ועדת הכספים של הכנסת צפויה לאשר היום (ג') את עשרות סעיפי התוכנית הכלכלית למשבר הקורונה, שגובשה במשרד האוצר בשבועות האחרונים. אחד הסעיפים שסופחו לתוכנית אמור לעשות סדר בכל תחום ביטולי האירועים באולמות בחודשים האחרונים, בשל הוראות משרד הבריאות.
הוועדה צפויה לאשר לקריאה שנייה ושלישית סעיף שיחייב את בעלי האולמות להחזיר את המקדמות לכ-2,500 זוגות הצעירים שנאלצו לבטל את חתונתם ברגע האחרון בשל התפשטות נגיף הקורונה, מצב שלא יכולים היו להעריך כאשר קבעו חודשים לפני המועד את חתונתם.
1 צפייה בגלריה
חתונה בצל הקורונה
חתונה בצל הקורונה
חתונה בצל הקורונה
(צילום: דובי ריין)
עפ"י המתווה, שגובש בעקבות הצעתה של ח"כ הילה שי וזאן, 30% מסך כל הפיצויים לבעלי האולמות יותנו בהשבת המקדמות בסכום כולל של כ-12 מיליון שקל ובביטול תביעות משפטיות תלויות ועומדות של בעלי האולמות מול הזוגות הצעירים.
על פי הצעת החוק, בעלי האולמות והזוגות יחתמו על הצהרה משותפת שבה הם מצהירים שהגיעו להסכמה ביניהם בנוגע להשבת דמי המקדמות, כאשר רק חתימה משותפת על ההצהרה תביא לתשלום של 30% הפיצוי. כמו כן, יתקיים היום בוועדת הכלכלה דיון שיזמה ח"כ הילה שי וזאן בעניין התביעות המשפטיות בנושא. שר האוצר ושר המשפטים אישרו את המתווה שעליו המליצה היועצת המשפטית של ועדת הכספים.
תחילה התנגדו בעלי האולמות להחזיר את הכספים, בטענה שלכל אחד מהם בוטלו עשרות אירועים שגרמו להם להוצאות והפסדים עצומים, ולכן אין להם מהיכן להחזיר את הכספים. כעת, משהוחלט לפצותם, בעלי האולמות יהיו מוכנים להחזיר את כספי המקדמות.
פורסם לראשונה: 22:30, 27.07.20