הנאמן של חברת הינומן והינומן בארי תעשיות, מפתחות צמח המנקאי שהינו "סופרפוד" (מזון-על), מבקש למכור אותן בסכום של שישה מיליון שקל לחברה הנמצאת בבעלות אנשי העסקים שמעון בן חמו, לשעבר מנכ"ל חברת מקורות, ועופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר וכיום כמנכ"ל חברת גדות מוספים לכימיקלים, הספקית והמפיצה הגדולה ביותר של כימיקלים ושל שמנים לתעשייה בישראל ובמערב אירופה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השניים, המיוצגים על ידי עוה"ד קרן רייכבך-סגל ואורי הלר, הקימו את חברת הינומן 2022 לצורך הרכישה. משמעות אישור המכירה הינו כי המשך פיתוח ושיווק צמח המנקאי יימשך בישראל.
1 צפייה בגלריה
מנקאי
מנקאי
"סופרפוד". צמח המנקאי
(צילום: shutterstock)
הנאמן שמונה לחברות בינואר האחרון לאחר שנקלעו לקשיים והוצא להן צו פתיחת הליכים, עו"ד עומר קלנר, מציין בבקשה שהגיש בסוף השבוע לבית משפט מחוזי מרכז לאישור מכר הפעילות, נכסי וזכויות החברות כי ייחודו של צמח המנקאי בערכים תזונתיים גבוהים, גודל מזערי של כ-0.5 מילימטר והיעדר כמעט מוחלט של טעם וריח. בהתאם, הצמח ניתן לשילוב במוצרי מזון תוך השבחתם ושדרוגם מבלי לפגוע במרקמם וטעמם.
מהבקשה עולה כי לאורך השנים גייסו החברות למעלה מ-60 מיליון דולר לצורך פיתוח צמח המנקאי. לחברות זכויות קניין רוחני ובבעלותן חממות בקיבוץ בארי. במהלך שנת 2021 תכננה הינומן לצאת להנפקה למסחר בבורסה הישראלית. לטענת החברות המהלך לא צלח בין היתר עקב ריבוי הנפקות בשוק והגעתו לנקודת רוויה במחצית השנייה של 2021.
הנאמן מציין כי החברות ופעילותן הינן "חקלאות ישראלית במיטבה" ולכן קיימת חשיבות גדולה להביא ל"תקומה" של פעילותן של החברות. הנאמן עוד ציין כי תנובה הביעה עניין רב בחברות.
בסופו של יום מבקש הנאמן לאשר מכירתה לחברת הינומן 2022 שבכוונתה לחדש באופן מיידי את פעילותן של החברות ותפעל לגיוס כוח אדם מקצועי מיישובי הנגב ועוטף עזה. "מן הראוי להביא לתקומה של פעילותן של החברות, המשכיות גידול 'המנקאי', שימור החקלאות והתעשייה, והעסקת עובדים מיישובי הנגב ועוטף עזה", טוען הנאמן בבקשה. טרם ניתנה החלטת בית משפט.