מה קורה כשתחת קורת גג אחת, שני בני הזוג מצאו את עצמם בשל משבר הקורונה ללא עבודה או אופק תעסוקתי נראה לאין? במקרה של אסי פרץ, הידוע יותר בכינוי די ג'יי Asi C ואלינור נחום, מנהלת אמנים בעברה ובפרוץ המגיפה מנכ"לית מתחם כושר ובריאות, במקום להיכנס לדיכאון - הם החליטו לפעול יחד.

השניים הקימו אולפן ביתי בדירתם בהוד השרון, בתוך חדר שהוסב לסטודיו לשידורי לייב, משופע בציוד ומצלמות שנרכשו במיוחד. מתוך החלל הזה מועברים שיעורי זום ללימוד תיקלוט וסאונד, מסיבות בלייב, וולוגים, נרקמת מוזיקה מקורית וניתן ייעוץ לחברות מסחריות ואנשים פרטיים שמתנהלים בין שידור לשידור, בשל הדרישה לריחוק חברתי. חלוקת התפקידים בבית זהה לימים בהם עבדו בנפרד: אסי הוא הטאלנט, אלינור היא המנהלת והמוציאה לפועל.
3 צפייה בגלריה
אסי פרץ ו אלינור נחום
אסי פרץ ו אלינור נחום
במקום להיכנס לדיכאון - הם החליטו לפעול יחד. אסי פרץ ואלינור נחום בדירתם
(צילום: ירון שרון)
פרץ, די ג'יי מוכר בסצנת ההיפ-הופ, עבד והופיע בין היתר עם הראל סקעת, קפה שחור חזק, טליסמאן, האחיות כרקוקלי, טיפקס, התקווה 6, נצ'י נצ'. "לפני הקורונה חייתי בין מסיבות, חתונות, מועדונים ופסטיבלים. כל יום הייתי במקום אחר. פתאום מחיי הלילה המטורפים, כל הדבר הזה הצטמצם לכאן. אני קם בבוקר ל-12 שעות ביום מול מחשב, הכל אונליין, מול מסך, מפה אני מתקשר עם העולם", הוא מספר.
גם לזוגתו אלינור יש רקורד בעולם הבמה כשבמשך שנים ליוותה מאחורי הקלעים את סקעת, רמי ורד, אלי יצפאן, יובל דיין, לירן דנינו גיא ויהל. בשנים האחרונות פנתה לתחום הפיטנס וה-wellness. שני התחומים, גם התרבות וגם הכושר, היו בין אלו שספגו את הפגיעה הכי קשה בתקופת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
אלינור נחום
אלינור נחום
"פתאום הטלפון דמם. זה היה הלם". אלינור נחום
(צילום: ירון שרון)
"מצאנו את עצמנו ברגע אחד בבית", משחזרת נחום. "לפני כן, עבדתי 17 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע, כי המועדון היה פתוח כל הזמן, וזה חייב אותי להיות זמינה. בחודש הראשון יצאתי לחל"ת ולאחר מכן פוטרתי. זה היה הלם, כי פתאום הטלפון דמם, התחום מת ולא הייתה מודעת דרושים אחת להגיש אליה מועמדות.
"כשגם חדרי הכושר וגם אולמות האירועים נסגרו, ניסינו לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות עם הידע שלנו. הפתרון היה להקים את החממה הזו, בה אסי יוצר מוזיקה ואני אמונה על התוכנית העסקית, השיווק ומינוף של כל רעיון שלו, כדי שיגיע לכמה שיותר אנשים בחוץ. התחלנו לעשות התאמות, ללמוד ולבדוק את הצרכים החדשים תוך כדי תנועה".
מה הייתה הנקודה בה הבנת שהמציאות התעסוקתית שלך השתנתה? אסי: "מרץ בשנה שעברה. היינו יחד בדרך לאחת ממסיבות הפורים הכי גדולות בארץ במכללת תל חי. מדובר באירוע ענק שמחכים לו כל השנה עם אלפי סטודנטים ותושבים מהצפון. חלפנו את צומת יקנעם מחופשים, אווירה באוטו ומוכנים לחתיכת מסיבה, עד שהגיע טלפון להסתובב כי המשטרה לא מאפשרת את קיום האירוע והוא מבוטל. פורים עבור תקליטנים זו תקופה מכניסה, זה כמו TOUR של שלושה שבועות, מסיבות מסביב לשעון. עצרנו בבית קפה ופתאום התחילו טלפונים של ביטולים. עוד הודעה ועוד הודעה. לא רק ביטלו את כל האירועים בשנה הקרובה, גם ביקשו כסף חזרה על מקדמות ששולמו חודשים אחורה".
איך הייתה התגובה הראשונית שלכם למצב החדש? "בהתחלה הייתי בהלם. אחר כך כעסתי שברגע אחד הפקירו אותנו בלי שום אופק או תוכנית מסודרת. כתבתי פוסט זועם שהתפוצץ ברשת. 48 שעות היינו בבלבול. אבל אני חושב שהגבנו למצב מאוד מהר. זה לא הסגנון שלנו לשבת ולהתקרבן במיטה ולבכות על מר גורלנו, אלא ישר לצאת לפעולה".
3 צפייה בגלריה
אסי פרץ
אסי פרץ
אסי פרץ
(צילום: ירון שרון)
עוד לפני שהשניים החליטו להקים עסק, הם חברו קודם לדרייב הראשוני שלהם - לשמח. עמדת הדי ג'יי שהייתה אז בסלון חוברה קבוע ללייבים בפייסבוק בימי שישי, ביום העצמאות הם השתלטו על גג בשכונה וניגנו ממנה בזמן שאנשים רקדו במרפסות. בהמשך הבינו את הצורך בהעברת שידורים באיכות סאונד גבוהה והחלו לייעץ לחברות מסחריות ואנשים פרטיים.
"השקענו בפסי תאורה, מיקרופונים, נתב תמונה שמחליף זוויות צילום. קפצנו למים והתחלתי לצלם וולוגים של סקירת ציוד סאונד ובזמן שהתפנה התחלתי להפיק מוזיקה, למשל אקסבוקס העולמית השתמשה בטרק שלי לפרסומת. אלו הזדמנויות שלגמרי קרו בעקבות התקופה", מספר פרץ.
ובתוך כל זה גם יש זוגיות לתחזק. אלינור: "כל פעם כשיש סגר אנחנו מתרגשים מזה כי גילינו שכיף לנו והאהבה רק גדלה. פשוט צריך לפעול ולעשות ומתוך עשיה דברים מגיעים. אחרי ארבע שנים של הכרות, מתוכן שנתיים של קשר, הבנו שאנחנו טובים יחד ומרימים אחד את השנייה. פתאום נהיו לנו חלומות ממשיים". (מראים טבעת).
אסי: "עברנו את התקופה הזו בצורה כל כך מעוררת השראה לעצמנו, שהבנתי שזה זה ולפני שבוע הצעתי לאלינור נישואין. קיבלתי הוכחה שיש לי שותפה אמיתית לדרך".