החזרה לשגרה באה לידי ביטוי בהאטה ברכישת מזון לצריכה ביתית. קבוצת שופרסל חתמה את הרבעון הראשון השנה עם עלייה קלה של 0.9% במכירות, שהסתכמו ב-3.76 מיליארד שקל, אך הציגה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית וזינוק של 26.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-114 מיליון שקל.

למרות הוספת פעילות חברת סיטונאות המזון אמיגה שרכשה החברה ועיתוי חג הפסח שחל במהלך הרבעון, הציגה רשת המזון שופרסל קפאון שבא לידי ביטוי בעלייה של 0.5% במכירות שהסתכמו ב-3.53 מיליארד שקל, כשהמכירות בחנויות הזהות ירדו ב-0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות למ"ר ירדו ב-0.7% ביחס לרבעון הראשון אשתקד, אז נרשמה בחודש מרץ הסתערות על חנויות המזון ואגירת מזון לקראת הסגר הראשון שהוטל בשל התפרצות מגיפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
תמונת סניף שופרסל
תמונת סניף שופרסל
סניף שופרסל
(צילום: שאול גולן)
הקפאון נרשם למרות שבמהלך הרבעון הראשון, עדיין לא חזר המשק ובעיקר המסעדות, בתי המלון ומקומות הבילוי לשגרה. יחד עם זאת, מדובר בתוצאה חיובית, ביחס לירידה בשיעור 4.3% שרשם שוק מוצרי הצריכה ברבעון, על פי נתוני סטורנקסט.
זרוע האונליין של שופרסל המשיכה לצמוח ומכירותיה היוו ברבעון 21.9% לעומת 17.5% אשתקד. הרשת עומדת לקראת השקת מרכז ליקוט אוטומטי להזמנות אונליין, שלאחריו תשיק מרכז נוסף גדול יותר. בהקמת המרכזים השקיעה החברה כ-600 מיליון שקל ואלו אמורים לייעל את הפעילות ולשפר את רווחיותה.
רשת הפארם בי עברה לראשונה מאז נקנתה על ידי שופרסל לרווח תפעולי בגובה של 1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. זאת לצד עלייה של 7.5% במכירות שהסתכמו ב-216 מיליון שקל, כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות. בחנויות הזהות, נרשמה עלייה קלה של 0.8% במכירות לצד ירידה של 6.8% במכירות למ"ר שהסתכמו ב-5,910 שקל לעומת 6,340 שקל ברבעון הראשון אשתקד.
שופרסל נהנתה בתקופה משיפור בתנאי הסחר, כך שהרווח הגולמי צמח ב-2.82% ל-1 מיליארד שקל והרווחיות הגולמית עלתה ל-27% מהמכירות, לעומת 26.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
ירידה בהיקף ההוצאות ובשיעורן מהמכירות, אפשר לשופרסל להזניק את הרווח והרווחיות התפעולית ל-198 מיליון שקל שהיוו 5.3% מהמכירות. ברשת המזון, עלה הרווח התפעולי ל-147 מיליון שקל ושיעורו טיפס ל-4.2% מהמכירות לעומת 3.7% ברבעון הראשון אשתקד.
שופרסל המשיכה לחזק את המותג הפרטי המהווה אחד ממנועי הצמיחה שהגדירה ומכירותיו היוו ברבעון 27.4% מכלל מכירות הרשת. זאת לעומת 25.5% אשתקד.