הישג משמעותי לאינטל: חטיבת הפאונדרי (Foundry, ייצור שבבים בעבור חברות אחרות לפי עיצוב שלהן) חתמה על עסקה בשווי כולל של 15 מיליארד דולר לייצור שבבים בעבור מיקרוסופט – כך הודיעו הערב שתי החברות.
אינטל עורכת הערב אירוע שבמסגרתו היא מציגה את החזון שלה לעתיד שבבי ה-AI, ובכלל זה ביצוע שינויי עומק במפעלי הייצור שלה על מנת להתאים את פעילותם לעידן ה-AI ופיתוח חבילת שירותים מקיפה ללקוחות שמעוניינים שאינטל תייצר בעבורם שבבים.
1 צפייה בגלריה
אינטל
אינטל
אינטל
(צילום: רויטרס)
במהלך הדברים של מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, הצטרף אליו לבמה מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, על מנת להכריז על העסקה החדשה. "אנחנו בעיצומו של מעבר מרגש שישנה מהיסוד את התפוקה של כל ארגון וכל תעשייה", אמר נאדלה.
"על מנת להגשים את חזון זה, אנחנו צריכים אספקה אמינה של שבבים עתירי-ביצועים באיכות הגבוהה ביותר. זו הסיבה שאנחנו כל כך נרגשים לעבוד עם אינטל פאונדרי, ושבחרנו בעיצוב שבב שאנחנו מתכוונים לייצר באמצעות הליך אינטל 18A".
שתי החברות לא פירטו איזה שבב אינטל תייצר בעבור מיקרוסופט. ואולם, מיקרוסופט הודיעה לאחרונה שהיא מפתחת מעבד מחשב ושבב AI.
מדובר בלקוח המשמעותי הראשון של פעילות הפאונדרי של אינטל, שנמצאת במרכז החזון של גלסינגר לעתיד החברה. מסורתית, אינטל מייצרת שבבים רק בהתאם לפיתוח שלה. אסטרטגיה זו שירתה אותה מצוין בשנות ה-90 של המאה הקודמת ובראשית העשור הראשון של המאה הנוכחית. ואולם, הפספוס שלה את מהפכת המובייל גרם לה לאבד את ההובלה בשוק השבבים לטובת שחקניות זריזות ונטולות מערכי ייצור כמו אנבידיה וקוואלקום, או חברות פאונדרי כמו TSMC הטאיוואנית.
כחלק מאסטרטגיית הפאונדרי מקימה אינטל מפעלי שבבים חדשים, בעיקר בארה"ב ובישראל, בהשקעות של עשרות מיליארדי דולרים, במטרה לשרת חברות כמו אפל, גוגל, אמזון ואנבידיה שמפתחות שבבים אך לא מייצרות אותם בעצמן. הבחירה של מיקרוסופט באינטל היא הישג משמעותי לא רק מבחינה כספית אלא גם מבחינה סמלית, כאיתות לשאר התעשייה שהמהלך של אינטל זוכה לאמונה של אחת השחקניות המרכזיות בתחום הטכנולוגיה בכלל וה-AI בפרט. בחירה זו יכולה להקל על אינטל לגייס לקוחות נוספים.
ב-2023 הכנסות פעילות הפאונדרי של אינטל עמדו על פחות ממיליארד דולר. זאת, לעומת 70 מיליארד דולר ל-TSMC, שמחזיקה בנתח שוק של 70%. העסקה עם מיקרוסופט, שההכנסות ממנה יתפרסו על פני מספר שנים, עדיין לא מביאה את אינטל להיקף הפעילות של TSMC, אך מהווה גידול משמעותי לעומת פעילות הפאונדרי שלה כיום, ופותחת את השער לעסקאות משמעותיות נוספות.