בשיתוף בנק הפועלים
בשנה האחרונה למדנו להכיר היטב את האתגרים ואת הקשיים שאיתם מתמודדים העסקים הקטנים בישראל. זעקנו את זעקתם ומצוקתם של בעלי העסקים, שקרסו כלכלית תחת ההגבלות וסגרי הקורונה. ממוכר הפלאפל שלא יכול היה להאכיל את לקוחותיו ועד בעל חנות הנעליים, שנאלץ להשליך לאשפה את כל הסחורה שלו.
בישראל למעלה מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים, המייצרים למעלה מ־50% מהתוצר העסקי, ומעסיקים מחצית מכלל העובדים במגזר העסקי. עסקים אלו היו הראשונים שנפגעו ממשבר הקורונה, והם גם ככל הנראה האחרונים שיתאוששו ממנו. המספרים מדברים בעד עצמם: כ-75 אלף עסקים קטנים ובינוניים נסגרו בשנת 2020 - עלייה של 65 אחוז של עסקים שנסגרו לעומת שנת 2019.
1 צפייה בגלריה
בתמונה: דני וגלית מרשק, בעלי "דני וגלית אפייה בריאה מדגנים מלאים" מאשדוד, אחד העסקים שזכה בתחרות בשנה שעברה
בתמונה: דני וגלית מרשק, בעלי "דני וגלית אפייה בריאה מדגנים מלאים" מאשדוד, אחד העסקים שזכה בתחרות בשנה שעברה
בתמונה: דני וגלית מרשק, בעלי "דני וגלית אפייה בריאה מדגנים מלאים" מאשדוד, אחד העסקים שזכה בתחרות בשנה שעברה
(צילום: גדי קבלו)
"ידיעות אחרונות" ו-ynet מסקרים שנים רבות את תחום העסקים הקטנים בארץ, כשגולת הכותרת מדי שנה היא תחרות "העסקים הקטנים" המתקיימת משנת 2004. גם השנה נקיים את התחרות, בשיתוף בנק הפועלים, כשאחד הדגשים יהיה יציאה מהמשבר הקשה של תקופת הקורונה.
אם יש לכם עסק קטן שקידמתם בתקופת המאתגרת באמצעים יצירתיים, אם העסק שלכם מסייע לחברה או אם זה "סתם" עסק שאתם גאים בו וחושבים שהוא יחיד במינו - ספרו לנו עליו ואולי תזכו לחשוף אותו לכל המדינה. כל מה שנדרש הוא למלא את הטופס ואת פרטי העסק באתר התחרות באתר החרות ב-ynet ולהחזיק אצבעות.
במה זוכים העסקים הנבחרים? שמונת העסקים שייבחרו להשתתף בפעילות יזכו לחשיפה וסיקור מערכתי ב"ידיעות אחרונות", באתר ynet וברשתות החברתיות של קבוצת "ידיעות אחרונות". שלושת העסקים שיוכרזו כזוכים בסיום התחרות ייהנו כל אחד ממענק בשווי עשרת אלפים שקל ומחבילת פרסום ב"ידיעות אחרונות" או ב־ynet.
בנוסף, כל בעל עסק שירשם לתחרות יוזמן במהלך התחרות להירשם ולהשתתף במגוון סדנאות מעשיות ללא תשלום מטעם המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים, כגון שיווק דיגיטלי, יצירת בידול, בניית מודל שיווקי, תמחור, וניהול משא ומתן.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 07:00, 23.04.21