במהלך יום ממוצע של משפחה ממוצעת, המקרר נפתח עשרות ולעתים מאות פעמים. הוא שומר בתוכו את חומרי הגלם להכנת ארוחות, את מוצרי החלב, הפירות והירקות וכל שאר המוצרים שאנחנו צורכים במשך היום. לכן, חשוב מאוד לדעת כיצד לבחור את המקרר הנכון עבורכם, ולהכיר את הטכנולוגיות הכי מתקדמות בשוק.
על מנת לעזור לכם במשימה, ריכזנו עבורכם את כל השאלות הנפוצות שעולות לפני רכישת מקרר, וביקשנו מחן ישראלי, מומחה המקררים של Hisense, לענות על השאלות ולתת את הטיפים הכי יעילים.
למה כדאי לקנות מקרר ממשווק מורשה?
לקוח שרוכש מוצר ממשווק מורשה, מיבואן רשמי, יכול להיות בטוח שהשירות שהוא יקבל יהיה על ידי טכנאים מוסמכים שהוסכמו על אותם מוצרים, אשר ישתמשו בחלקים מקוריים בלבד - מה שיבטיח את איכות התיקון ואיכות הטיפול גם בשנים הבאות. כמו כן, רק משווק מורשה יכול לתת אחריות של יבואן רשמי, שלרוב היא מורחבת ומקיפה יותר.
איך לבחור מקרר נכון? לאילו פרטים צריך לשים לב?
הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לבדוק את גודל הנישה המיועדת למקרר. חשוב מאוד לבדוק שהמקרר ייכנס לתוך הנישה ושיישאר מרווח סביר והגון מהצדדים כדי לאפשר אוורור תקין של החום שנפלט מגוף המקרר, ושדלתות המקרר יוכלו להיפתח בחופשיות.
מעבר לכך, יש מקררים שמאובזרים בתאים מודולאריים הניתנים לשינוי בין מקרר למקפיא, על פי הצורך הספציפי שלכם.
חשוב גם לבחור מקרר עם דירוג אנרגטי טוב - דירוג אנרגטי נע על סקאלה של האותיות A עד E, וככל שהדירוג האנרגטי יהיה קרוב יותר ל-A, כך צריכת החשמל תהיה נמוכה יותר.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

כיצד ניתן להאריך את חיי המוצרים במקרר בצורה הטובה ביותר?
טעות נפוצה היא לאחסן את הפירות והירקות באותה מגירה. פירות פולטים בדרך כלל גז בשם אטילן, שעוזר בהבשלה שלהם. אך ברגע שהוא ממוקם במגירה אחת עם עוד מוצרים, הוא גורם להבשלה של כל המוצרים שמאוחסנים באותה מגירה.
מסיבה זו קיימים כיום בשוק מוצרים עם תא ייעודי שנמצא בדלת המקרר, תא פתוח לאחסון פירות, מה שמאפשר לגז להתפזר במקרר בצורה מיטבית, וגם משמר את המוצרים הנמצאים במגירות האחרות כי אין ביניהם מגע ישיר.
מהי חשיבות חלוקת התאים במקפיא ובמקרר?
כיום קיימים בשוק מקררים עם חלוקת תאים יעילה יותר של 70-30, הכוללת 30% מהאחסון בדלתות המקרר ו-70% במקרר עצמו. השיטה הזו נכונה וטובה יותר מהשיטות הישנות, משום שהיא מייצרת מצב בו המקרר פתוח בפנינו כמו מזווה ולא צריך 'לקבור' דברים בעומק המקרר, לא שוכחים מהם והצריכה שלהם נכונה וטובה יותר.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

מהו מדחס אינוורטר ומה תרומתו לחיסכון בחשמל?
בשוק קיימות כיום שתי טכנולוגיות מרכזיות - הטכנולוגיה הוותיקה יותר היא מדחסי ON/OFF המצויים באחד משני מצבים: עובדים או לא עובדים. הם לא יודעים לווסת את צריכה החשמל וצורכים את אותו הספק בכל רגע נתון.
מדחסי Inverter, לעומתם, יודעים לעבוד לפי הצורך של המקרר באותו רגע נתון, לפי הספק משתנה. בטווח הארוך, צריכת החשמל של מקרר עם מדחס אינוורטר היא נמוכה יותר ונוצר חיסכון בחשמל בסופו של דבר.
מהו יוניזטור ומה תפקידו במקרר?
תפקיד היוניזטור במקרר הוא לטעון את המקרר ביונים שליליים, אשר מושכים ומנטרלים בקטריות, מה ששומר על טריות המזון בטווח הארוך.

3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

מהי מגירת אפס ומדוע רצוי לקנות מקרר עם מגירה כזו?
מגירת אפס היא מגירה שבה טווח הטמפרטורה נע בין אפס ל-3 מעלות. מומלץ לקנות מקרר עם מגירת אפס כדי לאפשר אזור בו הטמפרטורה נמוכה יותר משאר חלקי המקרר, מה ששומר על טריות המוצרים הרגישים לאורך זמן, ועל אורך חיי המדף שלהם.




פורסם לראשונה: 13:41, 27.04.21