אחרי סלקום - גם פלאפון יוצאת בהטבה: ל-ynet נודע כי שתי מפעילות הסלולר יאפשרו ממחר (ד') ללקוחותיהן לגלוש חינם בסמארטפון באפליקציות שיחות הווידאו הפופולריות זום וסקייפ. החברות לא יחשיבו את השימוש באפליקציות הללו בחבילות הגלישה של הלקוחות. פלאפון מוסיפה מוסיפה גלישה חופשית בשתי האפליקציות גם ללקוחות אשר אינם מנויים כלל על חבילת גלישה. מניסיון העבר, סביר שגם מפעילות הסלולר המתחרות יילכו בימים הקרובים בעקבות שתי החברות.
המהלך מתבצע לאחר מאות פניות שהגיעו לחברות - כמו למפעילות הסלולר האחרות - מתלמידים ומהורים על כך שתוכנות שיחות הווידאו "שותות" את חבילות הגלישה שלהם, מה שגורר הוצאות נוספות או מהווה חסם עבור הילדים לקחת חלק בלמידה מרחוק ובמפגשים חברתיים ברשת. אף שמחירי חבילות הסלולר צנחו בשנים האחרונות, מתברר כי מאות אלפי לקוחות בארץ מנויים לחבילות צנועות וזולות במיוחד, ולפיכך נמנעים משימוש בשירותי הווידאו.
1 צפייה בגלריה
טלפון עם אפליקציית זום
טלפון עם אפליקציית זום
טלפון עם אפליקציית זום
(צילום: Shutterstock)
מנתונים שהצטברו בשבועיים האחרונים בכל חברות הסלולר עולה כי למרות הבידוד בבתים, שמאפשר לכאורה שימוש ברשת ה-WiFi האלחוטית - הזינוק בשימוש ברשת הסלולרית באפליקציות הווידאו למיניהן מגיע לכ-50% (!) מכלל השימוש בחבילות הגלישה.
הסיבה לכך נובעת בעיקר מהעומס האדיר המוטל בימים אלה על הרשתות האלחוטיות בבתים, שנדרשות לעמוד בגלישה במקביל של כמה מבני הבית – ילדים והורים – ושל השכנים בסביבה הקרובה. האיטיות והשיבושים הנובעים מכך מחייבים את המשתמשים לעבור לגלישה סלולרית דרך הסמארטפון, שברוב המקרים מאפשרת עדיין שירות יציב ואיכותי.
מסקר שערכה בזק הרבה לפני משבר הקורונה עולה כי יותר מ-80% מלקוחותיה סובלים מבעיה באיכות קליטת ה-WiFi בבתיהם. בנוסף, למשקי בית רבים בישראל עדיין אין WiFi, או שהם מנויים על מהירות נמוכה במיוחד.
פורסם לראשונה: 12:43, 31.03.20