2 צפייה בגלריה
תוכנית אשכול רובע שדה דב
תוכנית אשכול רובע שדה דב
תוכנית אשכול רובע שדה דב
(הדמיה: מנעד)
הושלם המכרז הראשון ברובע שדה דב בתל אביב, שבו צפויות להיבנות לא פחות מ-16 אלף דירות חדשות. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה היום (ב') על 4 זוכים במכרז להקמה של 1,574 יחידות דיור במתחם אשכול בהיקף של מיליארדי שקלים.
במכרז זכו קבוצת חנן מור, חברת אביסרור, חברת משולם לוינשטיין בשיתוף עם החברות אלייד ומבנה וחברת ישראל קנדה. החברות ישלמו לרמ"י על הקרקע סכום כולל של כ-4.4 מיליארד שקל, המשקפים עלות ממוצעת של קרקע לדירה בגובה של 2.8 מיליון שקל, כך שעל פי הערכות דירה תעלה בין 4.5-5 מיליון שקל.
מדובר באחד המכרזים המשמעותיים במרכז הארץ, שחל על שטח כולל של כ-340 דונם בצפון העיר ללא הפסקה, בצומת הרחובות ש"י עגנון ולוי אשכול. תוכנית אשכול היא אחת מ-3 תוכניות הכוללות בסך הכל כ-5,000 יחידות דיור, כחלק מרובע המגורים החדש שייבנה על שטח שדה התעופה שהתפנה. לצד הדירות יוקמו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 191 אלף מ"ר, שטחי מלונאות בהיקף של 30 אלף מ"ר ושימושי ציבור נוספים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית אשכול רובע שדה דב
תוכנית אשכול רובע שדה דב
תוכנית אשכול רובע שדה דב
(הדמיה: מנעד)
הבינוי בשכונה מבוסס על 3 סוגי מבנים: בנייה מרקמית נמוכה, מגדלים בגובה 16 קומות ומגדלים גבוהים ביותר בגובה של עד 41 קומות. השכונה ממוקמת בסמוך לקו הרכבת הקלה העתיד לעבור ברחוב אבן גבירול (הקו הירוק) ומבוססת על תחבורה ציבורית והפחתת תלות התושבים והמבקרים ברכב פרטי.

"המחירים כבר היום מבטאים עלויות קרקע דומות"

יעקב קוינט, מנהל רמ"י, מסר: "שיווק השכונה הראשונה בתוכנית הלאומית רובע שדה דב מייצר מגוון פתרונות דיור, בהם דיור בר השגה. השכונה החדשה מתוכננת כשכונה ירוקה ומוטת תחבורה ציבורית, מבטאת ניצול מיטבי של הקרקע למגוון שימושים, בהם תעסוקה, מלונאות ומסחר לצד יחידות הדיור, ומאפשרת איכות חיים גבוהה. במקביל, רמ"י פועלת לקידומן של התוכניות הנוספות ברובע".
מקבוצת חנן מור נמסר: "קבוצת more (ק.מ מדף), בבעלות חנן מור ואבי מאור, זכתה באחד המכרזים המשמעותיים ביותר במרכז הארץ של רמ"י – תוכנית אשכול ברובע שדה דב. מדובר במגרש המערבי ביותר בסמוך לפארק שיוקם ובקרבה לחוף הים, עליו תקים החברה 458 יחידות דיור, בית מלון עם 100 חדרי אירוח ושדרות מסחר בשטח של כ-1,500 מ"ר".
מחברת אביסרור נמסר: "מדובר באחת הקרקעות הנחשקות ביותר באזור המרכז, שצפויה ליהנות מביקושים גבוהים. תל אביב היא עיר ללא הפסקה גם בכל הקשור למחירי הדירות, ומבדיקות שערכנו המחירים כבר היום מבטאים עלויות קרקע דומות".
מקבוצת לוינשטין נמסר: "מדובר באחת הקרקעות המבוקשות ביותר במרכז הארץ ובאחד המתחמים הנחשקים ביותר בתל אביב. העיר מתאפיינת בביקושים גבוהים מאוד למגורים, ובהתאם עולים גם מחירי הדירות בה".
מדודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן, נמסר: "במסגרת המכרז נקים 230 יחידות דיור באחד הלוקיישנים המבוקשים ביותר בשטחי הגוש הגדול. החברות השותפות מביאות כל אחת את יתרונותיה היחסיים בתחום היזום".