווקא כשהוא באמת עושה ספורט. אל הנישה הזו רצה בקלילות הקולקציה של קלווין קליין לפקטורי 54, המותאמת לחדר הכושר, או לכל פעילות ספורטיבית אחרת באוויר הפתוח. חולצות Quick dry (שרוול קצר ב־139 שקל, או ארוך ב־220 שקל) שגם מאפשרות חופש תנועה אמיתי, וגם מקפידות לשמור על מראה קולי ועכשווי, מתאפיינות בנוחות וגמישות, וגם ייראו מתאימות לחלוטין אם אחרי או לפני האימון נעשה עוד כמה דברים בדופק נמוך יותר. היי, יש מצב שהם הצליחו להחיות פה את המונח הקדום "ספורט אלגנט"!


4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

קולומביה

או קיי. אנחנו באמצע דצמבר ומזג האוויר סוף סוף מספיק קריר בבוקר כדי לשמור את הדופק נמוך יחסית. וזה ממש אחלה, כי לרגע אחד אתה עוד עלול לחשוב שכל חודשי הקיץ האלה בהם הרגשת כמו מטלית רטובה אחרי שתי דקות בחוץ ב־06:00 בבוקר, באמת סייעו לשיפור הכושר. בכל אופן, עכשיו אנחנו מדברים כבר על יותר קרוב ל־10 מעלות בשעה הזו ולצד היתרון הענק של דופק נמוך יש את החיסרון העצום של קור מקפיא עצמות.
אז יש לזה פתרונות. אחד מהם הוא חולצה תרמית ארוכה וקלילה מתוצרת קולומביה שעונה לשם Midweight II long sleeve top (מחיר 230 שקל), שמבטיחה גם לווסת את החום וגם להרחיק לחות. שני אלה בעזרת חלק פנימי מנצנץ שמוכר ממעילי החברה ואמור להעלות את הטמפרטורה מסביב לגוף ב־20% בממוצע, תוך כדי העברת הזיעה שנוצרת על העור מחלקו הפנימי של הבד לחלקו החיצוני.
בתיאוריה מדובר באחלה תוספת לשלב בו מתחממים או הולכים במהירות. פעולה בעצימות (תמיד רציתי להשתמש במילה היומרנית הזו) גבוהה יותר, בטח בחורף ישראלי שמקביל פחות או יותר לקיץ במדינות קרות, תהפוך את העסק לחם מדי.
ואם כבר קר בחוץ: מעיל הריצה של קולומביה (FKT windbreaker jacket, במחיר של 600 שקל פחות עשר אגורות) הוא אולי פריט הלבוש עם הכי הרבה תמורה למשקל שפגשנו: במהלך ריצה לא תרגישו שהוא שם, מצד אחד מחמם ומצד שני לא גורם לעודף הזעה ומצד שלישי מושך מחמאות כמו "זה מעיל אייקוני" מהשכנים. מוזר, לא?

אנדר ארמור

בואו נגיד ככה. אם אתם אוהבים את בגדי הספורט החורפיים שלכם צמודים, ויש לכם את הקטע המגניב של לרוץ עם קפוצ'ון על הראש - עשו טובה, וותרו על תנועות האגרוף תוך כדי, זה מוגזם - ה־Coldgear Fitted Hoodie (במחיר 209 שקל) של אנדר ארמור המצוינים הוא הדבר המושלם ביותר שתוכלו להעלות על הדעת, ועל הגוף שלכם.
באופן כללי אני מעדיף בגדים פחות צמודים, כאלה שמאפשרים לגוף להתאוורר טוב יותר ובאופן כללי מעניקים תחושה חופשית. ולכן גם הסתכלתי בעין חצי עקומה על החולצה המחממת־ספורטיבית הזו. אבל אחרי שתי ריצות איתה אני בעיקר מעוניין ששאר ביגוד הספורט שלי יהיה באותה איכות.
גם כאן מדובר בסופר טכנולוגיה שמאפשרת מצד אחד את חימום הגוף ומצד שני נידוף זיעה ומניעת ריחות על ידי חיסול המיקרובים שאחראים להם על חלקו הפנימי של הבד. בנוגע למיקרובים אני לא יודע, בנוגע לזיעה זה עובד נהדר ובואו נודה על האמת - זה בגד ששווה להיראות איתו. אה, וגם עם הטייץ שלהם, גם לנשים וגם לגברים (גם הוא מסדרת ColdGear, החל מ־330 שקל): החומר מאוד איכותי וגמיש, ולמרות שאנחנו לא מתים על בגדים שהלוגו שלהם מופיע בענק, כאן זה איכשהו קצת פחות מפריע. 

