סגר הקורונה הוביל משפחות רבות לבלות יותר זמן בבתים ולשחק עם הילדים, והמכירות של לגו קפצו ב-14% במחצית הראשונה של 2020. כך טענו היום (ד') בחברת הצעצועים הדנית, אשר חזרה לצמוח בשנת 2017 לאחר שעשור מכירות מוצלח מאוד נעצר בפתאומיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאז, הצליחה החברה הפרטית להשיג צמיחה מרשימה בשוק הצעצועים, במגמה שנמשכה כאמורגם בחודשי ינואר-פברואר השנה. בין המתחרות של החברה ניתן למנות את מאטל (Mattel), שמייצרת את סדרת הבובות "ברבי", ואת חברת הסברו (Hasbro) האמריקנית-קנדית.
1 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
משחקים בלגו בימי קורונה
(ירון שרון)
"ראינו מגמת צמיחה חיובית מאוד במהלך סגר הקורונה, כאשר משפחות שיחקו בלגו יחדיו", מספר נילס כריסטיאנסן, מנכ"ל קבוצת לגו, שניהל את החברה במהלך המשבר של 2017. "ראינו שהמגמה נמשכת לתוך המחצית השנייה של השנה, גם כאשר אנשים חזרו לעבודה ולבתי הספר. כלומר התוצאות לא רק משקפות את החודשיים בהם כולם ישבו בבתים".
בשנה שעברה, החברה הגדילה את השקעותיה במסחר אלקטרוני (e-commerce) ובאתר המותג, שהכפיל את מספר המבקרים ל-100 מיליון מבקרים במחצית הראשונה של השנה.
בתקופה זו מכירות החברה עלו ב-14%, אולם הרווח עלה רק ב-7% ל-2.5 מיליארד דולר. הפער בין הרווח למכירות נובע מכך שהקמעונאים מכרו בעיקר מוצרים מהמלאי הקיים, מאחר שהחברה נאלצה לעצור את הייצור שלה במקסיקו ובסין בעקבות הקורונה.
החברה הצליחה לפצות על ההפסדים מסגירתן של 616 החנויות שלה ברחבי העולם באמצעות הגדלת המכירות המקוונות. לפי החברה, כמעט כל החנויות נפתחו מאז והרווח התפעולי שלה גדל ב-11% לכ-622 מיליון דולר.