קבוצת גולף מאשרת הבוקר (א') את הפרסום בכלכליסט, לפיו מנכ"ל החברה רביב ברוקמאייר עוזב את החברה. "בהמשך לפרסומים בעיתונות, החברה מתכבדת לדווח כי מנכ״ל החברה, רביב ברוקמאייר, הודיע על כוונתו לסיים את העסקתו בחברה במועד אשר טרם נקבע למועד הדו"ח. החברה תדווח כנדרש על פי דין כאשר ייקבע מועד סיום ההעסקה", ציינה החברה בהודעה לבורסה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כפי שנחשף ביום חמישי בערב, ברוקמאייר צפוי לסיים את תפקידו בסוף אוגוסט, בסמוך לתוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020, שיושפעו לרעה בשל משבר הקורונה וסגירת החנויות.
1 צפייה בגלריה
תמונתו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
תמונתו של מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
מנכ"ל גולף רביב ברוקמאייר
(צילום: עמית שעל)
עם הפרסום מסר ברוקמאייר לכלכליסט: "אכן לאחר ארבע שנים מוצלחות פניתי לאבי פישר יו"ר כלל תעשיות, וביקשתי לסיים את דרכי בחברה בצורה מסודרת. אנו מתדיינים בעניין בצורה מכובדת. אני צפוי לסיים את תפקידי עם דיווח תוצאות רבעון ראשון לשנת 2020 ובכל מקרה אהיה מחויב לחברה בתקופה המתבקשת עד למציאת המחליף המיועד".
עזיבתו של ברוקמאייר מצטרפת לעזיבות נוספות בקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק. בחודשים האחרונים נקלעה גולף לסערה על רקע סכסוך עם הנהלת החברה הבת עדיקה שבעקבותיו נטש מייסד החברה דדי שוורצברג ואחריו התפטרו כל נושאי המשרה הבכירים בעדיקה - האחרון שבהם היה סמנכ"ל הכספים ישי שמע שעזב לפני כשבועיים. כמו כך, שני דירקטורים, איריס בק קודנר וניר אינגביר, נאלצו להתפטר מדירקטוריון עדיקה.

משבר ממושך

ברוקמאייר גויס לתפקיד מנכ"ל קבוצת גולף ביוני 2016 לאחר עזיבתו של המנכ"ל הקודם אלי מיזרוח. במהלך כהונתו ביצעה הנהלת החברה תוכנית התייעלות לשיפור מצבה של קבוצת גולף שסובלת ממשבר ממושך רב שנים.
ברוקמאייר נכנס לחברה בתקופה מאתגרת והתמודד בשוק שנמצא במשבר קשה עוד קודם המשבר, שהקורונה העצימה אותו עוד יותר. ב-12 החודשים האחרונים צנחה המניה ב-26.6%, בדומה לרבות מחברות האופנה המקומיות שנפלו בעת המשבר, וכיום גולף נסחרת בשווי של 67.5 מיליון שקל בלבד.
גולף סיימה את שנת 2019 עם רווח תפעולי של כ-32 מיליון שקל לעומת 16.9 מיליון בשנה קודמת. ללא השפעת תקן 16 ירד הרווח התפעולי השנתי של גולף ל-14.5 מיליון שקל. במהלך תקופת כהונתו של ברוקמאייר סגרה החברה כ-35 חנויות מדממות וחיסלה מספר מותגים מפסידים בהם: בלובירד, מקס מורטי, וטופ מן.
החברה נאלצה להתמודד עם סגירת חנות הדגל שלה בהדר יוסף שמכירותיה היוו כ-4% מסף פעילות החברה והייתה משמעותית לרווח התפעולי של גולף. במקומה נפתחה חנות דגל חלופית בקונספט חדשני ברחוב הלח"י בבני ברק וכמוה הושקו גם בחוצות המפרץ ובאשדוד.
במהלך כהונתו הקימה החברה, באמצעות החברה הבת עדיקה, אתר סחר מקוון - גולף אנד קו. עדיקה, שנרכשה בתקופת כהונתו של מיזרוח, מהווה את פלטפורמת האיקומרס של קבוצת גולף והיא החברה שמהווה את מנוע הצמיחה של הקבוצה כולה.
במשבר הקורונה, לקח ברוקמאייר חלק בהנהלת התאגדות רשתות האופנה והמסחר שפעלה מול הממשלה לקבלת תמריצים ומענקים מהמדינה, לאור המשבר שפקד את המשק בכלל וענף רשתות המסחר בפרט.
דובר חברת גולף סירב להגיב לידיעה.
פורסם לראשונה: 20:13, 18.06.20