ריקול לתמיסה לעדשות מגע רניו (ReNu): חברת Bausch + Lomb עורכת ריקול (החזרה יזומה) עולמי לסדרות ייצור מסוימות של תמיסות לעדשות מגע ותמיסה לעיניים יבשות, ולמרות שלא יצאה עד כה הודעה על כך - הריקול נערך גם בישראל. בעולם יצאו פרסומים על כך בכלי התקשורת, בהם נכתב כי מדובר בריקול וולנטרי בשל חשש בטיחותי לגבי אריזות המוצר (בקבוקים ופקקים), שעוברות סטריליזציה אצל יצרן האריזות במילאנו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחלק מנקודות המכירה, כמו סופר-פארם, כבר הסירו את כל מוצרי המותג מהמדפים ליתר ביטחון. היבואן המקומי, עינית, אמר ל-ynet שכבר החל השבוע בפניות לנקודות המכירה. לקוחות שמחזיקים ברשותם את מוצרי החברה יכולים לפנות לשירות הלקוחות של היבואן לשם קבלת החזר כספי. המוצר נמכר ב-80-50 שקל לאריזה.
1 צפייה בגלריה
תמיסה לעדשות עיניים של רניו
תמיסה לעדשות עיניים של רניו
תמיסה לעדשות עיניים של רניו
(צילום מסך מהאתר)
מהיבואנית עינית נמסר כי "Bausch + Lomb עורכת החזרה יזומה של אצוות מסוימות של תמיסות לעדשות מגע ותמיסה לעיניים יבשות במדינות מסוימות, עקב בעיית עמידה בנהלים של ספק צד ג' שלנו המבצע סטריליזציה של חלקי אריזה מסוימים במוצרים הללו. ההחזרה היזומה נערכת באירופה, במזרח התיכון, באפריקה, ברוסיה/חבר המדינות, בהונג קונג ובסין, אף על פי שלא כל המוצרים הרלוונטיים נמצאים בכל מדינה ומדינה. Bausch + Lomb היא אחת מתוך חברות רבות המושפעות ממצב זה".
עוד נמסר מעינית כי: "בטיחותו ובריאותו של כל אדם המשתמש במוצרים שלנו עומדות בראש סדר העדיפויות שלנו. אמנם קיים סיכון נמוך לזיהום המוצרים הללו ובכל זאת בחרנו ליזום החזרה של סדרות ייצור של המוצרים המסוימים הללו כיוון שאיננו יכולים לאשר את עמידתו של הספק בדרישות לביצוע תהליך נאות עבור חלקי האריזה של מוצרים אלו. נכון להיום, לא דווח על אירועים חריגים בהקשר לנושא זה".
יעקב חיקי, מנהל פעילות עינית בישראל, אמר ל-ynet: "זה לא אירוע בטיחותי ואין סכנה לציבור". בהודעות של החברה בחו"ל נכתב שיש סכנה לזיהום.
"יש פוטנציאל לזיהום באריזה, לא זיהום של החומר עצמו, אף אחד לא נפגע ברמה עולמית. בשבוע הבא, יוקם אתר אינטרנט בכל השפות, כולל בעברית והיצרן ביקש שנמתין עד שהוא יסיים את הקמת האתר בצורה מסודרת ואז נצא בהודעה לכלל הציבור. אין פה חלילה סכנה לציבור".
סופר-פארם כבר הורידה את המוצרים מהמדפים. "אנחנו פונים לנקודות המכירה להורדת סדרות ייצור מסוימות. נקודות המכירה התבקשו להסיר אותן מהמדפים. בסופר-פארם אנחנו עוברים במדפים ובודקים את הסחורה, כדי שהם יעלו בחזרה למדפים את הסחורה ללא הסדרות התקלות".
מתי החל התהליך? "את ההודעה מהיצרן קיבלנו לפני מספר ימים".
אז למה לא פורסמה הודעה לציבור הישראלי? "אנחנו מחכים להקמת האתר שיכלול גם פירוט בשפה העברית".
באלו סדרות מדובר? "נפרט כשיקום האתר. סך הכל מדובר ב-15%-17% מהסדרות, שעבורן רמת הסטריליזציה בבקבוק במארז היא מתחת לרמה שהיצרן מצפה לה. היצרן מאוד מחמיר ועורך תהליך בקרת איכות שמאושר על פני כל גופי ההסדרה בעולם. אף סדרה לא נכשלה בתהליך בדיקת איכות המוצר. יש פה החמרה על החמרה ואנחנו מתנהלים לפי הנחיית היצרן".