חברת שומרי משקל הגישה הלילה (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה להגנה מפני נושיה וקבלת צו לפתיחת הליכים. המשמעות הינה כי הרשת מבקשת שימונה לה נאמן זמני.
באמצעות עו"ד ליאור בן-יוסף לוי, עו"ד יעל רותם ועו"ד דרור בן שמואל, מציינת שומרי משקל כי עברה "בשנים האחרונות טלטלות אשר הביאו אותה בסופו של יום לכדי מצב של חדלות פירעון מובהק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד נטען כי "החברה, אשר מעסיקה כיום מעל ל-100 עובדים ומפעילה מעל ל-100 סניפים בהם מתקיימים מפגשים קבוצתיים לתמיכה בכ- 3,500 מינויים ומנויות המצויים בתהליכי הרזיה בשלבים שונים, וכן 42 קבוצות וירטואליות באמצעות הזום, עומדת לקראת סוף דרכה. עם זאת, החברה סבורה שפעולות מיידיות עשויות להותיר את האפשרות לשמור על פעילות זו בארץ, פתוחה", נטען במסגרת הבקשה שהגישה הרשת לצו פתיחת הליכים.
הרשת מבקשת למנות נאמן זמני שיוקנו לו סמכויות ואשר יהיה בידיו לשמור את הפעילות העסקית של החברה, או להעבירה או למוכרה לצד שלישי. מהבקשה עולה כי נושים "כבר מתדפקים על דלת החברה בגין חובות שוטפים, וכן מסתמן כבר עתה כי לא יעלה בידיה לשאת בתשלומי משכורות העובדים לחודש מרץ 2022".

הבעלים הזרימו מיליונים

החברה, שהינה שם דבר בתחום אורח החיים הבריא וההרזיה, הייתה לפורצת דרך, כאשר כבר לפני כ-50 שנים הביאה לארץ את שיטת ההרזיה של חברת שומרי משקל העולמית, וסייעה למאות אלפי נשים וגברים להשיל ממשקל גופם. כיום מנוהלת הרשת על ידי לילית רומם, יחד עם בעלה משה.
במסגרת הבקשה שהגישה שומרי משקל נטען כי על אף המוניטין הרב שצברה עם השנים והלקוחות הרבים שנהנו משירותיה, "החלה החברה להיכנס לסחרור כלכלי אשר כל ניסיונותיהם של בעלי מניותיה למנעו - עלו בתוהו. כמו כן, צברה החברה חובות כלפי משכירי הנכסים בהם עושה שימוש (114 סניפים כיום), וכן חובות לרשויות ולבנקים הנאמדים בסך כולל של כ-20 מיליון שקל. נוסף על אלו, סכסוך שהתגלע בין החברה לבין שומרי משקל העולמית הביא את השתיים לניהול הליכים משפטיים במסגרתם הגישה שומרי משקל העולמית כנגד החברה בישראל תביעה בסך של כ-3.7 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הזיכיון בין השתיים, ואילו החברה הגישה תביעה שכנגד בסך של כ-15 מיליון שקל. ייאמר כבר עתה בעניין זה, כי בעת האחרונה התנהלו מגעים קדחתניים לפשרה בין החברה לבין שומרי משקל העולמית, באמצעות המגשרת, השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, ואולם, אלו לא הבשילו לכדי פשרה. יחד עם זאת, יתכן שנאמן זמני שימונה יוכל להמשיך ולנהל משא ומתן בשם החברה בעניין זה", נטען.
עוד נטען כי מזה כמה חודשים פועלת החברה בתזרים שלילי, ובנסיבות אלו אין בידיה להמשיך וליתן שירות לכ-3,500 מינוייה המשתתפים בקבוצות תמיכה ברחבי הארץ המלוות אותם באופן יומיומי, בהתאם לתוכניות ההרזיה של החברה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד יעל רותם
עו"ד יעל רותם
עו"ד יעל רותם
(צילום: דורון לצטר )
3 צפייה בגלריה
עו"ד ליאור בן-יוסף לוי
עו"ד ליאור בן-יוסף לוי
עו"ד ליאור בן-יוסף לוי
(צילום: מאי גמליאלי )
לטענת הרשת , שינויים בתוכניות ההרזיה שהכתיבה שומרי משקל העולמית לפני כעשור הביאו לפגיעה באחוזי ההצלחה של החברה ובאמון קהל לקוחותיה, אך החברה עשתה כל שביכולתה להמשיך וליתן ללקוחותיה את המענה הטוב והמקצועי ביותר במסגרת תוכניות ההרזיה הקיימות. "יחד עם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה והתגברות הצורך ליתן מענה גם ללקוחות שאינם מעוניינים במפגשים פרונטאליים, סברה החברה כי יש להפעיל תוכניות הרזיה גם באמצעות אפליקציית מעקב Online, דבר אשר נמנע ממנה. מצב דברים זה, אשר הוביל לקרע של ממש בין החברה לשומרי משקל העולמית, גרם להן להגיש תביעות הדדיות. הקרע בין השתיים, פרוץ מגפת הקורונה, והמניעה מהפעלת שירות באמצעות אפליקציית Online, הפכו לגזר דין מוות של ממש על החברה".
כאמור, מהבקשה עולה כי חובותיה של החברה נאמדים בסך של למעלה מ- 20 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה חבה הרשת לעובדים כ-1.6 מיליון שקל, לרשויות כ-1.6 מיליון שקל, לבנק הבינלאומי כ-1.8 מיליון שקל, לספקים, לרבות משכירי נכסים, כ-3.8 מיליון שקל ועוד. הרשת מדגישה כי "לאורך השנים הזרימו בעלי המניות לחברה כספים רבים, אשר על פי כרטסת הנהלת החשבונות של בעלי המניות, חוב החברה כלפיהם הינו בסך כולל של כ-4.2 מיליון שקל. בנוסף, בשנים האחרונות החברה לא שילמה את דמי השכירות בגין השימוש במשרדי המטה שבבעלות בעלי המניות. אגב כך, נצבר חוב בסך נוסף של 3 מיליון שקל".