בעוד מאות אלפי עובדים במשק הוצאו לחופשה ללא תשלום או פוטרו בעקבות משבר הקורונה, בנמל אשדוד אין רגע דל. על הפרק: שמירת הזרימה של סחורות לתוך ישראל גם בימי חירום כמו אלה.
"הסחורה נכנסת כרגיל, אין שיבושים, העובדים עובדים בצורה מלאה", מספרת אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, בראיון לאולפן ynet. "הפכנו להיות השער הכלכלי המרכזי למדינת ישראל, אנחנו מספקים את כל צרכי המשק. להזכירכם, אנחנו לפני פסח, וכל הסחורות נכנסות בזמן ויוצאות בזמן".
1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד
נמל אשדוד
נמל אשדוד
(צילום: גדי קבלו)
הוזמן בכור מנסה להפיג את החשש מפני מחסור של מוצרים וסחורות, במיוחד לפני פסח. "חד משמעי לא צריך להיות מחסור", היא אומרת. "אנחנו רואים עכשיו בנמל אונייה של גרעיני תירס. כל מוצרי היסוד, חומרי הגלם, הכל נכנס ומגיע בשערי הנמל, נפרק ויוצא מכאן בזמן. העובדים שלנו מגויסים לגמרי, מגיעים כל בוקר לעבודה, ממוגנים ונותנים את השירות הטוב ביותר על מנת שהאוניות יוכלו לפרוק ולצאת כמה שיותר מהר".
יש יותר מכולות מבדרך כלל?
"אנחנו רואים את אותה כמות מכולות כמו שהייתה בשנה שעברה, זאת אומרת שהסחורה מגיעה בצורה סדירה, יש מגזרים מסוימים שיש עלייה מסוימת, כמו במגזר של גרעינים ומוצרי גרעינים, גם במטען הכללי".
בנוגע לסיכון שעובדי הנמל יחשפו לנגיף ע"י מגע עם אנשי צוות האוניות או ע"י מגע עם המשטחים היא מסבירה כי "הצוותים שמגיעים מהמזרח נמצאים 30 יום בים, ולכן מגיעים לכאן אחרי תקופת הבידוד של 14 יום".
בנוסף הם מקפידים על שורת צעדי בטיחות כמו השארת הצוותים בחדרים על האונייה, בדיקות חום לגילוי המחלה ועוד. "אנחנו עובדים לפי כל כללי הבטיחות וכל כללי המיגון, אנחנו מחלקים עובדים למשמרות כך שאנחנו מנסים למנוע, שלא תהיה חלילה הדבקות כאן בנמל. כרגע, אין לנו הרבה עובדים בבידוד, ויש לנו התגייסות מלאה של העובדים".