בית המשפט לפשיטות רגל אישר לחברת השכרת הרכב הרץ לגייס מיליארד דולר במכירת מניות חדשות. מדובר במהלך חסר תקדים עבור חברה גדולה בפשיטת רגל שמעוניינת להרוויח מהתנודות בשוק.
השופטת מארי וולראת' מבית המשפט לפשיטות רגל בווילמינגטון, אישרה להרץ לנצל את ההזדמנות לגייס הון משוק מניות שמפגין עניין רב במניות החברה, על אף הקשיים הפיננסיים שאליהם נקלעה. לפי פסיקת השופטת, הרץ תוכל להציע לציבור לרכוש מניות כאשר הכסף ישמש למימון תוכניות הארגון מחדש של החברה.
1 צפייה בגלריה
סניף הרץ בנמל התעופה של סן פרנסיסקו
סניף הרץ בנמל התעופה של סן פרנסיסקו
סניף הרץ בנמל התעופה של סן פרנסיסקו
(צילום: איי אף פי)
עורך הדין של החברה, תומאס לוריה אף הודה בבית המשפט כי ייתכן ומניות החברה "לא שוות דבר", על אף שאין דרך לדעת זאת בשלב זה בוודאות. "כל עוד מיידעים את השווקים על הסיכונים, הרץ עומדת בחוקי רשות ניירות ערך", הדגיש. עם זאת, מומחים לפשיטות רגל טענו כי מכירת המניות מעוררת את השאלה האם חברה שזוכה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'אפטר 11) יכולה לנצל את השוק להשגת מימון, בעוד שקיים סיכון שהמניות שלה ימחקו.
"אני מתרשם מהיצירתיות, הניסיון להפוך משהו שעלול להיות חסר ערך לאוצר", הגיב ג'ון פן, עורך דין המתמחה בפשיטות רגל מפירמת פרקינס קוי. בהרץ טענו כי מכירת המניות היא "הזדמנות ייחודית" לגייס הון בתנאים מועדפים מאשר ההלוואות שבדרך כלל מעניקים לחברות בפשיטת רגל.

החברה פושטת רגל - והמניות מטפסות

החברה הגישה בחודש שעבר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, לאחר שצברה חובות של 19 מיליארד דולר ונתקעה עם צי מכוניות שעמד שומם בשל המגבלות שהוטלו בשל התפרצות הקורונה. פשיטות רגל לרוב מוחקות את השווי של בעלי המניות, אך באופן מפתיע המניות של הרץ נהנות מראלי מאז ההודעה על פשיטת הרגל.
הרץ היא לא היחידה שחווה את התופעה הלא שגרתית הזו - גם המניות של חברות צ'ספיק אנרג'י, וג'יי.סי פני שגם הודיעו על פשיטות רגל חוות עליות בשבועות האחרונים. ההערכה היא שהסיבה לכך היא הצעדים שבהם נקטו בפדרל רזרב על מנת לייצב את השווקים, שעזרו להעלות את התלהבות המשקיעים לגבי פתיחת הכלכלה מחדש וכניסה של משקיעים חדשים שמוכנים להסתכן.