סאקוני

לקולקציה החדשה של סאקוני יש גורם מאפיין אחד מאוד בולט: המשקל. מכנסי הריצה לגברים שלהם, לדוגמה (Outpace 5 short, מחיר 199 שקל) שוקלים כל כך מעט שהיו כמה פעמים שהבטנו למטה בבהלה שמא יצאנו מהבית בתחתונים בלבד. מגע הבד לא מאכזב: הדקיקות הזאת לא באה על חשבון האיכות, וכך גם לא פחות משלושה כיסים באותם מכנסיים: שניים צדדיים, ואחד אחורי שנסגר ברוכסן. גם כאן החולצה (Stopwatch short sleeve, מחיר 129 שקל), למרות שהייתה נעימה למגע, פחות בלטה. אומנם היא מרגישה מצוין ומנדפת את רוב הזיעה (אם כי, אתם יודעים, עכשיו לא אוגוסט), אבל כבר לבשנו כמה חולצות בסגנון. גם אצל הנשים, הטייץ (Fortify 7/8 Tight, מחיר 249 שקל), היה אוורירי ואיכותי, והרגיש כמו אחד הטובים שלבשנו.

4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

איך הפכו בגדי הכושר והטרנינג לסמל סטטוס אופנתי

"יוצאת מהבית עם טרנינג?" נהגו עד לפני כעשור לשאול אותי בפליאה מהולה כמעט בבוז. אכן, עד אז, לא חצו את גבולות הגזרה. ג'ינס וטי שירט יועדו ליומיום, שמלה שחורה קטנה וחליפה מחויטת עם פפיון לאירועים חברתיים עסקיים, פיג'מה לשנת הלילה, וכבודם של הטייץ והטרנינג הונח בחדר הכושר, או יועד לשעת הריצה בפארק השכונתי.
לפני כעשור החלו הגבולות להיטשטש. לחיים האופנתיים נכנס המונח: Athleisure, שילוב של שתי המילים אתלטי ופנאי (באנגלית). בתרגום לשפת המעשה: בגדי הכושר והספורט הפכו לבגדי יומיום מעוצבים. לאחר האימון אפשר ואפילו רצוי להגיע איתם לקניון (כשהוא פתוח), ואפשר גם להתבלט איתם בערבים חברתיים ובאירועים עסקיים. בלי בושה. את משפטי התמיהה של פעם מחליפות היום קריאות התפעלות מטופ או גוזייה נוצצים, שמובלטים מתחת לקפושון, התואם בצבעו את הטייץ הצמודים, ומדגישים את השרירים המתפתחים. אופנת הספורט והכושר הפכה סוג של הוט קוטור, מה שהביא את המתלהבים ממנה, להשקיע בה סכומים נכבדים, שמגיעים אף לאלפי שקלים בחודש.
הקורונה, שהשאירה אותנו בבית, חיזקה את מעמדם של בגדי הכושר והטרנינג. המגמה העכשווית היא להרגיש נוח, מבלי לוותר על נראות, אופנתיות ונחשקות. כך שאפשר לסיים אימון, לזרוק על הטרנינג בלייזר אוברסייז, לנעול מגפי בוקרים, ולצאת לסיבוב סוחט מבטים. מסקנה: תקדישו מחשבה לפני שאתם רוכשים גוזיות, טייצים וטרנינגים. הם הפכו מבחינת: "הראו לי אותם, ואומר לכם מי אתם".
בהצלחה!