הוועדה למכירת מניות המדינה אישרה היום (ב') את המשך הליך הנפקת התעשייה האווירית. הוועדה אישרה את המעבר של שישה חתמים לשלב הראיונות, ובשבועות הקרובים תבחר את החתמים הסופיים שיובילו את הנפקת תע"א בבורסת תל אביב ברבעון האחרון של השנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יו"ר התע"א, הראל לוקר, העריך בשבוע שעבר בשיחה עם ynet כי ההנפקה תתבצע ברבעון השלישי של השנה. זאת לאחר שהמועד המקורי היה אמור להיות בתחילת הרבעון השני, בחודש אפריל.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
המדינה נערכת להנפקת 25% ממניות החברה, לפי הערכות בנות שנתיים המקנות לה שווי של 12 מיליארד שקל. מאז השתפרו התוצאות העסקיות של התע"א שרשמה ב-2020 תוצאות שיא, אך בעולם מצפים לקיצוץ בתקציבי הרכש הביטחוניים ולדחיית פרויקטים. הפעילות של החברה בתחום התעופה האזרחית, שקרסה מאז פרוץ הקורונה, הפסידה בשנה החולפת 31 מיליון דולר, העמקה של 31% בהפסד לעומת 2019.
מי שייבחרו להוביל את התהליך, לפי כללי המכרזים של רשות החברות, יובילו את אחת ההנפקות גדולות בתל אביב אי פעם. מנהלי ההנפקה הראשיים יהיו אחראיים לבניית מבנה ההנפקה, תהליך בדיקת הנאותות של החברה כמתחייב וכל מה שקשור לתהליך ההפצה והרוד שואו למשקיעים פוטנציאלים. טרם הוחלט האם תתבצע הפצה של המניות גם בחו"ל.