קבוצת "ג'רוזלם פוסט" בבעלות אלי עזור המחזיקה בין השאר בעיתון "מעריב" מערערת על גובה הפיצוי שנפסק לה בתביעת לשון הרע נגד כתב דה מארקר נתי טוקר וקבוצת הארץ .
התביעה המקורית הוגשה לפני ארבע שנים, לאחר דיווח של טוקר על פיטורי עשרות עובדים וסגירת דסק החדשות של מעריב. השופט אבי כהן פסק לאחרונה בקביעה נחרצת כי פרסום הכתבה אכן מהווה לשון הרע וגרימת עוול וכי לנתבעים לא עומדת הגנת אמת בפרסום ואף לא הגנת תום לב.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
השופט מתח ביקורת חריפה על הודאתו של טוקר, אותה הגדיר "מביכה", וגרס כי הוא "מצייר לקוראיו תמונת דברים בלתי נכונה עובדתית, באופן מגמתי ומטעה". עוד כותב השופט, כי טוקר בחר "לעוות את הדברים המוצגים בכתבה" וכי "בחירה משונה זו אינה מתיישבת עם סטנדרטים של עיתונאות אחראית, זהירה והוגנת".
על אף שהשופט השתכנע בנכונות עילת התביעה המרכזית ושלל את טענות ההגנה שלפיהן מדובר בתביעת נקמה ובתביעה בררנית, כהן פסק לטובת התובעת פיצוי בגובה 10,000 שקלים בלבד (למול מיליון השקלים שדרשה קבוצת "ג'רוזלם פוסט", המוציאה לאור של "מעריב"). בין נימוקי השופט לפיצוי הנמוך, ניתן למצוא את העובדה שלא הוכחה גרימת נזק בעקבות הפרסום, את העובדה שהכתבה פורסמה רק באתר האינטרנט (ולא בעיתון המודפס) וכן את סירובו של מנכ"ל מעריב דאז למסור לטוקר תגובה עניינית טרם הפרסום.
בערעור שהוגש לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב עורכי הדין של "ג'רוזלם פוסט", עו"ד רז בן-דור וטל שמראל, פירטו שהם מקבלים את הכרעת השופט בנוגע לפגמים שנפלו בעבודתו של טוקר, אך דוחים את הקביעות שבגינן הועמדו הפיצויים על סכום נמוך. הם טוענים כי השופט התעלם, למשל, מהפצת הידיעה באינטרנט והוצאת פוש בנושא. עוד הם דורשים שייפסקו הוצאות משפט, ולא יישם ככלי עזר של גובה הפיצוי.