אכלנו יותר בחוץ, הלכנו יותר לקולנוע, צרכנו אופנת ספורט ולא הפסקנו ללכת לקניונים, לפחות לאלה של מליסרון. כך עולה מהדו"חות הכספיים לשנת 2019 של קבוצת קניוני מליסרון שבשליטת ליאורה עופר. על פי הדו"חות שפורסמו אתמול (ד'), ההסעדה, הספורט ובתי הקולנוע היו הקטגוריות הצומחות ביותר בפדיונות השוכרים בקניוני החברה. כל הקטגוריות הנמכרות בקניוני הקבוצה (למעט בתי כלבו) עלו בממוצע בין 2.7% באופנה עד 8.7% בהסעדה.
למרות הדיבורים על עודף שטחי מסחר, ירידה בפדיון ומשבר באופנה, רשמה מליסרון עלייה ממוצעת של 2.6% בפדיונות הקניונים שלה (כאשר בודקים פדיון למ"ר, הכוונה היא בחינת כמות ההכנסות מהמכירות בחנויות - ביחס לשכר הדירה שהן משלמות בהתאם לגודלן). המנכ"ל החדש אופיר שריד, שהחליף את אבי לוי, אמר כי "היתרון של מליסרון הוא שהקניונים שלנו הם בלב הערים, מתחמים גדולים עם מגוון חנויות וחניה חינם. הציבור מחפש חוויית קנייה".
2 צפייה בגלריה
  קניון הקריון של מליסרון
  קניון הקריון של מליסרון
קניון הקריון של מליסרון
(צילום: גיל נחושתן)

לא מודאגים ממשבר הקורונה

שריד התייחס למשבר נגיף הקורונה העולמי, אשר הגיע גם לישראל, אולם הבהיר כי הוא אינו צופה האטה במכירות, גם חרף העובדה שמשרד הבריאות הוראה לחוזרים מחו"ל להישאר בבידוד. "אנחנו לא רואים עד כה השפעה כלשהי בתנועת הלקוחות בקניונים, ואנו אף מבינים שחלק מהלקוחות מפצים באמצעות הקניונים על ויתור שלהם על חופשות וקניות בחו"ל".
שריד הבהיר כי "אנו נשמעים לכל הוראות משרד הבריאות והרשויות המוסמכות ועוקבים אחר כל התפתחות במצב, ואם יהיה צורך בהערכות מסוימת, נפעל בהתאם". כמו כן, במליסרון מעריכים כי התנועה ביום הבחירות הקרוב (ב') תהיה גבוהה בדומה לימי בחירות קודמים, למרות משבר הקורונה.
2 צפייה בגלריה
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון
(סיון פרג')
על פי הדו"חות הכספיים, 80% מהכנסות מליסרון מקורן בקניונים ו-20% במשרדים להשכרה, שרשמו תפוסה שנתית של 93%. ההכנסות ב-2019 הסתכמו ב-1.56 מיליארד שקל. ברבעון הרביעי נמשכה העלייה בהכנסות מנכסים זהים, 1%.
הרווח הנקי היה 624 מיליון שקל לעומת 168 מיליון שקל ברבעון המקביל הודות לשיערוכי נדל"ן, שתרמו 580 מיליון שקל לרווח הנקי. החברה תחלק ב-2020 דיבידנד מדי רבעון ולא בתחילת השנה. לרבעון הרביעי של 2019 תחלק 60 מיליון שקל.