שחקן חדש מצטרף לשוק הסלטים בישראל: מפעל מעדני מיקי (לשעבר) בראשון-לציון חידש את עבודתו, לאחר שהיה מושבת כמעט שנה מאז נקלע לקשיים. המפעל החל לפעול תחת בעליו החדשים, משפחת ג'בריני - מהמשפחות העשירות בחברון - שרכשה את המפעל מכונס הנכסים. הסלטים משווקים בינתיים תחת המותג "סלטי היום", ובעוד חודשיים מתוכננת השקת מותג חדש שיתחרה בסלטי צבר של אסם ואחלה של שטראוס, השולטים על כ-80% משוק הסלטים.
תעשיית המזון של ג'בריני, שבראשה עומד חוסאם ג'בריני, מחזיקה במחלבה ומפעל סלטים הגדולים ביותר בשטחים, ומוצריה משווקים תחת תחת המותג אל ג'בריני. המפעל בראשון-לציון יאפשר למשפחה להתרחב ולמכור תוצרתה בכל הארץ וכן להגדיל את כושר הייצור שלה. האחים רכשו את המפעל תמורת 2.3 מיליון שקל, אך לא את המותג "מעדני מיקי" שנמכר לסלטי שמיר המתחרה, שרכשה גם את מפעל הדגים של מיקי.
1 צפייה בגלריה
סלטים מוכנים
סלטים מוכנים
סלטי צבר ואחלה שולטות ב-80% מהשוק. סלטים מוכנים
(צילום: עמית שעל)
גיל שגב, לשעבר סמנכ"ל השיווק במחלבות גד, מונה לסמנכ"ל המפעל ואחראי על המכירות לצד בעלי המפעל, המשמש כמנכ"ל. חברת קפוזן בבעלות רמי שמש, המתמחה במזון קפוא ומצונן, תשמש כמפיצת הסלטים. קפוזן התחרתה בזמנו על רכישת מפעל הסלטים מידי הכונס אך הצעתו של ג'בריני גברה על הצעתה (וכן על הצעה של מנכ"ל ויליפוד לשעבר, מיכאל לובושיץ, כיום מנכ"ל יינות ביתן).
המפעל חידש לאחרונה את פעילותו כיצרן המותג הפרטי של הסלטים ברשת רמי לוי, ובמקביל עוסק ביצוא לחו"ל במסגרת הסכמים קיימים של משפחת ג'בריני. בחודש האחרון החלו מנהלי המפעל בסדרות מפגשים עם רשתות השיווק הגדולות במטרה להחדיר את המותג החדש לרשתות.