ברקע ההחלטה על הידוק הסגר בלילה שבין חמישי לשישי, בסופמרקטים מדווחים על עלייה בהזמנות האונליין. אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, אמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet כי "אתמול חל זינוק של 30% במשלוחי האונליין והבוקר חל זינוק של 50% באונליין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"בכל פעם שמשרד ראש הממשלה או התקשורת מדווחים על סגר, אז מייד אחרי זה יש אטרף של קניות", אומר רביד. "אני לא מצליח להבין למה, כי בסך הכל ידוע שהסופרמרקטים נשארים פתוחים ויש את כל המוצרים על המדפים. אנחנו עם מלאים של הכל, לא צריך להיות אטרף".
3 צפייה בגלריה
תור בסופרמרקט
תור בסופרמרקט
תורים בסופמרקטים בסגר הקודם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת הסופרמרקטים יוחננוף, שהתראיין גם הוא לאולפן ynet, אמר כי הוא לא צופה עיכובים בזמני המשלוחים: "אנחנו פועלים באונליין בשיטת הפיק-אפ ומצליחים לספק את הביקושים. למרות זאת צריך להבין שמעל ל-90% מהמכירות מתבצעות בחנויות, ולכן צריך להיות מוכנים בצורה הבטוחה ביותר מבחינת מניעת התחלואה, כדי לתרום למאמץ המלחמה בקורונה".
גם רביד טוען כי הוא לא צופה שהעומס יכריע את הרשת: "אנחנו עם כוחות מחודשים, מהסגר הראשון הכפלנו את פעילות האונליין, וגם בימים האלה אנחנו עדיין יכולים לעמוד בזה. אני מאמין שנצליח לענות על הביקוש כדי לתת שירות לכולם, כי בסך הכול יש לקוחות שלא רוצים לצאת מהבית".
3 צפייה בגלריה
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי
(צילום: קמליה אמנות הצילום)
מבחינת המלאי, הציבור יכול להיות רגוע שגם בשבוע הבא לא יחסר דבר? רביד: "כן. אגב, בסגרים האחרונים המוצרים שהיו חסרים הם בשר טרי, דגים טריים ומוצרי אפייה. פחות נייר טואלט, ביצים וכו'".
גם יוחננוף אומר כי לא צפויה בעיה. "ברשת יוחננוף אחד מהדברים החשובים ביותר הוא זמינות מוצר לאורך כל השנה ובטח באירוע הספציפי הזה. אנחנו דואגים שאנשים יהיו רגועים בפן הזה, יהיו להם את כל מוצרי הצריכה שהם צורכים ולא יחסר להם דבר".
3 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף
(צילום: גבע טלמור)

לסגור ב-19:00? "בדיוק ההפך ממה שצריך לעשות"

ברקע ההצעה של משרד הבריאות לסגור את חנויות המזון ב-19:00 בתקופת הסגר, שירדה מהפרק בינתיים, אומר יוחננוף כי "זה בדיוק הדבר ההפוך ממה שצריך לעשות. כדי באמת לרווח את כמות האנשים בסניפים, הגדלת שעות הפעילות היא זו שתעשה את זה ולא להפך".
לדבריו, הם שוקלים לפתוח את החנויות אפילו מעבר לשעות הפעילות הרגילות, כדי לפזר את הלקוחות. "אנחנו מוכנים לכל. אצלנו ביוחננוף הסניפים שלנו גדולים ומרווחים כך שאנחנו מצליחים, גם בשעות הפעילות המוצעות כרגע, לעבוד נכון ביחד עם תנאי הקורונה ולפעול בצורה הרבה יותר בטוחה".
עוד אומרים יוחננוף ורביד כי יש צורך לחסן בהקדם את העובדים בענף המזון. "צריך לדאוג לדברים הבסיסים ביותר ומזון זה בסיסי ביותר", אומר יוחננוף. העובדים שלי בחזית, וכדי שמערכות חיוניות ימשיכו לפעול צריך לחסן את העובדים בענף כדי שהוא לא ייפגע. אם קופאית חולה, היא הופכת להיות מפיצת על, ואם יותר ויותר עובדים נדבקים - היכולת שלנו לעבוד תחדל".
רביד אומר כי "אני התחסנתי מבין הראשונים כדי שהעובדים שלי יראו, וכרגע מחכים. מי שבגיל מתחסן ומי שעדיין לא - ממתין. כולם רוצים להתחסן, בלי יוצא מהכלל. אני לא רואה שיש הדבקות ברשתות, והקופאים אצלנו מוגנים כמו בבנק. עוד לא ראיתי קופאית שלי שנדבקה מתחילת הסגר. עם זאת, עובדי הרשתות לא בקדימות מבחינת קבלת החיסונים, והם צריכים להיות. אלינו מגיע הכי הרבה קהל והעובדים שלנו פוגשים הכי הרבה אנשים".