החלטת בית המשפט חושפת: ענבל אור, מי שזכתה לכינוי מלכת קבוצות הרכישה, מקבלת דמי שכירות מקופת פשיטת הרגל על חשבון הנושים. הסכום בשלב זה עומד על כ-5,500 שקל בחודש והכספים משולמים מקופת פשיטת הרגל, למרות התנגדות הנאמן לנכסיה, עו"ד איתן ארז המיוצג על ידי עו"ד יואב בן פורת. זו אחת מהפעמים הנדירות שפושט רגל מקבל דמי שכירות מקופת פשיטת הרגל על חשבון הנושים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, התיר אתמול (יום ד') לקיים דיון פומבי בנושא ביום ראשון הקרוב במהלכו יוכרע האם דמי השכירות ימשיכו להיות משולמים לאור על מנת לאפשר לה מגורים בכבוד. עד כה שולם מקופת הנשייה סכום כולל של כ-125 אלף שקל בעבור דמי שכירות לאור לאורך כשנתיים וחצי.
2 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: צביקה טישלר)
בהחלטתו, קבע הנשיא אורנשטיין כי "עסקינן בהליך קולקטיבי, הליך פשיטת רגל של חייב, שאמור להידון בפומבי ...אין בבקשה כל טעם ענייני שמעוגן בחוק ובהלכה הפסוקה שלפיו יש לדון בה בדלתיים סגורות... טענת ענבל אור, שלפיה היא נמצאת בקשיים, נערכת לניהול ההליכים הפליליים בעניינה וככל שלא תיעתר בקשתה יגרום הדבר לחזרתה לרחוב, אינה מהווה מסד למניעת פרסום הבקשה, שעוסקת כאמור בהקצאת דמי שכירות עבורה מקופת פשיטת הרגל".
"נהפוך הוא", הוסיף אורנשטיין, "מאות נושי ענבל אור זכאים לדעת על הבקשה וההחלטות במסגרתה, שכן יש לבקשה השלכה ישירה על עניינם, זאת ביתר שאת בהינתן הזמן הרב שחלף מהחלטתי מיום 27.11.19, במסגרתה הוריתי על הקצבה חודשית כדמי שכירות לחייבת מתוך קופת פשיטת הרגל, על מנת לאפשר לה קיום בכבוד. לפיכך, הבקשה תידון בפומבי", קבע השופט.
2 צפייה בגלריה
"מאות נושי ענבל אור זכאים לדעת". נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין
"מאות נושי ענבל אור זכאים לדעת". נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין
"מאות נושי ענבל אור זכאים לדעת". נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין
(צילום: תומר אפלבאום, "הארץ")
יש לציין כי בדיון קודם התיר השופט לנאמן ליידע את הנושים על החלטת בית משפט בדבר מתן תשלום חודשי לענבל אור מקופת הנשייה.

"יש פה מאפיה, אני הקורבן בפרשה"

ענבל אור (43) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה. גם ענבל אור נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן.
במקביל למישור האזרחי, שם התנהלו ומתנהלים הליכי חדלות פירעון מול נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, נחקרה אור משנת 2016 לאחר קריסת הקבוצה על ידי משטרת ישראל ורשות המיסים. בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לבית המשפט השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה.
לאחרונה הגיבה אור לכתב האישום שהוגש נגדה בעמוד הפייסבוק שלה וטענה כי "המאבק שלי נמשך שלוש שנים וחצי. נעשה לי עינוי דין. הפרקליטות מודעת כי נעשתה כלפי הונאה. אני מאמינה שבמסגרת הדיונים בבית משפט האמת סוף כול סוף תצא לאור, ויהיה סוף לעינוי הדין הזה שנמשך יום יום. אני פניתי בשנים האחרונות לכל מערכת החוק. גיליתי שאין מערכת. הכול מושחת. יש פה מאפיה. נעשה לי עוקץ. אני הקורבן בפרשה".
מענבל אור נמסר בתגובה כי "אשמח שכולם יגיעו לדיון. בהזדמנות זאת יש בכוונתי לכנס מסיבת עיתונאים בכדי לחשוף את ההונאה והגזל שבוצע לי. חשוב שכולם יגיעו! אני הולכת לחשוף מסמכים שיסבירו את הסיבה שאורנשטיין הודיע על התפטרותו מהתפקיד כשש שנים לפני המועד הצפוי!".